دو گوشی شیائومی ردمی 6 و ردمی 6 ای با قیمت مناسب معرفی شدند

شیائومی ردمی 6 و (Redmi 6) و ردمی 6 ای (Redmi 6A) دو گوشی جدید کمپانی شیائومی نام دارند که به رغم ارزان‌قیمت بودن، ویژگی‌های قابل توجهی چون بهره‌مندی از قابلیت‌های هوش مصنوعی در آن‌ها یافت می‌شود.

پس از رونمایی پر سر و صدا از شیائومی می 8، این بار کمپانی چینی دو گوشی جدید دیگر با اسامی شیائومی ردمی 6 و شیائومی ردمی 6 ای را که در دسته‌ی محصولات رده ابتدایی و مقرون به صرفه قرار می‌گیرند معرفی کرده است.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی 6

شیائومی ردمی 6

در این گوشی، یک پنل 5.45 اینچی IPS با وضوح 1440 در 720 پیکسل (+HD) و نسبت تصویر 18 به 9، وظیفه نمایش محتوا را بر عهده خواهد داشت. تراشه «هلیو پی 22» مدیاتک که دارای فناوری ساخت 12 نانومتری و مجهز به پردازنده هشت هسته‌ای با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز است، به همراه حافظه رم 3 یا 4 گیگابایتی (بسته به مدل) قدرت پردازشی دستگاه را تامین می‌کند. همچنین فضای ذخیره‌سازی این دو مدل نیز، به ترتیب 32 یا 64 گیگابایت ظرفیت دارد و آپشن استفاده از کارت حافظه نیز به قوت خود باقی است.

در گوشی ردمی 6، یک باتری با ظرفیت 3000mAh تعبیه شده که از باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی «ردمی 5» اندکی کوچکتر است؛ اما با توجه به تراشه کم مصرف و سایز کوچکتر نمایشگر محصول جدید، احتمالا شارژدهی آن بیشتر خواهد بود. این دستگاه در قاب پشتی به دوربین دوگانه با سنسورهای 12 و 5 مگاپیکسلی مجهز شده و تک دوربین سلفی آن دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است.

اما ویژگی کلیدی در شیائومی ردمی 6 را باید قابلیت فیس آنلاک آن خواند که بر پایه هوش مصنوعی دستگاه کار می‌کند. به محض قرار دادن گوشی در مقابل صورت خود، پروسه اسکن چهره با نهایت سرعت و سهولت انجام می‌گیرد و قفل امنیتی صفحه نمایش، گشوده می‌شود. البته برای امنیت بیشتر، می‌توان به اسکنر اثر انگشت که در پنل پشتی تعبیه شده است نیز تکیه کرد. هوش مصنوعی در عملکرد دوربین و همین‌طور رابط کاربری MIUI 10 این گوشی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

قیمت مدل پایه شیائومی ردمی 6 با حافظه 3+32 گیگابایتی، 125 دلار اعلام شده و مدل دارای حافظه 4+64 گیگابایتی نیز 155 دلار قیمت‌گذاری شده است.

مشخصات فنی و قیمت شیائومی ردمی 6 ای

شیائومی ردمی 6 ای

طراحی این گوشی شباهت کاملی به ردمی 6 دارد، اما از قدرت سخت افزاری و به همان نسبت، قیمت کمتری برخوردار است.

از تراشه «هلیو ای 22» باید به عنوان منبع قدرت ردمی 6 ای یاد کرد که همانند هلیو پی 22، با فناوری ساخت 12 نانومتری تولید شده اما به جای هشت هسته، دارای چهار هسته پردازشی با فرکانس 2 گیگاهرتز است. حافظه رم 2 گیگابایتی دستگاه، یاری‌رسان این تراشه در پردازش اطلاعات خواهد بود و علاوه بر حافظه داخلی 16 گیگابایتی، امکان ذخیره محتوا روی کارت حافظه نیز برای کاربران وجود دارد.

دیگر تفاوت این دو محصول جدید، به عدم وجود ماژول دوربین دوگانه در ردمی 6 ای مربوط می‌شود؛ تک دوربین پشتی گوشی دارای سنسور 13 مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن دارای یک سنسور 5 مگاپیکسلی است. همچنین در نبود اسکنر اثر انگشت، فیس آنلاک تنها آپشن امنیتی بیومتریک برای کاربران خواهد بود. البته رابط کاربری MIUI 10 و هوش مصنوعی دستگاه، تضمین کننده‌ی عملکرد مطلوب بُعد نرم افزاری و دوربین آن هستند.

فروش شیائومی ردمی 6 ای در کشور چین، همانند گوشی ردمی 6 از سه روز آینده آغاز خواهد شد و کمپانی سازنده برای آن قیمتی معادل 95 دلار در نظر گرفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. جذابیتش بیشتر بخاطر رنگشه
    سخت افزارشم که مشخصه دیگ لازم به گفتن نیس

  2. خوبه حالا اسکن چهره هاشونم با یه عکس به راحتی باز میشه پس رسما چیز ب درد نخوریه

  3. 125 دلار برا همچین گوشی با این قابلیتای کم اصلا عادلانه نیس