بلک بری کی 2

بلک بری کی 2 با دوربین دوگانه رسما رونمایی شد

بلک بری کی 2 گوشی هوشمند دارای کیبورد فیزیکی جدید این شرکت است. در عصری که همه گوشی‌سازان از طراحی تقریبا یکسانی دنباله‌روی می‌کنند، گوشی BlackBerry Key2 را باید یک محصول منحصربه‌فرد دانست. در ادامه با ویژگی‌ ها و قابلیت های بلک بری کی 2 آشنا می‌شویم.

شرکت TCL در جریان رویدادی که پنجشنبه هفدهم خرداد ماه در شهر نیویورک برگزار شد، گوشی بلک بری کی 2 را معرفی کرد. درباره گوشی BlackBerry Key2 طی چند ماه اخیر اطلاعات زیادی به دست آورده بودیم، اما TCL آن دسته از مشخصات فنی و قابلیت های این گوشی که هنوز فاش نشده بودند را تشریح کرد.

جای تعجب نیست که بلک بری کی 2 از بسیاری جهات شبیه گوشی بلک بری کی وان است. به عنوان نمونه، همچنان با یک گوشی مکعبی شکل مجهز به کیبورد فیزیکی و دارای نمایشگر مجهز به نسبت ابعاد تصویر 3:2 رو به رو هستیم. اما تفاوت ظاهری اصلی بلک بری کی 2 با مدل قبلی، حین نگاه کردن به پنل پشتی آن مشخص می‌شود؛ بلک بری کی 2 را باید اولین گوشی مجهز به دوربین دوگانه بلک بری دانست.

بلک بری کی 2

دوربین دوگانه بلک بری کی 2

این دوربین از یک سنسور عادی 12 مگاپیکسلی دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه 1.28 میکرومتر و یک سنسور تله فوتو دارای گشودگی دریچه دیافراگم f/2.6 و اندازه 1.28 میکرومتر تشکیل شده است. به لطف وجود سنسور ثانویه، بزرگنمایی به صورت اپتیکال و بدون کاهش کیفیت و همچنین ثبت عکس پرتره امکان‌پذیر می‌شود.

بلک بری کی 2

داشتن کیبورد فیزیکی تنها تفاوت ظاهری بلک بری کی 2 با دیگر گوشی های هوشمند امروزی نیست. امروز کمتر گوشی هوشمندی دارای یک نمایشگر کوچکتر از 5 اینچ است، اما محصول جدید بلک بری همانند قبل به یک صفحه نمایش 4.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1620 پیکسل دارای پنل IPS LCD مجهز شده است. گوشی بلک بری Key2 در دسته‌بندی پرچمداران قرار نمی‌گیرد، اما به لطف قدرت گرفتن از تراشه اسنپدراگون 660 به عنوان بهترین انتخاب موجود برای میان‌رده‌ها و همچنین وجود 6 گیگابایت حافظه رم، آن را باید جزو قدرتمندترین میان‌رده‌های بازار خطاب کرد.

بلک بری کی 2

جنس فریم بلک بری کی 2 آلومینیوم سری 7 بوده و در دو رنگ مشکی و نقره‌ای عرضه خواهد شد. پنل پشتی گوشی بسیار نرم بوده و یک طرح الماس لمس شدنی بر روی آن دیده می‌شود. در مقایسه با مدل قبلی، ارتفاع کیبورد این گوشی به میزان 20 درصد کاهش پیدا کرده است که به ادعای سازنده، راحتی در استفاده و دقت در تایپ کردن را افزایش می‌دهد.

دکمه‌های کیبورد تحت الگوی متفاوتی کنار یکدیگر قرار گرفنه‌اند، به همین دلیل با وجود کاهش پیدا کردن ارتفاع در مقایسه با قبل، فاصله بهینه‌تری با یکدیگر دارند. گفتنی است اسکنر اثر انگشت گوشی درون دکمه اسپیس تعبیه شده است.

بلک بری کی 2

در گوشی بلک بری کی 2 قابلیتی تحت عنوان Speed Key تعریف شده است که به لطف آن می‌توان به بخش‌های مختلف گوشی میان‌بر زد. به این ترتیب با لمس دکمه‌های کیبورد یک اپلیکیشن و یا سرویس خاص فراخوانی شده و یا با یک مخاطب مشخص تماس برقرار خواهد شد.

قابلیت تایپینگ Flick نیز مجددا به این گوشی بلک بری راه پیدا کرده است. این ویژگی از الگوی تایپ کردن کاربر به مرور زمان درس گرفته و بعد از آن، پیشنهادهای مرتبطی را حین تایپ کردن ارائه می‌کند که اغلب دقیق هستند. یکی دیگر از ویژگی‌های بلک بری کی 2 امکان استفاده از کیبورد به عنوان تاچ پد برای اسکرول کردن در رابط کاربری است.

شرکت سازنده وعده داده برای بلک بری کی 2 هر ماه به‌روزرسانی امنیتی منتشر کرده و حداقل یک آپدیت سیستم عامل را برای آن منتشر خواهد کرد. پس بدون شک این گوشی جزو محصولاتی است که آپدیت اندروید 9 را دریافت می‌کند.

فروش این گوشی هوشمند بلک بری از ماه جاری در سرتاسر دنیا آغاز خواهد شد. قیمت محصول 650 دلار تعیین شده است که برای یک میان‌رده بسیار بالا محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بلک بری فک میکنم حتی از ایفونم گرون تره

  2. جالبه حتی بولد نکردین این خبر رو تو سایت ، اما حداقل شش هفت تا از اخبار بولدتون فقط مال IOS 12 هست ، از تیم حرفه ای مثل شما اننتظار نداشتم انقدر برند پرست باشه

  3. با کلاس و لی گرونه.نسبت بهر قبایی مثل سامسونگ هم امکاناتش کمتره