نیروی دریای آمریکا

نیروی دریایی آمریکا در ساخت ناوهای خود از پرینتر سه بعدی استفاده خواهد کرد

نیروی دریایی آمریکا با همکاری کمپانی 3D Systems از تکنولوژی پرینترهای سه بعدی در ساخت ناوهای جنگی خود استفاده خواهد کرد.

کمپانی 3D Systems در همکاری با صنایع کشتی سازی هانتینگتون اینگالز، قصد دارد تکنولوژی مرتبط با پرینت سه بعدی فلز را برای استفاده در ساخت ناوهای جنگی به کار بگیرد. صنایع هانتینگتون اینگالز تنها کمپانی طراح، سازنده و مسئول سوخت‌گیری هسته‌ای ناوهای هواپیمابر آمریکا و یکی از دو کمپانی سازنده زیردریایی‌های این کشور است. این کمپانی در طی همکاری با 3D Systems، در بخشی از فرایند تولید شناورهای نیروی دریایی آمریکا، به جای استفاده از روش‌های معمول از فناوری چاپ سه بعدی استفاده خواهد کرد.

نیروی دریایی

پیش‌بینی می‌شود با استفاده از روش جدید سرعت ساخت قطعات ظریف‌تر افزایش یافته و میزان مواد هدر رفته کاهش یابد. همچنین احتمالا هزینه ساخت نسبت به روش قبل، به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

اولین نقطه عطف این قرارداد، نصب پرینتر سه بعدی فلز ProX DMP 320 در کشتی سازی نیوپرت نیوز (یکی از دو کشتی‌سازی صنایع هانتینگتون اینگالز) بود. این کمپانی کشتی‌سازی قصد دارد با استفاده از این دستگاه قطعات آلیاژی جایگزین برای ریخته‌گری، سوپاپ و چندین بخش دیگر را برای ناوهای اتمی بعدی آمریکا بسازد.

نیروی دریایی آمریکا

نیروی دریایی آمریکا سال‌ها از تکنولوژی چاپ سه بعدی استفاده می‌کند. این تکنولوژی در بخش‌ها مختلف از ساخت قطعات هواپیماها تا بخش‌هایی از زیردریایی‌ها استفاده شده است. اما همکاری این دو کمپانی نقطه اوجی در جهت استفاده از چاپ سه بعدی فلز برای ساخت قطعات شناورهای اتمی است.

نایب رئیس بخش طراحی و مهندسی کشتی‌سازی نیوپورت نیوز در این زمینه گفت:

کشتی سازی نیوپورت در زمینه دگرگونی دیجیتال قدم گذاشته است تا بیش از پیش روش ساخت نسل بعدی ناوهای جنگی را متحول کند. پرینتر سه بعدی ProX DMP 320 که ما به فرایند تولید خود افزوده‌ایم، اولین پرینتر سه بعدی است که در یک کشتی‌سازی بزرگ نیروی دریایی نصب شده است. با استفاده از این تکنولوژی، نیوپورت نیوز می‌تواند طریقه ساخت کشتی را دگرگون کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. ببخشیدا،اصلا میدونی ۵بعدی یعنی چی؟مثلا توضیح بوه پردفسور ۵بعد در ساخت یک قطعه یعنی چی؟؟

  2. همش به فکر نابود کردن جهانه

    • نه به فکر دفاع از خودشه در برابر تهدیدهایی مثل ایران هرچند ایران یه موشک بی مصرفم نداره که بخواد به آمریکا برسه هخخخخ درود بر ترامپ

  3. خوب بلده تکنو لوژی رو توی قدرت نظامی استفاده کنه

  4. ولی ما هنوز نمیدونیم پرینتر سه بعدی چیه