لپ تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی 52 (Lenovo ThinkPad P52)

لپ تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی 52 با پشتیبانی از واقعیت مجازی معرفی شد

لپ تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی 52 (Lenovo ThinkPad P52) مجهز به پردازنده های نسل هشتمی اینتل، کارت های گرافیک جدید انویدیا و پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی معرفی شد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت ها و قیمت لنوو ThinkPad P52 آشنا شوید.

شرکت لنوو امروز از نخستین مدل لپ تاپ های خانواده تینک پد خود با بهره گیری از پردازنده های 6 هسته‌ای Coffe-Lake شرکت اینتل پرده برداری کرد. این لپ تاپ لنوو تینک پد پی 52 نام دارد. این لپ تاپ نه تنها از پردازنده‌های جدید شرکت اینتل بهره می‌برد، بلکه نخستین دیوایس موبایلی شرکت در ابعاد 15.6 اینچی است که می‌تواند از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی کند.

لپ تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی 52 (Lenovo ThinkPad P52)

در بازار لپ تاپ ها، طیف گسترده‌ای از محصولات تینک پد لنوو وجود دارد که تعداد زیادی از آن‌ها از جمله مدل‌های بسیار محبوب تینک پد T480s و تینک پد X1 کربن 2018 نیز امسال معرفی شدند. اما همانطور که می‌دانید، ایستگاه‌های کاری قابل حمل نظیر لپ تاپ های گیمینگ بر روی عملکرد متمرکز هستند. تفاوت اصلی بین دو دیوایس مذکور در واقع آن است که ایستگاه‌های کاری قابل حمل عمدتا برای کارهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند که مستقیما با پردازنده و پردازشگر گرافیکی مرتبط هستند. بنابراین انتظار می‌رود به روزرسانی‌های بزرگی در بخش عملکرد این لپ تاپ ببینیم. همانطور که احتمالا شما هم حدس می‌زدید، ما در مورد پردازنده‌های نسل هشتمی جدید شرکت اینتل حرف می‌زنیم که تا 6 هسته (شامل آپشن Intel Xeon) و تا 128 گیگابایت رم را شامل می‌شود.

تکنولوژی پردازشی جدید لنوو تینک پد پی 52

عملکرد گرافیکی لنوو تینک پد پی 52 نیز بهبود پیدا کرده است. این لپ تاپ از تکنولوژی GPU جدید مبتنی بر پاسکال بهره می‌برد که می‌تواند گزینه‌های پردازش گرافیکی بهتری را برای یک لپ تاپ قدرتمند 15.6 اینچی به ارمغان بیاورد. آن همراه Nvidia Quadro P3200 مبتنی بر انویدیا GeForce GTX 1060 ارائه می‌شود که یک پله در مقایسه با مدل پیشین یعنی تینک پد پی 51 پیشرفته‌تر است.  این نسخه با تراشه‌های Nvidia Quadro مبتنی بر Maxvell همراه Quadro M200‌ مبتنی بر انویدیا GeForce GTX 965M عرضه می‌شود.

اما از نظر ظاهری لنوو تینک پد پی 52 همانند پیشینیان خود است. با این حال ما می‌توانیم برخی از تغییرات جزئی را در مورد صفحه کلید و کلیدهای شماره اختصاصی ببینیم. اما نمی‌توانیم چنین چیزی را در مورد اینترفیس‌ها نیز بگوییم. سازنده یک درگاه USB A را حذف کرده و به جای آن دو درگاه تادربلوت 3 را به کار برده است. علاوه بر این، در اینجا یک داک کابل جدید به نام ThinkPad Thunderbolt Workstation Dock نیز به کار رفته است. لنوو همچنین یک دوربین مادون قرمز انتخابی را برای استفاده از قابلیت Windows Hello پیش روی کاربران قرار داده است.

لپ تاپ قدرتمند لنوو تینک پد پی 52 (Lenovo ThinkPad P52)

حالا بیاید در مورد برخی از قابلیت‌های جذاب لنوو تینک پد پی 52 صحبت کنیم. این محصول از یک نمایشگر فاقد لمسی IPS با وضوح Full HD، میزان روشنایی 300 نیت و پشتیبانی 72 درصدی از محدوده رنگ NTSC بهره می‌برد. دومین گزینه‌ی نمایشگر با وضوح Ultra HD، پنل لمسی IPS، میزان روشنایی 400 نیت، پشتیبانی از محدوده رنگی 100 درصدی NTSC و AdobeRGB حتی جذاب‌تر از گزینه‌ی نخست است.

لازم به ذکر است که لنوو تینک پد P52 از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) به عرضه درخواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. به نظرم هنوز خیلیی کار داره
    اونقدری که باید تعریفی نیس

  2. عالیه هر بار یه چیز تازه درست میکنن دمشون گرم