خرید گیت هاب

مایکروسافت خرید گیت هاب به مبلغ 7.5 میلیون دلار را تایید کرد

مایکروسافت خبر خرید گیت هاب را تایید کرد. این شرکت گیت هاب به عنوان بزرگترین وب سایت میزبانی پروژه‌های برنامه نویسی را به مبلغ 7.5 میلیون دلار خریداری کرده است. خرید گیت هاب توسط مایکروسافت خبر بسیار مهمی برای دنیای برنامه نویسی و توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود.

مایکروسافت در حال تصاحب گیت هاب است. بعد از اینکه اخباری پیرامون تلاش این غول نرم افزاری به منظور خرید گیت هاب شنیده شد، اکنون مایکروسافت با تایید این صحبت‌ها، به موضوع رسمیت بخشیده است. بعد از قرارگیری ساتیا نادلا (Satya Nadella) در سمت مدیریت عامل مایکروسافت، خرید گیت هاب دومین خرید بزرگ این شرکت محسوب می‌شود.

هزینه بالای خرید گیت هاب

دو سال قبل و در زمان مدیریت ساتیا نادلا، مایکروسافت لینکدین را به مبلغ 26 میلیون دلار خریداری کرد. اکنون قرارداد 7.5 میلیون دلار این شرکت با گیت هاب را باید دومین خرید بزرگ آن‌ها بعد از لینکدین بدانیم. در سال 2015 ارزش گیت هاب حدود 2 میلیون دلار تخمین زده شده بود، اما مایکروسافت تصمیم دارد با مبلغی بسیار بیشتر از ارزش واقعی آن، بزرگترین سرویس کنترل پروژه مبتنی بر گیت را تصاحب کند.

خرید گیت هاب

گیت هاب اکنون بزرگترین منبع کد در سراسر دنیا محسوب شده و روز به روز محبوبیت بیشتری نزد توسعه‌دهندگان و همچنین کاربران پیدا می‌کند. شرکت‌های بسیار بزرگ نیز اکنون برای توسعه پروژه‌های نرم افزاری بسیار بزرگ به گیت هاب تکیه می‌کنند. اپل، آمازون، گوگل و دیگر شرکت‌های بسیار بزرگ حوزه تکنولوژی همگی از گیت هاب در پروژه‌های نرم افزاری خود بهره می‌برند.

در حال حاضر نزدیک به 85 میلیون منبع در گیت هاب وجود داشته و حدود 28 میلیون توسعه‌دهنده در آن فعالیت می‌کنند. این سرویس اکنون توسط نت فریدمن (Nat Friedman) مدیریت می‌شود، فردی که بیشتر توسعه‌دهندگان وی را به عنوان خالق زامارین می‌شناسند. وی بعد از نهایی شدن قرارداد خرید گیت هاب ، تحت نظارت مایکروسافت به فعالیت‌های خود ادامه خواهد داد.

خرید گیت هاب

پیش‌بینی دلیل خرید گیت هاب توسط مایکروسافت بسیار آسان است. مایکروسافت چندی پیش سرویس کنترل پروژه خود یعنی Codeplex که رقیب گیت هاب محسوب می‌شد را متوقف کرد و از آن زمان فعالیتش در گیت هاب بیشتر شده است. همچنین مایکروسافت دارای نزدیک به هزار کارمند است که به طور دائم کدهایی را در منابع گیت هاب ذخیره می‌کنند. از طرفی دیگر محبوبیت بسیار بالای این سرویس سبب خواهد شد توسعه‌دهندگان احترام بسیار بیشتری در مقایسه با قبل برای مایکروسافت قائل شوند.

یکی از چالش‌های پیش روی این شرکت بعد از خرید گیت هاب ، قد علم کردن در برابر گیت لب است که اکنون اصلی‌ترین رقیب آن محسوب شده و با سرعتی بسیار بالا در حال جذب توسعه‌دهندگان به سمت خود است. برنامه‌ نویسان زیادی طی سال‌های اخیر کدهایشان را از گیت هاب بیرون آورده و درون گیت لب ذخیره کرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. البته 7.5 میلیون نه و 7.5 میلیارد دلار خریده.
    دوم اینکه برنامه همیشه همین بوده.
    یه سری ادم را مشغول یه کاری میکنن بعد از یه چند سال به جاهای خوبی که رسید، میخرن به نام خودشون میشه.

  2. خاک تو سرش چجوری روی همچین چیزی سرمایه گذاری کرده