فناوری صدا رو صفحه سامسونگ در سامسونگ گلکسی S10

سامسونگ گلکسی S10 به فناوری صدای روی صفحه تجهیز می‌شود

شرکت سامسونگ در حال توسعه فناوری صدا روی صفحه است تا از آن در گوشی سامسونگ گلکسی S10 استفاده کند. شرکت ال جی نیز از این فناوری در گوشی های سال 2019 خود استفاده خواهد کرد.

یک طرح مفهومی جذاب از تکنولوژی نمایشگر روی صفحه از سوی سامسونگ، ماه گذشته توجه ما را در نمایشگاه SID 2018 به خودش جلب کرد. همانطور که شما در ویدیوی بالا می‌توانید ببینید، نماینده‌ی سامسونگ توضیح می‌دهد که چگونه یک پنل با استفاده از ارتعاش و تقاضای انتقال ممکن است نیاز گوشی به یک اسپیکر رو گوشی برای مکالمات را حذف کرده و به حاشیه‌های بالا و پایین صفحه اجازه دهد کاهش پیدا کنند. این نمونه‌ای از فناوری صدا روی صفحه (Sound on Display) است که در قالب گوشی گلکسی اس 9 پلاس به نمایش درآمده است و در واقع برای نخستین بار می‌توانیم بر روی گوشی سامسونگ گلکسی S10 ببینیم.

در همین حال، یک گزارشه تازه از سوی رسانه‌های کره‌ای به انتشار رسیده که نشان می‌دهد این تکنولوژی برای مدت طولانی به عنوان یک نمونه اولیه باقی نخواهد ماند. این نشریه بیانگر آن است که دو شرکت سامسونگ و ال جی در حال تولید نمایشگرهای اولد مجهز به فناوری صدا روی صفحه هستند که بر روی گوشی های پرچمدار سال آینده آن‌ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در حالی که مشخصات این نمایشگر شرکت ال جی اعلام نشده است، اما گفته می‌شود سامسونگ این فناوری را بر روی یک نمایشگر با ابعاد 6.2 اینچ به ارمغان خواهد آورد. این اندازه، مشابه اندازه‌ی نمایشگر گلکسی اس 9 پلاس است، پس ما امیدواریم که گوشی سامسونگ گلکسی S10 از نمایشگری هم اندازه با اس 9 پلاس، اما در بدنه‌‌ای به مراتب کوچکتر شده بهره‌مند باشد.

معرفی فناوری صدا روی صفحه (SoD)

گفته می‌شود پهنای باند انتقال این نمایشگر در محدوده 100 الی 8000 هرتز است و به لطف ارتعاش بسیار خوب، شما می‌توانید با قرار دادن گوش خود در هر ناحیه از نیمه‌ی بالایی صفحه، صدای واضحی را بشنوید. به تازگی شرکت ویوو نیز از یک گوشی با چنین فناوری و یک نمایشگر لبه به لبه به نام ویوو نکس پرده برداری کرده است. ویوو نام فناوری صدا روی صفحه در گوشی خود را Screen SoundCasting نامیده است و در مقایسه با دیگر راه حل‌های صوتی برای گوشی های هوشمند نشت صدا را کاهش داده، صدای متعادل‌تر و بهینه‌تری را ارائه می‌کند.

سامسونگ گلکسی S10 اولین میزبان SoD

در حقیقت ال جی نیز اکنون صاحب یک محصول با نمایشگر مجهز به فناوری صدا روی صفحه است. فناوری Crystal Sound ال جی بر روی تلویزیون های اولد و چراغ های LED این شرکت تعبیه شده است و ظاهرا این شرکت قصد دارد فناوری مذکور را به تلفن های هوشمند خود نیز بیاورد. سامسونگ نیز در حال کار بر روی یک پنل لمسی است که می‌تواند در زیر آب کار کند، پس این می‌تواند یک رویای دیرینه‌ی دیگر باشد که همراه با گوشی های گلکسی یا نوت سال 2019 به ارمغان خواهد آمد.