نسل چهارم اپل واچ

احتمال عرضه نسل چهارم اپل واچ با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون

مطابق با اطلاعات مربوط به یکی از پتنت‌های اپل، نسل چهارم اپل واچ (Apple Watch Series 4) احتمالا با توانایی اندازه‌گیری فشار خون کاربران روانه بازار می‌شود؛ قابلیتی که تنها می‌توان آن را در ساعت هوشمند ایسوس ویوو واچ BP پیدا کرد.

در گذشته اطلاعاتی منتشر شد که نشان می‌داد نسل چهارم اپل واچ با تمرکز روی قابلیت‌های مرتبط با سلامتی به دست کاربران می‌رسد. حال اسناد مربوط به یکی از پتنت‌های این کمپانی آمریکایی، توانایی سنجش فشار خون را به عنوان بخشی از این قابلیت‌های جدید تایید می‌کند.

این پتنت که دو سال پیش ثبت شده است، طرحی کوچک از شکل احتمالی گجت مورد نظر را به تصویر می‌کشد. اساسا، به نظر می‌رسد از یک بند معمولی و سنسورهایی که همواره در حال سنجش فشار خون کاربران هستند، استفاده شده و اطلاعات از طریق یک نمایشگر لمسی کوچک یا ارتباط بلوتوث با تلفن هوشمند نمایش داده می‌شود. البته چنین چیزی را نمی‌توان یک دستاورد تکنولوژیک در نظر گرفت و بعید است که اپل به این زودی‌ها قصد عرضه گجتی مستقل برای اندازه‌گیری فشار خون را داشته باشد. در واقع، محتمل‌ترین سناریو استفاده از این قابلیت در اپل واچ سری 4 است.

تغییر طراحی نسل چهارم اپل واچ

گفته می‌شود نسل جدید ساعت هوشمند اپل با عبور از طراحی مربعی فعلی که کاربران به آن عادت کرده‌اند، به پنلی دایره‌ای با حاشیه‌های بسیار پایین مجهز خواهد شد. هرچند علی‌رغم تمامی این تغییرات بصری، این گجت پوشیدنی با تمامی بندهای قبلی مخصوص ساعت هوشمند اپل سازگاری کامل خواهد داشت.

در حال حاضر اطلاعات چندانی در رابطه با زمان معرفی و عرضه ساعت هوشمند جدید اپل در دست نیست. با این حال، انتظار می‌رود طی رویداد سپتامبر شاهد رونمایی از نسل چهارم این ساعت در کنار آیفون های جدید باشیم.