ابعاد گلکسی Note 9

مقایسه ابعاد گلکسی Note 9 و گلکسی Note 8

گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9) از چند جهت با پرچمدار پیشین این سری متفاوت خواهد بود که یکی از آن‌ها ابعاد دستگاه است. در این مطلب بر اساس اطلاعات به دست آمده تا امروز درباره گلکسی نوت 9، به مقایسه ابعاد گلکسی Note 9 و گلکسی Note 8 خواهیم پرداخت.

بر اساس آخرین گزار‌ش‌ها گوشی سامسونگ گلکسی نوت 9 در روز نهم آگوست (هجدهم مرداد) رونمایی خواهد شد، به همین دلیل تا معرفی رسمی آن زمان زیادی باقی نمانده است. با توجه به همین موضوع روز به روز اطلاعات بیشتر و موثق‌تری درباره آن به دست می‌آوریم.

تا امروز، تقریبا به صورت دقیق به برخی ویژگی‌های این گوشی پی برده‌ایم، اما سبک طراحی، میزان حاشیه‌های پایین نمایشگر و ابعاد گلکسی Note 9 جزو بخش‌هایی هستند که اطلاعات ضد و نقیضی پیرامونشان شنیده می‌شود. به همین دلیل تصمیم داریم با بررسی ابعاد گلکسی Note 9 و پرچمدار سال 2017 این سری، به نتیجه مطمئنی برسیم.

بر اساس تصویر یک محافظ گلکسی نوت 9 که ماه گذشته منتشر شد، نتیجه گرفتیم حاشیه‌های پایین نمایشگر این گوشی کمتر از میزان حاشیه‌های زیر صفحه نمایش گلکسی نوت 8 خواهد بود.

قاب محافظ گلکسی نوت 9

سپس بر اساس این تصاویر و تکیه بر ابعاد گلکسی Note 9 چندین طرح از این گوشی ترسیم شد. این طرح‌ها توسط فاش‌کننده مشهور اطلاعات گوشی های هوشمند در توییتر یعنی OnLeaks، که به تازگی رندرهایی از پرچمدار پیش روی سامسونگ منتشر کرده است، مورد تایید قرار گرفتند.

در رندر منتشر شده توسط این حساب کاربری نیز حاشیه‌های بسیار کمی در پایین صفحه نمایش گوشی گلکسی نوت 9 دیده می‌شود. کاربران از دیدن این تصاویر بسیار خوشحال شده و ابزار امیدواری کردند پرچمدار آتی سری نوت، در دنیای واقعی نیز در همین اندازه بدون حاشیه باشد.

اما طولی نکشید انتشار عکس‌هایی توسط حساب کاربری UniverseIce در توییتر، آرزوهای کاربران را نقش بر آب کرد! او با منتشر کردن عکس‌هایی متعلق به قاب محافظ واقعی گلکسی نوت 9 نشان داد حاشیه‌های پایین صفحه نمایش گوشی به اندازه‌ای که کاربران تصور می‌کنند نازک نیست. با این حال در مقایسه با گلکسی نوت 9 کاهش پیدا کرده است.

رندر گلکسی نوت 9

مقایسه ابعاد گلکسی Note 9 و Note 8

خوشبختانه با وجود عدم آگاهی از نحوه طراحی بدون حاشیه این گوشی، درباره ابعاد گلکسی Note 9 اطلاعات دقیق‌تری داریم. بر اساس تصویری که یک کاربر از طرح واقعی پرچمدار آتی سامسونگ منتشر کرده است، به مقایسه ابعاد گلکسی Note 9 و Note 8 در عکس زیر پرداختیم.

ابعاد گلکسی Note 9

ابعاد گلکسی Note 9 برابر 162 در 76.3 در 8.9 میلی‌متر است که در مقایسه با ابعاد 162.5 در 74.8 در 8.6 میلی‌متری گلکسی نوت 8، از نظر عرض و ضخامت چند میلی‌متر افزایش به خود دیده است. از آنجایی که قرار نیست در مقایسه با پرچمداران سال 2017 و همچنین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، تغییر ظاهری اساسی در پنل جلویی گلکسی نوت 9 صورت بگیرد، باید در پنل پشتی به دنبال مهمترین تغییرات بگردیم.

سامسونگ در ماژول دوربین دوگانه گلکسی نوت 8، سنسورها را به صورت افقی کنار هم قرار داده بود و سنسور اثر انگشت نیز در کنار آن‌ها قرار داشت. در گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس، به خاطر مشکل کاربران در لمس حسگر اثر انگشت مدل‌های سال 2017، این سد امنیتی به جای کنار، زیر دوربین قرار گرفت.

سامسونگ در گلکسی اس 9 پلاس حتی شکل ماژول دوربین دوگانه را تغییر داد، به طوری که سنسورها به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، اما این تغییر قرار نیست در گلکسی نوت 9 نیز اعمال شود. به این ترتیب اگرچه حسگر اثر انگشت به زیر دوربین منتقل خواهد شد، اما سنسورهای دوربین همچنان به صورت افقی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. سامسونگ به منظور ایجاد فضای بیشتر برای قرار دادن پک باتری بزرگتر، به سمت این سبک طراحی آمده است.

ابعاد گلکسی Note 9

به این ترتیب ابعاد گلکسی Note 9 با وجود داشتن باتری به مراتب بزرگتر در مقایسه با مدل قبلی، بزرگتر نخواهد بود. بر اساس شایعات، این گوشی به یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود که تغییر بسیار بزرگی به شمار می‌آید.

در گلکسی نوت 9 همچنان از نمایشگر Infinity Display استفاده شده و ابعاد 6.3 اینچی، رزولوشن کیو اچ‌دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 18.5:9 آن در مقایسه با گلکسی نوت 8 تفاوتی نخواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. طراحی سنسور هاش به طور عمودی خیلی بهتره

  2. الان موقع معرفی یهو میان میگن باتری به علت وجود قلم و فضای کمتر در مقایسه با اس۹ پلاس دارای ظرفیت ۳۴۰۰ میلی آمپر(یا همین حدود!) است😒!!!

  3. من نوت 8 خریدم ازش راضیم خوبه ولی کاش به جاش اس 9 پلاس خریده بودم خیلی میتونست بهتر باشه