شرکت DxOMark

گوشی‌سازان به شرکت DxOMark پیشنهاد رشوه داده بودند!

شرکت DxOMark امروز به مرجعی مهم برای ارزیابی توان دوربین‌ها تبدیل شده است. کاربران به امتیازهای دوربین‌های حرفه‌ای و همچنین دوربین‌های موبایل در وب سایت DxOMark اهمیت زیادی می‌دهند، اما تا چه اندازه می‌توان به امتیاز‌های این مرجع اطمینان کرد؟

شرکت‌های زیادی امروز تلاش می‌کنند با رعایت استانداردهای شرکت DxOMark ، امتیازهای بالایی برای دوربین‌های محصولات خود در این مرجع به دست بیاورند. دلیل این موضوع نیز اهمیت دادن کاربران به امتیازهای دوربین‌ها در این وب سایت است. اما آیا ممکن است این شرکت، بدون در نظر گرفتن کیفیت و توان یک دوربین و به خاطر دریافت پول، امتیاز محصولی را بیشتر از بقیه قرار داده باشد؟

سیستم امتیازدهی شرکت DxOMark

تفکرهای این چنینی سبب شده برخی کاربران سیستم امتیازدهی شرکت DxOMark را مردود شمرده و آن را حاصل دریافت پول تلقی کنند. در همین رابطه وب سایت AndroidHeadlines با مدیر این شرکت گفتگویی انجام داد. نیکولاس تاچرد (Nicolas Touchard) گفت طی سال‌های اخیر، از طرف شرکت‌های سازنده دوربین‌های تخصصی و همچنین شرکت‌های گوشی‌ساز، چندین مرتبه به آن‌ها پیشنهاد رشوه شده است.

وی اعلام کرد شرکت DxOMark همواره به سرعت این دسته پیشنهادها را رد کرده است. شرکت‌هایی که از این مرجع درخواست کرده‌اند با دریافت پول، امتیازهای بالایی برای محصولاتشان در نظر بگیرد، آن‌هایی بوده‌اند که پیشتر با DxOMark همکاری نکرده و از نحوه فعالیت آن بی‌خبر بوده‌اند.

شرکت DxOMark

به عبارت دیگر، این مرجع امتیازدهی به دوربین‌ها، تا امروز هیچ پولی بابت هیچ بررسی تخصصی دریافت نکرده و مدعی است در آینده نیز هرگز چنین کاری انجام نخواهد داد. این شرکت بر اساس یک زمان‌بندی مشخص بررسی‌های تخصصی را انجام داده و به یک محصول امتیازدهی می‌کند، به همین دلیل از هیچ شرکتی حتی با دریافت پول، برای انجام کارهای خود دستور نخواهد گرفت.

مدیر شرکت DxOMark اعلام کرد دریافت پول به منظور بررسی تخصصی گوشی های هوشمند و امتیازدهی به دوربین‌های آن‌ها امری مردود است، اما شرکت‌ها می‌توانند به منظور دریافت مشاوره‌های تخصصی و فنی، از این شرکت کمک بخواهند. به عنوان نمونه وان پلاس به منظور توسعه دوربین وان پلاس 5 از این شرکت درخواست مشاوره کرد و آن‌ها نیز این شرکت چینی را راهنمایی کردند. شرکت‌های گوشی‌ساز همچنین قادر هستند ابزار پیکربندی این شرکت با نام DxO Analyzer را خریداری کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد پیش از دست به کار شدن DxOMark، یک تخمین کلی از امتیاز دوربین گوشی خود در این مرجع به دست بیاورند.

شرکت DxOMark در حال حاضر دارای پنج آزمایشگاه بوده و بررسی دستگاه‌ها را در آن‌ها انجام می‌دهد. گفته می‌شود بررسی هر گوشی چیزی حدود ده روز زمان می‌برد، به طوری که پنج روز صرف تصویربرداری و فیلم‌برداری با دوربین شده و پنج روز دیگر، عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده تحلیل می‌شوند. این مجموعه اکنون کمپانی مستقلی از DxOLabs شناخته می‌شود، جایی که دوربین‌ DxO One را تولید می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. تو تست های خودشون دوربین جی 6 بهتر از آیفون ایکس بود اما نمره آیفون خیلی بیشتر از جی 6 هست. یا سامسونگ بهتر از آیفون بود اما آیفون بالاتر بود. اینا همش مزخرف و چرتن. هرکس بیشتر پول بده نمره بالاتر میگیره. مثل گوشی های چینی که تمام نمره 95 به بالا دارن

  2. دیگه نیاز به گفتن نداره که سامسونگ پیشنهاد دهنده رشوه بوده.

    • قرصاتو بخور داداش…سامسونگ تو همه ی تستهاش سربلند بیرون اومده و اون شرکتهای ضعیفه که رشوه میدن…سامسونگ رو کل دنیا میشاسن و احتیاجی نیست که شما با سطح دانش فقیر و تهی ت اونو معرفی کنی

  3. الان میشه قسم خورد که همین نتایج ها واقعی هستن ؟؟ (نتایجی که تا الان منتشر شدن !)
    من که فکر نمیکنم