پژو 2008

تکلیف خریداران پژو 2008 و سیتروئن سی 3 پس از خروج پژو سیتروئن چه می‌شود؟

یکی از مسائل مهم پس از تعلیق فعالیت گروه پژو سیتروئن در ایران به دلیل تحریم، سرنوشت خودروهای پسابرجامی است. خریداران پژو 2008 و سیتروئن سی 3 اکنون نگران وضعیت خود پس از خروج پژو سیتروئن هستند.

پس از برجام، شرکت خودروسازی پژو فرانسه با ایران خودرو و شرکت سیتروئن با سایپا قرارداد همکاری امضا کردند و قرار شد محصولات این دو شرکت در ایران تولید شوند. پژو 2008 (Peugeot 2008) و سیتروئن سی 3 (Citroen C3) دو خودروی معروف پسابرجامی هستند که در ایران عرضه شدند و مشتریان نیز استقبال خوبی از ثبت نام آن‌ها کردند. حالا با تعلیق همکاری پژو سیتروئن با شرکت‌های ایرانی، گمانه‌زنی‌هایی در مود سرنوشت خریداران پژو 2008 و سیتروئن سی 3 زده می‌شود. اکنون همه خریداران و مالکان حواله‌های این خودروهای فرانسوی نگران وضعیت خود هستند.

سیتروئن سی 3

برخی کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند که با تعلیق فعالیت گروه پژو سیتروئن در ایران، قرار نیست صاحبان خودروهای این شرکت‌ها ضرر کنند و شرکت ایکاپ و سایپا سیتروئن حداقل تعهدهای خود در قبال مشتریان را انجام خواهند داد. از سوی دیگر با توجه به بیانیه PSA در مورد تحریم ایران، قرار است همکاری این گروه با شرکت‌های ایرانی تعلیق شود و این همکاری به طور کامل لغو نخواهد شد. به همین دلیل انتظار می‌رود حداقل مشتریانی که قبلا این خودروها را ثبت نام کرده‌اند بتوانند بدون مشکلی خودروی ثبت نامی را تحویل بگیرند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در صورت بروز مشکل در تحویل پژو 2008 یا سیتروئن سی 3 به خریداران، شرکت‌های ایکاپ و سایپا سیتروئن محصول دیگری را جایگزین کنند. این اتفاق قبلا در مورد رنو مگان افتاده بود و شرکت پارس خودرو به دلیل تحریم، رنو تندر 90 و پراید را به جای مگان به مشتریان پیشنهاد داد. همچنین روز گذشته نیز در خبرها داشتیم که شرکت کرمان خودرو می‌خواهد به جای هیوندای النترا مونتاژی، خودروی سانتافه، جک اس 5 یا جک اس 3 را به ثبت نام کنندگان تحویل دهد. این رویکرد البته چندان جالب نیست و مشتریانی را که به هزار زحمت توانستند حواله خودرو را ثبت نام کنند و تاخیرهای فراوان را نیز تحمل کرده‌اند، ناامید خواهد کرد.

سیتروئن سی 3 سر موعد به مشتریان تحویل داده می‌شود

با این حال شرکت سایپا سیتروئن روز گذشته اعلام کرد فاز تولید آزمایشی سیتروئن C3 با موفقیت پشت سر گذاشته شده و همه چیز برای رسیدن به تولید انبوه آماده است. این شرکت وعده داده به تعهد خود مبنی بر تحویل 2 هزار دستگاه خودروی پیش فروش شده بر اساس بخشنامه‌های تحویل اعلام شده قبلی در ماه‌های شهریور، مهر و آبان پایبند خواهد بود. پیش فروش خودروی سیتروئن سی 3 به عنوان اولین محصول تولیدی سایپا سیتروئن در تاریخ 26 اردیبهشت‌ماه 1397 به صورت اینترنتی برگزار شده بود و تمام ظرفیت موجود ظرف مدت یک ساعت و 21 دقیقه به پایان رسید.

افزایش نجومی قیمت پژو 2008

همچنین از بازار خبر می‌رسد که پس از اعلام تعلیق فعالیت پژو سیتروئن در ایران، قیمت پژو 2008 به طور نجومی افزایش پیدا کرده است. این اتفاق، بهانه خوبی را دست دلالان داد تا بدون هیچگونه نظارتی و به سلیقه خود، قیمت‌ها را افزایش دهند. در نتیجه شاهد افزایش 25 میلیون تومانی قیمت این کراس اوور پژو بودیم و اکنون این خودرو با قیمت 185 میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. این در حالی است که شرکت ایکاپ، این محصول را با قیمت 114 میلیون و 994 هزار تومان عرضه می‌کند. از سوی دیگر، خریداران اکنون نگران تامین قطعات هستند و باید دید آیا ایکاپ می‌تواند قطعات مورد نیاز خریداران 2008 را تامین کند یا باز هم مانند پژو 206 شاهد استفاده از قطعات چینی به جای قطعات اصل فرانسوی خواهیم بود؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. تکلیفشون مشخصه گور باباشون خودمون تولید میکنیم خلاص

  2. دزدی توی روز روشن

  3. واقعا مسخره س توی یک شب بخاب بلندشی ببینی دیگه هیچ وسلیه ای نیست بتونی باهاش زندگی کنی

  4. گجت نیوز روز چهارشنبه و پنجشنبه همین هفته ظهر ، قراره که کسوف جزئی البته با درصد پوشش بالا در آسمان ایران رخ بده . لطفا در رابطه با این موضوع ، جزئیات رو برای علاقه مندان اعلام کنید . ممنون .