واردات لپ تاپ

کاهش تعرفه واردات لپ تاپ بر روی قیمت‌ها تاثیری نداشت

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور بیان کرد کاهش تعرفه واردات لپ تاپ از فروردین‌ماه امسال تاثیری بر روی قیمت لپ تاپ نگذاشت، اما باعث شد قاچاق لپ تاپ کاهش پیدا کند.

محمد باقر اثنی عشری، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به اجرای بخشنامه جدید کاهش تعرفه واردات لپ تاپ از 15 درصد به 5 درصد که از ابتدای فروردین‌ماه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد اشاره کرد و گفت در حال حاضر تعرفه واردات این کالا کاهش پیدا کرده، اما تاثیر این کاهش تعرفه در بازار، آن‌طور که باید نیست. وی افزود به دلیل همزمانی کاهش تعرفه‌ها با تحولات نرخ ارز، اثرات قیمت کاهش نرخ تعرفه، آن طور که باید محسوس نیست.

حذف قاچاق از بازار واردات لپ تاپ

اثنی عشری در ادامه بیان کرد حواله ارز دولتی به واردکنندگان لپ تاپ تخصیص داده نمی‌شود و ارز آزاد هم قاچاق محسوب می‌شود. تنها اتفاقی که با کاهش تعرفه واردات لپ تاپ رخ داده این است که واردات این کالا به صورت قانونی انجام می‌شود و قاچاق به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا کرده است. تا قبل از این، به دلیل تعرفه بالا، بخش قابل توجهی از واردات در بازار لپ تاپ به صورت قاچاق و توسط واسطه‌ها انجام می‌شد، اما اکنون با حذف این شبکه‌ها، شاهد حذف قاچاق از بازار واردات لپ تاپ هستیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خاطرنشان کرد علاوه بر افزایش قاچاق به دلیل تعرفه‌های بالا، از دیگر مشکلاتی که به دلیل نرخ تعرفه بالا به وجود آمده بود می‌توان به کم‌اظهاری واردکنندگان نسبت به واردات قانونی اشاره کرد که اکنون با تعرفه متعادل و مناسب لپ تاپ‌ها و کاهش آن از 15 به 5 درصد، تمامی کارها به صورت قانونی انجام می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. فقط اسما میگن تعرفه ها کاهش پیدا کرد ولی هیچ کس نمیبینه چیزی رو