برنامه اسپیس ایکس برای ارسال گردشگر به دور ماه به تعویق افتاد

برنامه اسپیس ایکس برای ارسال گردشگر به دور ماه به تعویق افتاد

حدودا یک سال پیش بود که شرکت هوافضای معروف اسپیس ایکس (SpaceX) از برنامه اش برای ارسال گردشگر به دور ماه در سال 2018 خبر داد، با این وجود به تازگی اعلام شده که این ماموریت شگفت‌انگیز به عقب افتاده است.

ارسال گردشگر به دور ماه ایده‌ای بود که از طرف کمپانی هوافضای خصوصی اسپیس ایکس (SpaceX)، در فوریه سال گذشته مطرح شد؛ در آن زمان اعلام شده بود که این شرکت دو نفر از علاقه‌مندان را که مبلغ قابل‌توجه مورد نیاز برای سفر به ماه را بپردازند، در سال 2018 به قمر زمین می‌رساند و این گردشگران فضایی را در اطراف ماه می‌چرخاند.

با این وجود روزنامه وال‌استریت ژورنال به تازگی در مقاله‌ای گزارش کرده که برنامه ارسال گردشگر به دور ماه تا اواسط سال 2019 به تعویق افتاده است.

برنامه ارسال گردشگر به دور ماه زمان‌بندی مشخصی ندارد

یکی از مدیران اسپیس ایکس به نام جیمز گلیسون (James Gleeson) در این رابطه گفته است که زمان‌بندی مشخصی برای رساندن توریست‌های فضایی به مدار ماه وجود ندارد و حتی ممکن است که برنامه این ایده بعد از سال آینده میلادی عملی شود؛ با این وجود تقاضا برای سفر به خارج از جو زمین و گردش به دور ماه همچنان بالاست و افراد زیادی حاضرند که هزینه لازم برای این سفر را تامین کنند و تا جایی که ممکن است هم در صف متقاضیان منتظر بمانند.

البته همانطور که وال‌استریت ژورنال اعلام کرده، در سال آینده ماموریت‌های پرتاب موشک‌های اسپیس ایکس به دلیل کاهش تقاضا برای ارسال ماهواره‌ها به فضا، حدودا 40 درصد کم می‌شود، اما به نظر می‌رسد که ایده گردشگری فضایی که از سال‌ها پیش مورد توجه بوده، همچنان مشتریان خاص خود را دارد.