استخراج ارز رمزنگاری شده

ممنوعیت استخراج ارز رمزنگاری شده بر روی آیفون و آیپد توسط اپل

استخراج ارز رمزنگاری شده بر روی آیفون ها و آیپدها ممنوع اعلام شد. این موضوع نشان می‌دهد ماین کردن بیت کوین و یا دیگر ارزهای دیجیتالی بر روی آیفون و آیپد توسط اپل مورد تایید نبوده و از قرارگیری چنین برنامه هایی بر روی اپ استور جلوگیری خواهد شد.

اپل در جریان کنفرانس WWDC 2018 ممنوعیت استخراج ارز رمزنگاری شده بر روی دستگاه‌های آی او اسی را اعلام کرد. به این ترتیب اپلیکیشن هایی که با این هدف توسعه پیدا می‌کنند، دیگر قادر به منتشر شدن در فروشگاه نرم افزارهای موبایل این شرکت نخواهند بود.

بعد از به‌روز شدن بخش راهنمای اپ استور، در بخش Hardware Compatibility می‌توان متن‌هایی را دید که به ممنوع شدن استخراج ارز رمزنگاری شده بر روی گوشی های آیفون و تبلت های آیپد اشاره دارند. بر اساس این متن‌ها، هیچ برنامه‌ای حق ندارد در پس‌زمینه، فعالیت‌هایی غیر مرتبط با آن چیزی که به کاربر وعده داده شده است را انجام بدهد. از جمله این فرآیند‌های پس زمینه می‌توان به بیت کوین ماینینگ و یا استخراج هر نوع ارز رمزنگاری شده دیگر اشاره کرد.

استخراج ارز رمزنگاری شده روی آیفون ممنوع است!

در این قسمت به خوبی درباره ارزهای رمزنگاری شده شفاف‌سازی شده است. برنامه‌ها می‌توانند دسترسی کاربران به پول‌های دیجیتالی‌شان را از طریق کیف پول‌ها فراهم کنند، اما این نرم افزارها تنها باید به دست سازمان‌ها عرضه شده باشند. اپلیکیشن‌های آی او اسی حق ندارند به صورت مستقیم و با استفاده از سخت افزار گوشی ماینینگ انجام بدهند،‌ اما می‌توانند راهکاری پیاده‌سازی کنند که از طریق آن، استخراج بر روی سیستم‌های قرار گرفته در فضای ابری و به وسیله مدیریت توسط گوشی هوشمند یا تبلت صورت بگیرد.

استخراج ارز رمزنگاری شده

این صحبت‌ها نشان داد اپل بهره‌گیری از سخت افزارهای دستگاه‌های موبایل این شرکت به منظور استخراج ارز رمزنگاری شده را ممنوع می‌داند. این شرکت اعمال دیگری را نیز ممنوع اعلام کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان پیشنهاد دریافت پول دیجیتالی از طریق انجام یک کار خاص، دانلود دیگر برنامه‌ها و تبلیغ اپلیکیشن‌ها در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

نکته مهم دیگر اینجاست که ماین کردن بیت کوین و یا دیگر پول‌ های دیجیتالی بر روی گوشی هوشمند عملا کار بی‌فایده‌ای است و جز خراب کردن دستگاه طی مدت زمانی بسیار کوتاه، هیج فایده دیگری نخواهد داشت. اگر اپلیکیشن‌هایی که ماینینگ را به طور صحیح انجام می‌دهند را به صورت دائمی اجرا کرده و هرگز آن را متوقف نکنید، در هر ماه 13 دلار کسب خواهد شد (این مبلغ را با قیمت 14 هزار دلاری هر بیت کوین مقایسه کنید)! این در حالی است که فشار وارد شده به گوشی مطمئنا سبب می‌شود هر سه ماه یک مرتبه مجبور به خرید یک آیفون جدید شوید که ارزشی بیشتر از پول کسب شده از طریق استخراج ارز رمزنگاری شده دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه