تراشه کایرین 710

هواوی تراشه کایرین 710 را برای رقابت با اسنپدراگون 710 تولید می‌کند

شرکت هواوی قصد دارد برای رقابت با تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام، از تراشه کایرین 710 (Kirin 710) با قدرتی به مراتب بیشتر از تراشه‌ی میان رده‌ی فعلی خود پرده‌برداری کند.

پس از ورود اخیر تراشه اسنپدراگون 710 به بازار گوشی های هوشمند، یگ گزارش جدید ادعا می‌کند که هواوی نیز در حال کار بر روی یک تراشه هم قدرت به نام کایرین 710 است تا ثابت کند می‌خواهد شانه به شانه با کوالکام به رقابت بپردازد.

چیپست اسنپدراگون 710 در حال حاضر با هدف پوشاندن شکاف عملکرد بین گوشی های میان رده و پرچمدار به میدان آمده است و با توجه به تولید 10 نانومتری خود، عملکرد بهبود پیداکرده بدون مصرف انرژی زیاد که می‌تواند بر روی مصرف باتری تاثیر بگذارد را ارائه می‌کند. در سمتی دیگر تراشه هواوی کایرین 710 دقیقا همین اهداف را، اما بر روی یک تکنولوژی قدیمی‌تر دنبال می‌کند. کایرین 710 فقط یک نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی کایرین 659 است که از تکنولوژی پردازشی قدیمی‌تر 12 نانومتری TSMC استفاده می‌کند و این به معنای احتمالا عمر باتری پایین‌تر نسبت به مدل ساخت کوالکام است. با این وجود، یک واحد پردازشی عصبی را شامل می‌شود که می‌تواند قابلیت‌های جذاب هوش مصنوعی را ارائه کند.

کایرین 710 در زیر قاب هواوی نوا 3

در حال حاضر هواوی و شرکت تابعه آن، های سیلیکون در دست توسعه بودن این تراشه را تایید کرده‌اند، اما این گزارش نشان می‌دهد که احتمالا برای نخستین بار ماه آینده و همراه با گوشی هواوی نوا 3 شاهد قدرتنمایی تراشه کایرین 710 خواهیم بود. اگر این خبر درست باشد، کمپانی هواوی می‌خواهد هواوی نوا 3 را به عنوان رقیب مستقیم شیائومی می 8 اس ای مجهز به تراشه اسنپدراگون 710، روانه‌ی بازار کند.

در آینده نیز شاهد حضور کایرین 710 در زیر قاب گوشی هواوی میت 20 لایت هواوی خواهیم بود. با توجه به این که این گوشی، نام پرچمداران جدید هواوی را با خود یدک می‌کشد، هواوی قصد دارد از یک تراشه قدرتمندتر نسبت به تراشه کایرین 659 زیر قاب میت 10 لایت استفاده کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*