ویدیوهای اینستاگرام

ویدیوهای اینستاگرام 60 دقیقه‌ای می‌شوند!

ویدیوهای اینستاگرام در گذشته‌ای نه چندان دور، محدودیت 15 ثانیه‌ای داشتند و بعدها این محدودیت به دقیقه رسید. اما ظاهرا به زودی کاربران قادر به قرار دادن ویدیوهای بلند 60 دقیقه‌ای هم در پیج اینستاگرام خود خواهند بود.

در حال حاضر حداکثر مدت زمان ویدیوهای اینستاگرام 60 ثانیه است که در بسیاری از مواقع کارایی چندانی ندارد؛ اما وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع مطلع، خبر از اضافه شدن قابلیت جدیدی به اینستاگرام در آینده نزدیک داده است که به موجب آن، امکان آپلود کردن ویدیوهای بلند تا سقف 60 دقیقه نیز در این شبکه اجتماعی فراهم می‌شود. گفته شده این قابلیت، از ویدیوهای کشیده یا به اصطلاح عمودی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

ظاهرا اینستاگرام با برخی ناشران و تولیدکننده‌های محتوا که علاقه‌مند به تهیه و پخش ویدیوهای بلند در این شبکه اجتماعی هستند نیز، مذاکراتی در همین خصوص داشته است.

ویدیوهای اینستاگرام

این سرویس اشتراک گذاری عکس و فیلم در سال 2012 با مبلغ یک میلیارد دلار، تحت تملک فیسبوک در آمد. «مارک زاکربرگ» موسس و مدیرعامل شرکت فیسبوک که خود به مقوله اشتراک گذاری ویدیو علاقه زیادی داشت، به خوبی از پتانسیل موجود بهره برد و با اضافه کردن چاشنی تبلیغات به ویدیوهای اینستاگرام ، منبع درآمد جدیدی برای شرکت تدارک دید.

انگیزه‌های اقتصادی، از دلایل احتمالی 60 دقیقه‌ای شدن ویدیوهای اینستاگرام است

چه بسا همین موضوع در اتخاذ تصمیم جدید مبنی بر 60 دقیقه‌ای شدن ویدیوهای اینستاگرام بی تاثیر نبوده باشد؛ زیرا دور از ذهن نیست که این پلتفرم با تعداد 800 میلیون کاربر فعال ماهیانه، در جذب مخاطب برای آگهی‌های بلند تبلیغاتی موفق عمل نماید. با این وجود، هنوز هیچ چیز نهایی نشده و به رغم اینکه تمایل به افزودن چنین قابلیتی وجود دارد؛ اما ممکن است نقشه اجرایی در نهایت دستخوش تغییراتی شود.

پیش‌تر اینستاگرام توانست با معرفی استوری، توجه کاربران بسیاری را به این قابلیت جلب کند؛ به طوری که در حال حاضر بسیاری از 300 میلیون کاربر روزانه‌ی این اپلیکیشن، از طریق استوری اقدام به اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای کوتاه 15 ثانیه‌ای با ماندگاری 24 ساعته روی پلتفرم می‌کنند.

با این حال مشخص نیست که آیا قابلیت آپلود ویدیوهای 60 دقیقه‌ای هم با چنین استقبالی از سوی کاربران مواجه خواهد شد یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. من که اصلا استفااده نمیکنم ازش چرته

  2. چه خوبه اینستا روز به روز داره بهتر میشه

  3. میخاد با یوتیوب رقابت کنه حتما

  4. توی خود خونه ما دارن مارو از راه بدر میکنن