لنوو زد 5

لنوو زد 5 با نمایشگر کم‌حاشیه و قیمت بسیار رقابتی معرفی شد

گوشی موبایل لنوو زد 5 (Lenovo Z5) سرانجام با نمایشگری کم‌حاشیه، هوش مصنوعی و سخت افزار قدرتمند اما میان رده معرفی شد. با گجت نیوز همراه باشید تا مشخصات فنی و قیمت لنوو زد 5 را زیر ذره‌بین ببریم.

لنوو زد 5 پس از انتشار تیزرهای متعدد توسط معاون این شرکت، در چین رونمایی شد. لنوو با ترکیب سخت افزار به‌روز با ویژگی‌هایی مثل هوش مصنوعی، نمایشگر ناچ و رنگ‌های زیبا امیدوار است حضوری پررنگ‌تر در بازار تلفن های همراه داشته باشد. اما آیا چینی‌ها می‌توانند با در نظر گرفتن قیمتی مقرون به صرفه، کاربران را برای خرید تشویق کنند؟

طراحی و مشخصات لنوو زد 5

لنوو Z5 به نمایشگر تمام‌صفحه 6.2 اینچی با وضوح 1080×2240 و نسبت 19:9 مجهز شده است و در بخش جلویی آن می‌توان بریدگی بالای صفحه و شیشه 2.5 بعدی گوریلا گلس را پیدا کرد. سازندگان می‌گویند «ناچ» در این گوشی، در مقایسه با سایر پرچمداران همچون آیفون ایکس و شیائومی می 8 کوچکتر است. به علاوه، حاشیه پایین صفحه لنوو Z5 نیز در مقایسه با محصولات شیائومی مثل Mi 6X و Mi 8 کاهش پیدا کرده است تا فضای صفحه تا حد ممکن افزایش پیدا کند. هرچند، شاید نقطه قوت این تلفن هوشمند را بتوان پشتیبانی از فضای رنگ DCI-P3 و روشنایی 700 نیت عنوان کرد؛ چیزی که واقعا فقط در محصولات رده بالای بازار وجود دارد. نمایشگر، 90 درصد بخش جلویی دستگاه را در بر می‌گیرد که با توجه به قیمت آن، چنین چیزی یک دستاورد مهم برای لنوو محسوب می‌شود.

لنوو زد 5

طراحی قاب پشتی تفاوتی با دیگر محصولات بازار نداشته و میزبان دوربین دوگانه عمودی در سمت چپ و سنسور اثر انگشت در بخش مرکزی است. علاقه‌مندان می‌توانند گوشی جدید لنوو را در سه رنگ مشکی (Schumann Black)، آبی (XLR Blue) و همچنین “Aurora” خریداری کنند. به نظر می‌رسد لنوو برای انتخاب رنگ‌بندی، از گوشی های سری آنر الهام گرفته است.

زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 636 در کنار 6 گیگابایت رم به عنوان مغز پردازشگر در خدمت کاربران خواهد بود. لنوو Z5 از یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع 18 وات قدرت می‌گیرد و سازندگان از ZUI 4.0 به عنوان سیستم نرم افزاری دستگاه استفاده کرده‌اند. همچنین به منظور کارایی بیشتر، ژست‌های Full U-Touch 4.0 Screen، دستور صوتی مبتنی بر هوش مصنوعی و قابلیت‌های دیگری مثل پاسخ خودکار به تماس تلفنی با ژست‌ها نیز به آن اضافه شده است. لنوو می‌گوید در آینده گوشی Z5 را به اندروید P به‌روز خواهد کرد.

لنوو زد 5

دوربین دوگانه لنوو زد 5 از یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای ثبت اطلاعات مربوط به عمق تشکیل شده است. همانند بسیاری از اسمارت فون های امروزی، تجربه عکاسی با Z5 با پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون هوش مصنوعی، حالت زیبایی چهاربعدی، کاهش نویز مبتنی بر AI، حالت شب، حالت پرتره AI و دیگر ویژگی‌های جذاب، دگرگون خواهد شد. علاوه بر این، لنوو برای الگوریتم‌های عمق میدان با “ArcSoft” همکاری کرده است؛ در نتیجه باید منتظر پرتره‌های بوکه بسیار خوب باشیم. در نهایت، سلفی‌بازان هم می‌توانند از دوربین جلویی 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و حالت زیبایی استفاده کنند.

زمان عرضه و قیمت لنوو زد 5

لنوو به کاربران اطمینان داده است که محصول جدیدش در مقایسه با شیائومی ردمی نوت 5 پرو که به اسنپدراگون 636 مجهز شده است، عملکرد بهتری خواهد داشت.

لنوو زد 5 در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی به همراه 6 گیگابایت حافظه رم، به ترتیب با قیمت‌های 202 و 281 دلار از تاریخ 12 ژوئن (22 خرداد) در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. لنوو انقد پز میداد میخواست گوشی کاملا بدون حاشیه تولید کنه که پس چی شد.اینم که ناچ استایله

  2. یکی از بهترین گوشی هایی که بیاد توی بازار همینه

  3. 1ماه خودتونو مسخره این کردین!!!
    این بود شعارهای ….

  4. ایفون همه اینا رو میخوره