قرارداد پژو

جلسه اضطراری کمسیون صنایع مجلس برای بررسی قرارداد پژو برگزار می‌شود

کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی قرارداد پژو و رنو در ایران، جلسه اضطراری برگزار می‌کند. عضو کمیسیون صنایع مجلس از پیگیری تضامین اخذ شده از این شرکت‌ها در هفته جاری خبر داد.

عبدالله رضاییان، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اعلام کرد جلسه اضطراری در مجلس برای بررسی وضعیت قرارداد پژو سیتروئن و رنو برگزار می‌شود. رضاییان با اشاره به خروج شرکت‌های اروپایی از صنایع خودروسازی ایران گفت پروژه شرکت سیتروئن در کاشان تقریبا به تولید رسیده و دستگاه‌ها برای تولیدات جدید نصب شده‌اند. بنابراین مشخص نیست با تحریم‌های جدید آمریکا، این شرکت چه سیاستی را اتخاذ خواهد کرد.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس اضافه کرد توقف فعالیت‌های این کارخانه، ضرر و زیان هنگفتی را به شرکت سیتروئن خواهد رساند. البته قراردادهای سیتروئن محکم‌تر از قرارداد پژو و رنو است و این شرکت خسارت‌ها را بر عهده دارد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین در مورد شرکت‌های رنو و پژو اظهار کرد:

شرکت رنو و پژو هنوز سرمایه‌گذاری جدی در صنعت خودروسازی ما انجام نداده‌اند، اما شرکت سیتروئن سرمایه‌گذاری کرده و آورده‌ی خود را سپرده‌گذاری کرده است. این شرکت تجهیزات خود را نصب کرده و باید در خردادماه به تولید برسد و محصولاتش را به بازار عرضه کند.

بررسی ضمانت‌های قرارداد پژو و رنو در مجلس

وی تاکید کرد که باید قرارداد پژو و رنو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود با توجه به سابقه قبلی این شرکت‌ها در بدعهدی در قبال قراردادها، چه نوع ضمانت‌های اجرایی از آن‌ها اخذ شده است تا در صورت تخطی از قرارداد، خسارت‌های وارده به ایران را بپردازند. رضاییان افزود در شرایط فعلی می‌توانیم با کشورهایی مانند چین به فعالیت‌های تولیدی خود در صنعت خودروسازی ادامه دهیم تا نیاز بازار تامین شود. نگرانی ما این است که قیمت خودروها افزایش پیدا کند و مصرف‌کنندگان دچار مشکل شوند. صنایع خودروسازی ما وابستگی زیادی به این شرکت‌ها ندارد، اما ایجاد نوسان در بازار خطرناک است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس در پایان خاطرنشان کرد که جلسه اضطراری کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برای بررسی خروج شرکت‌های اروپایی از کشور و نوع قراردادهای ایران خودرو و سایپا با این شرکت‌ها و بررسی تضامین گرفته شده، در هفته جاری برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. ای بابا چقدر دق این چیزا رو بخوریم اخه.چه آپشنی قراره برامون بزارید
    کلا بیان 4 تا لاستیکو بدن بگن بقیشو خودتون برید پیدا کنید مث همون پرایدا که نه ظبط داره نه زه

  2. مثلا میخان چیکار کنن
    اخرش میافته گردن کشور های غربی

  3. چه عجب یع جلسه ای ترتیب دادن بالاخره

  4. الان مثلا میخان بگم ما نباختیم ؟؟

  5. دارن التماس میکنن گرگ صفتها . اگه خودرو سازهای خارجی بِرَن ، از غارتها و چپاولهاشون کاسته میشه

  6. عاقبت خریدش میشه مث همونایی که رنو ساندرو ثبت نام کردن و پولشم دادن بعد ال 90 تحویل گرفتن .خیلی حرفه ها پول ساندرو بدی ال 90

  7. سایپا وام خودرو رو برداشته

    فقط فروش نقدی

    و پیش فروش بدون وام!!! (جدیداً چه چیزایی که نمی بینیم)

    با سپاس

  8. اصلا گیریم تولید هم کردن .. پولی واسه مردم نمونده که محصولاتشون خریداری بشه
    اونم با این قیمتا