نسل بعدی ایکس باکس

نسل بعدی ایکس باکس در مسیر تولید قرار دارد

زمان زیادی از عرضه ایکس باکس وان ایکس (Xbox one X) نگذشته است، اما اگر تصور می‌کنید تا مدت‌های مدید روی دست این کنسول قدرتمند، کنسول دیگری بلند نخواهد شد باید بدانید که ظاهرا مایکروسافت برای تولید نسل بعدی ایکس باکس به تکاپو افتاده است.

ایکس باکس وان ایکس به عنوان ورژنی ارتقا یافته نسبت به نسل قبلی این کنسول و با قابلیت پشتیبانی از بازی های 4K در سال 2017 عرضه شد. اما به تازگی رئیس واحد ایکس باکس کمپانی مایکروسافت در جریان برگزاری کنفرانس خبری خود پیش از آغاز رسمی نمایشگاه E3 (که از فردا گشایش خواهد یافت)، از کار کردن روی تولید نسل بعدی ایکس باکس خبر داد.

ایکس باکس وان ایکس

فیل اسپنسر در این خصوص اظهار داشت:

تیم سخت افزاری ما، با جدیدت مشغول معماری نسل بعدی ایکس باکس است.

اسپنسر با امتناع از ارائه اطلاعات تفصیلی در این مورد، به بیان این جمله که «ما خود را به جابه‌جا کردن مرزها در عالم کنسول های بازی متعهد می‌دانیم» بسنده کرد که البته دور از ذهن هم نبود؛ زیرا در مقطع کنونی با اطمینان می‌توان گفت این پروژه تا به سرانجام رسیدن، هنوز فاصله بسیار دارد و بروز تغییراتی در سخت افزارها و برنامه‌های فعلی کمپانی طی روند پیش تولید و توسعه، دور از ذهن نیست. بنابراین حتی اگر اسپنسر پرده از جزئیات پروژه هم برمی‌داشت هیچ تضمینی وجود نداشت که محصول نهایی با گفته‌هایش مطابقت داشته باشد.

اما این تنها مایکروسافت نیست که روی نسل بعدی ایکس باکس کار می‌کند و پیش‌تر کمپانی رقیب نیز از عرضه نسل جدید پلی استیشن تا سه سال آینده خبر داده بود. تحلیلگران با توجه به این اظهارات و رقابت تنگاتنگ مایکروسافت و سونی، پیش‌بینی می‌کنند کنسول‌های جدید دو کمپانی در سال 2020 از راه برسند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. اولین پلی استیشن سونی بوده و آخرین هم هست حالا شرکت مایکروسافت فقط داره زور خودش رو میزنه

  2. سفیدش خوشگله

  3. اینجوری پلی استیشن یک دو سال عقب میافته