صحرای دبی

تصاویری دیدنی از جولان شن‌ها در صحرای دبی و ابوظبی

یک عکاس استرالیایی، تعدادی تصویر هوایی دیدنی از خودنمایی و رقص شن‌ها در میان جاده‌های طویل صحرای دبی و ابوظبی را به ثبت رسانده است که زیبایی آن‌ها را در کلام نمی‌توان گنجاند.

کشور امارات تنها در آسمان خراش‌های سر به فلک کشیده و مراکز خرید پر زرق و برق خود خلاصه نمی‌شود؛ صحرای دبی و ابوظبی نیز جاذبه‌های خاص خود را دارند و به تازگی سوژه‌ی کار یک عکاس استرالیایی به نام «ایرنائوس هروک» قرار گرفته‌اند.

هروک هم در ثبت تصاویر خلاقانه از مناظر طبیعی و هم در عکاسی پرتره مهارت دارد و تعادل خوبی بین جنبه‌های تکنیکی کار با ذوق هنری و استایل خاص خود برقرار می‌کند. این عکاس اخیرا مدتی را در صحراهای امارات گذراند و با کمک یک پهپاد، تصاویر هوایی فوق‌العاده‌ای از جاده‌های بیابانی این کشور ثبت کرد.

در امارات متحده عربی، تقابل بین طبیعت و بشر را عریان‌تر از هر مکان دیگری می‌توان دید و گویی که هر کدام، آن دیار را سهم خود می‌دانند. در این کشور بیابان‌های لم‌یزرع با سرعتی چشمگیر تغییر چهره دادند و به عنوان مثال دبی، طی چند دهه از یک بندر کوچک بی نام و نشان به کلانشهری پرهیاهو بدل شد. اما طبیعت نیز به طور کامل عقب نشینی نکرده و هر از گاهی در قالب طوفان شن، شبیخونی به ساخته‌های دست بشر در این شهرها می‌زند. در ادامه، عکس‌های سورئال و آخر الزمان گونه‌ای از صحرای دبی و ابوظبی تماشا خواهید کرد که شن‌ها را در حال بلعیدن بزرگراه‌ها و هجوم به مناطق مسکونی نشان می‌دهند.

جولان دادن شن‌ها در صحرای دبی و ابوظبی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. مدیریت حران اونجا خیلی خوب فعالن

  2. واییی نگا کن بدبختا

  3. دبی خیلی خوب داره با جذب توریست و گردشگر درآمد زایی میکنه

  4. هرجور جاذبه ای وجود داره