فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 : زمان عرضه، مشخصات و قیمت احتمالی

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) تا چندی دیگر معرفی خواهد شد. در این مقاله قصد داریم شما را از زمان عرضه، مشخصات، قیمت احتمالی و هرآنچه از فبلت جدید سامسونگ می‌دانیم، مطلع کنیم.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 ، پرچمدار بعدی گوشی های غول کره‌ای است که انتظار می‌رود اواخر سال 2018 میلادی معرفی شود. سامسونگ در حال حاضر هیچ جزئیاتی از این گوشی را رسما تایید نکرده است، اما نتوانسته جلوی درز شایعات و اطلاعات مختلف را نیز در سطح اینترنت بگیرد. ما در این مقاله قصد داریم نگاه کاملی به تمامی اطلاعاتی که از فبلت جدید سامسونگ داریم بی‌اندازیم.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

طراحی

سامسونگ طی سالیان اخیر دست هیچگاه از طراحی دیوانه‌واری در گوشی های خود استفاده نکرده است. این شرکت موج‌هایی از تغییرات را همراه با نمایشگرهای خمیده در گوشی های خود به وجود آورد، اما از آن زمان به بعد نمی‌توانیم تغییرات زیادی را در نسل‌های مختلف گوشی‌های سری گلکسی این شرکت ببینیم.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

نوت 9 نیز از این قاعده مستثنا نخواهد بود و با توجه به رندرهای به بیرون درز پیدا کرده می‌توان گفت که تقریبا مشابه نسل گذشته‌ی خودش، گلکسی نوت 8 خواهد بود. با این حال رندرها نشان می‌دهند که این محصول با ضخامت 8.8 میلی‌متری کمی ضخیم‌تر از نوت 8 با ضخامت 8.6 میلی‌متری خواهد شد. حال آنکه کاربران چنین افزایش ضخامتی را احساس کنند موضوعی است که در آینده مشخص می‌شود.

نمایشگر

در بخش نمایشگر، گوشی های خانواده گلکسی نوت همواره از یک نمایشگر بزرگ‌تر نسبت به گوشی های خانواده گلکسی اس برخوردار بودند و نام Note در آن‌ها نیز نشان دهنده‌ی حضور یک قلم هوشمند بر روی گوش یبوده است. نوت 8 سال گذشته از یک نمایشگر 6.3 اینچی بهره می‌برد و بر اساس شایعات، انتظار داریم نمایشگری با همین اندازه در فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز مورد استفاده قرار گیرد. از نظر رزولوشن نیز هیچ تغییراتی به نظر اعلام نخواهد شد و این نمایشگر از همان وضوح 2960 در 1440 پیکسلی در نوت 8 بهره می برد.

پردازنده و رم

بدیهی است که گوشی های پرچمدار ساخت امسال همگی از تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام بهره می‌برند. انتظار می‌رود این در مورد فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز صدق کند. گرچه عرضه یک نسخه اگزینوسی مجهز به تراشه اگزینوس 9810 آن نیز همانطور که در بنچمارک‌ها رویت شده، قابل حدس است.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

ما احتمالا هر دو این نسخه‌ها را ملاقات خواهیم کرد، چرا که مدل اگزینوسی مختص برخی بازارها و مدل اسنپدراگونی نیز برای برخی دیگر از بازارهای خاص به تولید خواهد رسید. انتظار می‌رود هر دو عملکرد یکسانی را ارائه کنند، گرچه ممکن است بر روی کاغذ تفاوت‌هایی وجود داشته باشد. از نظر ظرفیت رم نیز می‌توان به حضور یک رم 8 گیگابایتی به جای یک رم 6 گیگابایتی در نوت 8 اشاره کرد.

این مهم است که شما چگونه از گوشی خود استفاده کنید، اما نوت 8 همراه یک رم 6 گیگابایتی نیز بسیار سریع و عالی عمل می‌کرد. حال باید دید این 2 گیگابایت رم اضافه چگونه می‌تواند در عملکرد فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 تاثیرگذار باشد.

دوربین

دوربین یکی از جذاب‌ترین المان‌های گوشی های هوشمند است، زیرا این روزها با گوشی خود به تعداد زیادی فیلم و عکس تهیه می‌کنیم. نوت 8 از دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم‌های f/1.7 و f/2.4 بهره می‌برد. اما هنوز هیچ جزئیاتی از دوربین گلکسی نوت 9 در دست نیست. به هر ترتیب شایعات ادعا می‌کنند که قطعا این دوربین ها به روزرسانی را دریافت می‌کنند.

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

از آنجایی که گوشی های سری نوت همیشه از دوربین‌هایی مشابه گوشی های خانواده گلکسی اس بهره‌مند بوده‌اند، نباید متعجب شوید اگر نوت 9 از دوربین‌هایی مشابه دوربین گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس، اما با نرم افزاری بهبود پیدا کرده برخوردار باشد.

امنیت

سامسونگ در گوشی های اخیر خود از تکنولوژی اسکنر عنبیه چشم استفاده کرده است و ما انتظار داریم استفاده از آن در گوشی نوت 9 نیز ادامه پیدا کند. با این وجود یک سوال بزرگ همچنان بی‌پاسخ مانده است؛ آیا همچنان این گوشی از یک اسکنر اثر انگشت پشتی نیز برخوردار است، یا سامسونگ آن را به زیر نمایشگر گوشی منتقل خواهد کرد. برخی شایعات می‌گویند بله، برخی نیز خیر!

فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9

سامسونگ پیشتر اعلام کرده بود یک ویژگی را تا زمانی که از به صورت 100 درصدی در مورد کار کردن آن مطمئن نشود، در گوشی های خود از آن استفاده نخواهد کرد؛‌ اما این که آیا اسکنر اثر انگشت زیر صفحه برای استفاده در فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 آماده شده است یا خیر، هنوز مشخص نیست. به هر ترتیب به نظر می‌رسد نوت 9 همچنان از این اسکنر بر روی قاب پشتی خود میزبانی می‌کند که به اعتقاد بسیاری، ایده آل نیست.

بیکسبی

سامسونگ تایید کرده است که دومین نسل دستیار مجازی بیکسبی با نام Bixby 2 را همراه با گوشی نوت جدید خود معرفی خواهد کرد، اما غول کره‌ای مشخص نکرده است چه قابلیت‌های جدید، تغییرات و بهبودهایی در آن اعمال خواهد شد.

باتری

نوت 8 با یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی همراه بود که مدل کوچکتری از آن به نام گلکسی اس 8 پلاس نیز باتری مشابه آن را ارائه می‌کند.  با این حال خبر خوب این که سامسونگ قصد دارد ظرفیت باتری گوشی جدیدش را ارتقا ببخشد. برخی گزارش‌ها ادعا می‌کنند نوت 9 از یک باتری 3850 میلی‌آمپر ساعتی و برخی دیگر نیز ادعا دارند از یک باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی بهره‌مند است. به هر ترتیب ما مطمئن هستیم که این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد، اما هیچکس نمی‌داند دقیقا چقدر خواهد بود.

فروش و قیمت گلکسی نوت 9

تا به امروز چندین شایعه‌ی مختلف در مورد پرده برداری سریع‌تر از گوشی نوت 9 نسبت به نسل گذشته‌اش در سال جاری شنیده شده است. اخیرا شایعه‌ی جدیدی نیز شنیده شده است که نشان می‌دهد فبلت سامسونگ گلکسی نوت 9 قرار است 9 آگوست (18 مرداد ماه) در ایالات متحده معرفی شود. این می‌تواند چند هفته زودتر از معرفی نوت 8 در سال گذشته باشد.

زمان عرضه گوشی نیز احتمالا 2 تا 3 هفته پس از معرفی آن خواهد بود. از نظر قیمتی باید منتظر ماند و دید سامسونگ چه تصمیمی می‌گیرد، اما به نظر می‌رسد این فبلت هم قیمت با اعضای خانواده گلکسی اس 9 سامسونگ روانه‌ی بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. با این اوصاف تفاوت چشمگیری با نوت 8 نداشته خب

  2. مثل همیشه شاهکار

  3. همه مردم باید برن گوشی GLX که یکی از بهترین موبایل های جهانه بخرن اینا نماد غربین