دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو

دوربین سه گانه تا سال 2019 در بین گوشی‌های پرچمدار رایج می‌شود

هواوی پی 20 پرو نخستین گوشی مجهز به دوربین سه گانه در جهان است. حال محققان معتقدند استفاده از این ماژول سه لنزی می‌تواند در سال آینده به گزینه‌ی محبوبی در گوشی های پرچمدار تبدیل شود و شاهد رایج شدن استفاده از آن خواهیم بود.

ما این را می‌دانیم که کیفیت عکس فقط معطوف به سخت افزار نمی‌شود. شیائومی و دیگر برندهای چینی چندین مرتبه نرم افزار دوربین خود را بهینه سازی می‌کنند تا بتوانند نقش مهمی در زمینه‌ی ثبت تصاویر باکیفیت ایفا کنند. علاوه بر این، هوش مصنوعی نیز به این بازار اضافه شده است. پس درک این موضوع که قابلیت‌های عکاسی در یک گوشی هوشمند به نرم افزار گوشی نیز وابسته هستند آسان است.

اما اخیرا کمپانی هواوی برای نخستین بار از یک ماژول دوربین سه گانه بر روی گوشی های پرچمدار جدید خود پرده برداری کرد. اگر به خاطر داشته باشید، هواوی پی 20 پرو چند ماه پیش معرفی شد. تا پیش از آن هیچ گوشی دیگری همراه با دوربین سه گانه در بازار وجود نداشت، اما ظاهرا این فناوری تا سال 2019 در بین گوشی های هوشمند پرچمدار رایج خواهد شد.

نیکولاس تاچارد، معاون مدیر اجرایی آزمایشگاه‌های تصویر DXOMark در یک مصاحبه‌ی جدید اشاره کرده است که گوشی های هوشمند نیازمند یک بدنه‌ی کوچک هستند. پس استفاده از یک سنسور عکس بزرگ در ‌آن‌ها امکان ناپذیر است. در این صورت، استفاده از ماژول‌های چندگانه می‌تواند جایگزین خوبی باشد. وی همچنین معتقد است که با بهره‌گیری از ماژول‌های چندگانه دوربین و ترند صنعت گوشی سازی، اوایل سال 2019 دوربین سه گانه می‌تواند در بین گوشی های پرچمدار محبوب شود. پس از آن، بسیاری از سازندگان سعی بر دنبال کردن این راه خواهند داشت و از چنین سنسورهایی حتی در گوشی های میان رده نیز استفاده خواهند کرد.

دوربین سه گانه به کسب امتیاز بیشتر در DXOMark کمک می‌کند

تا بدین لحظه بالاترین امتیاز سایت DXOMark توسط گوشی هواوی پی 20 پرو به ثبت رسیده است. این گوشی امتیاز کلی 109 (امتیاز 114 برای عکاسی و 98 برای فیلمبرداری) را به نام خود ثبت کرده است. نیولاس تاچارد اشاره می‌کند که یک دوربین سه گانه مانند دوربین موجود در گوشی هواوی پی 20 پرو می‌تواند قابلیت‌های زوم بهتر و کیفیت بهتر تصویر را به همراه داشته باشد. به نظر می‌رسد هرچه تعداد لنزهای یک ماژول دوربین بالاتر می‌رود، امتیاز به دست آمده توسط آن نیز بیشتر می‌شود. اما زمانی که به نتایج دوربین‌هایی نظیر دوربین گوشی اچ تی سی یو 12 پلاس، هواوی پی 20، گلکسی اس 9 پلاس سامسونگ، شیائومی می 8 و غیره می‌نگریم، نمی‌توان شکاف زیادی را بین این محصولات مجهز به دوربین دوگانه با هواوی پی 20 پرو یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. فک کنم تا چندماه دیگ باید منتظر دوربینای 10 گانه باشیم چه وضشه آقا یه لنز درست حسابی بزنید یگانه دوگانه سه گانه چیه مد کردین

  2. خب مطمعانن خبر خوبیه

  3. لنز های ایفون عالیع

  4. انا شورشو در اوردن که

  5. پرچم هواوی بالاست

  6. من که هنوز دوگانشم از نزدیک ندیدم هرچی هست به نظر خوب میاد خخخخخخخ

  7. به نظر من باید به فکر ساخت یه لنز قوی با اندازه کوچیک باشن به جای اینکارا چون اگه همینجوری پیش بریم چند سال اینده باید شاهد گوشی های 10 دوربینه باشیم که همچین چیزی جالب نیست ولی باز قبول دارم دوربین سه گانه ای که روی پی 20 پرو نصب شده شاهکار بود