آئودی کیو 8

آئودی کیو 8 به عنوان رقیب بی ام و ایکس 6 و مرسدس GLE معرفی شد

آئودی کیو 8 (Audi Q8) به طور رسمی معرفی شد. این کراس اوور کوپه برای رقابت با خودروهایی مانند بی ام و ایکس 6 و مرسدس GLE عرضه می‌شود و در ادامه با مشخصات و امکانات آن آشنا می‌شویم.

کمپانی BMW در دهه گذشته با رونمایی از مدل ایکس 6، کلاس کراس اوور کوپه را برای اولین بار به صنعت خودرو معرفی کرد. چند سال بعد مرسدس بنز نیز با مدل GLE کوپه وارد رقابت با بی ام و X6 شد و حالا دیگر خودروساز مطرح آلمانی یعنی آئودی نیز با معرفی رسمی کراس اوور جدید Q8 به بخش کراس اوورهای کوپه ورود پیدا کرده است.

آئودی کیو 8

آئودی کیو 8 (Audi Q8) که خیلی قبل‌تر، کانسپت آن را دیده بودیم، یک کراس اوور کوپه پنج در و پرچمدار جدید این برند است که به تازگی به صورت رسمی رونمایی شده و در این مطلب قصد داریم به معرفی ویژگی‌های آن بپردازیم. این خودرو با طول 4.99 متر، عرض 2 متر و ارتفاع 1.71 متر، ابعاد مشابهی با مدل کیو 7 دارد و تنها کمی ارتفاع آن کمتر است. در عوض آئودی Q8 نسبت به مرسدس GLE کوپه و بی ام و X6 طول و عرض بیشتری دارد، ولی از خودروی جدید لامبورگینی اوروس کوتاه‌تر است. همچنین Q8 به دلیل برخورداری از فاصله محوری حدود 3 متری، کابین بزرگ و جاداری را در اختیار سرنشینان خود قرار می‌دهد. ظرفیت صندوق بار خودرو نیز در حالت عادی 605 لیتر است که این میزان گنجایش با جمع کردن صندلی‌های عقب به رقم قابل توجه 1755 لیتر می‌رسد.

آئودی کیو 8 از ویژگی‌های ظاهری متفاوتی با سایر محصولات آئودی بهره می‌برد و بر اساس زبان طراحی جدید این برند آلمانی ساخته شده است. این زبان طراحی برای اولین بار در نسل جدید سدان آئودی A8 به کار رفته بود. از جمله ویژگی‌های ظاهری Q8 می‌توان به جلوپنجره 8 ضلعی با شش خط عمودی کرومی اشاره کرد که چراغ‌های LED ماتریکس، آن را احاطه کرده‌اند. ستون C بزرگ و خط سقفی با شیب ملایم در نمای جانبی خودرو دیده می‌شوند و رینگ‌های 22 اینچی نیز در زیر گلگیرها قرار گرفته‌اند. در نمای عقب خودرو نیز اسپویلر یکپارچه با چراغ‌های LED جلب توجه می‌کنند.

آئودی کیو 8

نمای داخلی آئودی کیو 8 شباهت زیادی به کابین نسل جدید A8 دارد و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای درون آن به چشم می‌خورند. سه نمایشگر مختلف با ابعاد 12.3 اینچ برای نمایش اطلاعات گوناگون در صفحه آمپر مجازی جلوی راننده، 10.1 اینچی در وسط داشبورد برای سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI و 8.6 اینچی در بخش پایینی کنسول برای کنترل سیستم تهویه و سایر تجهیزات رفاهی درون کابین خودرو تعبیه شده است.

نمایشگر سربالا یا هدآپ دیسپلی، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پیشرفته، ماساژور و تهویه صندلی‌ها و سیستم تهویه اتوماتیک 4 منطقه‌ای، تنها تعدادی از تجهیزات رفاهی آئودی کیو 8 هستند. همچنین کلید اتصالی آئودی برای این کراس اوور کوپه قابل سفارش است که با استفاده از آن می‌توانید همسان‌سازی با یک گوشی هوشمند اندرویدی برای روشن کردن موتور یا قفل و باز کردن درهای خودرو را انجام دهید. این سیستم قادر خواهد بود تا 400 تنظیم مختلف را برای راننده و سرنشینان ذخیره کند. در بخش ایمنی نیز آئودی Q8 هیچ کمبودی را حس نمی‌کند و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی از جمله کروز کنترل تطبیقی، هشدار تغییر خطوط و دوربین 360 درجه برای آن ارائه شده است.

آئودی کیو 8

فعلا دو پیشرانه 3 لیتری وی 6 توربوشارژ در مدل‌های TFSI55 و TDI50 برای آئودی کیو 8 در نظر گرفته شده است. مدل اول از نوع بنزینی با قدرت 340 اسب بخار بوده و مدل دوم نیز از نوع دیزلی با قدرت 285 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن‌متر است. گیربکس 8 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک و سیستم چهار چرخ محرک آئودی موسوم به کواترو نیز وظیفه انتقال نیرو به چرخ‌ها را بر عهده دارند. سامانه کواترو به یک دیفرانسیل مرکزی مکانیکی مجهز است که نیروی تولیدی توسط پیشرانه را با نسبت 40 به 60 به چرخ‌های جلو و عقب انتقال می‌دهد و برای ارائه کشش بهتر، هر زمان که نیاز باشد می‌تواند نیروی بیشتری را به هر یک از محورها منتقل کند.

مدل دیزلی آئودی کیو 8 قادر خواهد بود ظرف مدت 6.3 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین گفته شده که در اوایل سال 2019، یک مدل دیزلی ضعیف‌تر با قدرت 231 اسب بخار برای این خودرو عرضه خواهد شد. پیشرانه دیزلی فعلی به تکنولوژی هیبریدی خفیف مجهز شده که از یک پکیج باتری لیتیوم یونی و سیستم آلترناتور استارت تشکیل می‌شود.

آئودی کیو 8

شرکت خودروسازی آئودی اعلام کرده که Q8 به دلیل برخورداری از پلتفرم آلومینیومی، عملکرد بسیار خوب و دقیقی را در جاده‌ها به نمایش می‌گذارد. در این پلتفرم که توسط آئودی با نام فریم فضایی شناخته می‌شود، حدود 15 درصد آلومینیوم ریخته گری شده و 14.4 درصد فولاد مستحکم استفاده شده و باعث شده وزن آئودی کیو 8 با پیشرانه 3 لیتری دیزلی به 2145 کیلوگرم برسد. ضریب آیرودینامیک این مدل نیز برابر با 0.34 اعلام شده است. علاوه بر آن، فاصله‌ی 25.4 سانتی‌متری از سطح زمین، اوورهنگ‌های کوتاه، سیستم کنترل پایین آمدن از تپه‌ها و سرازیری‌ها و سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل کمک فنرها موجب می‌شوند تا آئودی Q8 به خودروی مناسبی برای آفرود تبدیل شود. سیستم فرمان‌گیری چهار چرخ نیز به صورت سفارشی برای این کراس اوور جدید ارائه می‌شود.

آئودی کیو 8 در کارخانه براتیسلاو اسلواکی تولید می‌شود و قرار است از سه ماهه سوم سال جاری میلادی در کشور‌ آلمان و دیگر کشورهای اروپایی عرضه شود. فروش این خودرو در بازار آمریکا نیز از اوایل سال 2019 آغاز خواهد شد. قیمت این کراس اوور کوپه آلمانی 65 هزار یورو اعلام شده است.

گالری عکس آئودی کیو 8

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ماشین جابیه فک میکنم به اندازه بی ام و قوی باشه