خروج پژو از ایران

خروج پژو از ایران قابل پیش‌بینی بود

عزیز اکبریان، رئیس کمیسیون صنایع مجلس، در واکنش به خروج پژو از ایران گفت این اتفاق از ابتدا هم قابل پیش‌بینی بود و شرکت‌های خودروسازی آلمانی، کره‌ای و چینی نیز از تحریم‌های آمریکا علیه ایران تبعیت خواهند کرد.

در حالی که اخبار ضد و نقیضی از ادامه فعالیت گروه خودروسازی پژو سیتروئن فرانسه در ایران پس از لغو برجام و اعمال تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان به گوش می‌رسید، مسئولان این شرکت به تازگی اعلام کرده‌اند که به تبعیت از تحریم‌های آمریکا، ایران را ترک خواهند کرد.

خروج پژو از ایران تعجب‌برانگیز نبود

عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج پژو از ایران می‌گوید از اول هم روشن بود که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، چرا که این شرکت‌ها از آمریکا تبعیت می‌کنند. وی در ادامه افزود، شرکت خودروسازی پژو فرانسه همواره در روزهای سخت ایران را ترک کرده و در واقع دوست روز خوب ایران بوده است. به همین دلیل نباید از این خروج تعجب کرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین بیان کرد اکثر شرکت‌های خودروساز آلمانی، فرانسه و کره‌ای نیز به دلیل تبعیت از آمریکا همکاری خود را با ایران قطع خواهند کرد. این پیش‌بینی حتی در مورد شرکت‌های خودروساز چینی هم وجود دارد. عزیز اکبریان اضافه کرد:

ما باید تلاش کنیم در بحث خودروسازی، برنامه خود را داشته باشیم و وابستگی خود را به حداقل برسانیم تا از خروج این شرکت‌ها تولید آسیب نبیند. افزایش کمیت و کیفیت تولید خودروی داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است. در هیچ کجای دنیا ساخت خودرو صد در صد داخلی نیست. بنز آلمان نمی‌تواند مدعی باشد تمام قطعات خود را در داخل کشور می‌سازد. این حرف بدان معناست که درصدی وابستگی وجود دارد، اما باید میزان آن را کاهش داد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد ایران در بخشی از تولید خودرو توانایی داخلی دارد. باید به سمتی حرکت کنیم که درصد بالایی از تولید خودروها بر اساس توان داخل باشد تا با خروج شرکت‌های خودروساز آسیبی به تولید وارد نشود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. یکی دوتا پوفک جایزه به اینا بده که پیش بینی کردن

    • راستی اینم بگم من دو ماه نبودم یکی اومده به اسم من نظرات چرت و پرتی زده
      بسه این همه مریض و روانی نباشید به اسم خودت بیا نظر بده کامنت بزن مشکلی نیست چرا اینقدر بیشعورین

  2. چقدر نوسترا داموس داریم

  3. این همه پیشبینی میکنن چرا هیچ راه برای این داغونی پیدا نمیکنن