بلک بری کی 2

قیمت و مشخصات بلک بری کی 2 در آستانه رونمایی آشکار شد

افشای مشخصات بلک بری کی 2 (BlackBerry Key2) نوید ظهور یک گوشی قدرتمند را به علاقه‌مندان می‌دهد؛ اما شاید خوشحالی آن‌ها با دیدن قیمت این گوشی دوام چندانی نداشته باشد.

امروز تصویری که حاوی اطلاعات کاملی درباره مشخصات بلک بری کی 2 است، در آستانه برگزاری مراسم رونمایی از آن به سرعت بین کاربران فضای مجازی دست به دست شد. به این ترتیب علاقه‌مندان، با این گوشی که فردا در نیویورک به طور رسمی معرفی خواهد شد آشنایی پیش از موعد پیدا کردند.

مشخصات بلک بری کی 2

مشخصات بلک بری کی 2

فهرست مندرج در تصویر بالا، حاوی اطلاعات جامعی از این گوشی جدید است که حتی ابعاد آن را نیز شامل می‌شود. بر این اساس نمایشگر 4.5 اینچی دستگاه دارای نسبت تصویر از مد افتاده‌ی 3 به 2 و وضوح 1620 در 1080 پیکسل است و محافظت از آن را پوششی از گوریلا گلس 3 برعهده خواهد داشت.

کیبورد کلاسیک این گوشی از 35 کلید با نور پس زمینه تشکیل شده است و سنسور اثر انگشت نیز برای افزودن یک لایه امنیتی در دسترس کاربران خواهد بود. این تصویر همسو با گمانه‌زنی‌های پیشین درباره مشخصات بلک بری کی 2 ، وجود تراشه اسنپدراگون 660 و حافظه رم 6 گیگابایتی در گوشی را تایید می‌کند و از دو ظرفیت 64 یا 128 گیگابایتی حافظه داخلی آن حکایت دارد. همچنین برای کاربران، امکان استفاده از کارت حافظه میکرو اس دی تا سقف 256 گیگابایت نیز پیش‌بینی شده است.

اندروید 8.1 اوریو سیستم عامل پیش فرض گوشی خواهد بود و امکان شارژ باتری آن از طریق کانکتور USB تایپ C که از خروجی دیسپلی‌پورت هم پشتیبانی می‌کند، وجود دارد. ظرفیت این باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت عنوان شده و ظاهرا با فناوری شارژ سریع (Quick Charge 3.0) نیز سازگار است.

بلک بری کی 2

بلک بری کی 2 در پنل پشتی خود از یک ماژول دوربین دوگانه میزبانی می‌کند که یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز زاویه باز، پیکسل‌های 1.28 میکرومتری و گشودگی دیافراگم f/1.8 مشخصات دوربین اصلی آن را تشکیل می‌دهند. دوربین دوم دارای گشودگی دیافراگم f/2.6 است که احتمالا وظیفه عمق‌سنجی تصویر را برعهده می‌گیرد. همچنین دوربین سلفی گوشی، سنسوری 8 مگاپیکسلی با فوکوس ثابت دارد که یک فلش LCD نیز آن را در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر هنگام نامساعد بودن شرایط نوری محیط، یاری خواهد کرد.

اما از مشخصات بلک بری کی 2 که بگذریم، «ایوان بلس» افشاگر سرشناس حوزه موبایل پرده از برچسب قیمت این گوشی هم برداشته که با توجه به سخت افزار به کار رفته در آن، اندکی بیش از حد انتظار است. ظاهرا این گوشی در ایالات متحده و اتحادیه اروپا به ترتیب 649 دلار و 649 یورو، و در انگلستان و کانادا نیز با قیمت 579 پوند و 829 دلار به فروش می‌رسد. با این اوصاف به نظر می‌رسد بلک بری برای فروش این محصول، باید چشم امید به مشتریان سنتی خود و بیزنس‌من‌ها داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. از بلک بری فقط لوگوش و کیبورد فیزیکیش مونده، اصل قضیه که سیستم عاملش بود به رحمت خدا رفته

  2. کی فکرش رو میکرد که بلک بری به چنین خفتی بیفته که روش اندروید نصب بشه!

  3. یکی از بهترین گوشی ها اینه تنها رقیب ایفون

  4. چخ خبره مگه سر اورده