مکالمه نامحدود

بسته های ترکیبی جایگزین طرح مکالمه نامحدود تلفن همراه شده‌اند

طرح مکالمه نامحدود تلفن همراه در زمان ارائه با استقبال کاربران مواجه شد، اما اکنون با حذف این طرح تشویقی، مشترکان اپراتورهای تلفن همراه می‌توانند از بسته های ترکیبی شامل مکالمه، پیامک و اینترنت استفاده کنند.

طرح مکالمه نامحدود از جمله طرح‌های مورد توجه بسیاری از مشترکان تلفن همراه بود. هر یک از اپراتورهای تلفن همراه طرحی را برای استفاده از مکالمات رایگان و نامحدود موبایلی برای مشترکان خود در نظر گرفته بودند و مشترکان می‌توانستند با پرداخت هزینه‌ی مشخصی، به مدت یک ماه مکالمات درون شبکه‌ای نامحدود را تجربه کنند. این طرح پس از گذشت چند ماه و در حالی که مورد استقبال مشترکان قرار گرفته بود، به دلیل ایجاد مشکل در شبکه اپراتورها و بالا رفتن قطعی تماس‌ها، به دستور رگولاتوری متوقف شد.

صادق عباسی شاهکوه در زمانی که به عنوان معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی فعالیت می‌کرد، گفت طرح مکالمه نامحدود اثرات نامطلوبی بر روی شبکه اپراتورها داشت و در حالی که قرار نبود اجرای این طرح‌ها کیفیت شبکه را کاهش دهد، اما در برخی موارد این مشکل ایجاد می‌شد. در همین حال، اعتراضاتی مطرح شد مبنی بر این که چرا وزارت ارتباطات به جای مکلف کردن اپراتورها به ارائه خدمات باکیفیت‌تر، جلوی اجرای چنین طرح‌هایی که برای مشترکان صرفه اقتصادی دارد را می‌گیرد؟

وزارت ارتباطات طرح مکالمه نامحدود را لغو کرد

محمود واعظی، وزیر پیشین ارتباطات اعلام کرده بود ما با این که اپراتورها قیمت‌ها را کاهش دهند مشکلی نداریم و از این که بخواهند امکانات بیشتری را در اختیار مردم قرار دهند استقبال می‌کنیم، اما باید به گونه‌ای عمل کرد که اپراتورها با رقابت با هم دچار مشکل در شبکه نشوند و اگر مردم نتوانند از امکانات به درستی استفاده کنند، ما موافق نیستیم. واعظی افزود خود اپراتورها تقاضای قطع خدمات طرح مکالمه نامحدود را داشتند.

پس از آن، حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد طبق پروانه اپراتورها، امکان ارائه طرح‌های تشویقی تعرفه‌ای وجود دارد و قطعا اپراتورها می‌توانند در چارچوب پروانه خود به ارائه طرح‌های مختلف بپردازند. ما در این زمینه تعیین تکلیف نمی‌کنیم و این امکان وجود دارد که اپراتورهای مختلف تخفیف‌های متنوعی را برای مشترکان خود در نظر بگیرند. وی در این رابطه تاکید کرد:

در شرایطی که اپراتور امکان ارائه طرح‌های تشویقی با قیمت مناسب و حفظ کیفیت و رضایت مردم را داشته باشد، رگولاتوری ممانعت نخواهد کرد. در آن مقطع هم بحث ما این نبود که جلوی اجرای این طرح گرفته شود، بلکه ما بر این نکته تاکید داشتیم که باید شرایط اجرای طرح‌ها به گونه‌ای باشد تا موجبات نارضایتی مشترکان از خدمات اپراتور را به همراه نداشته باشد.

همچنین برخی مسئولان ارتباطی کشورمان معتقد بودند در هیچ جای دنیا این گونه نیست که طرح‌های تشویقی به طور تمام مدت ارائه شوند و این طرح‌ها به یک دوره زمانی خاص مربوط می‌شوند.

پس از توقف سرویس مکالمه نامحدود توسط رگولاتوری، باز هم برخی اپراتورها برای مدتی این طرح‌های تشویقی را از سر گرفتند، اما در نهایت از آن طرح‌های قبلی که استقبال نسبتا خوب مشترکان را به همراه داشتند خبری نشد. با گذشت زمان، محمود واعظی در تابستان سال گذشته بر لزوم ارائه بسته‌های ترکیبی صوت و دیتا توسط اپراتورهای تلفن همراه تاکید کرد تا بتوانند جای طرح مکالمه نامحدود را پر کنند.

مکالمه نامحدود

وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات گفته بود برنامه داریم بسته‌هایی را تعریف کنیم که برای مردم اقتصادی باشد و فکر می‌کنیم این کار در کوتاه‌مدت از درآمد می‌کاهد، اما اگر نگاه درازمدت به آن داشته باشیم، یک فرمول برد-برد است. پس از آن، اپراتورهای موبایل و مخابرات ایران و حتی برخی دیگر از اپراتورهای ارائه دهنده خدمات اینترنتی، بسته‌های ترکیبی شامل صوت و دیتا یا ترکیبی از صوت، دیتا، خدمات ابری، سرویس ADSL و تلویزیون اینترنتی را به مشترکان خود ارائه کردند.

به این ترتیب اکنون مشترکان می‌توانند طرح‌های ترکیبی را با چندین دقیقه مکالمه، تعداد مشخصی پیامک، حجم مشخصی اینترنت و یا سایر خدمات، از اپراتورهای ارائه‌دهنده خدمات خود دریافت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. کیفیت کاهش داشته یا درامد؟؟؟

  2. من دیگه بسته نمیخرم
    چه وضعشه

  3. ای وایی ما تا الان بخاطر بسته های نامحدود با گوشی میاومدیم

  4. دمشون گرم به این میگن بسته ایولا حال کردم خدایی