واردات موبایل

دلار 4200 تومانی برای واردات موبایل تخصیص داده نمی‌شود

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی از توقف تخصیص دلار 4200 تومانی برای واردات موبایل خبر داد. به گفته محبی، در حال حاضر موجودی بازار کاهش پیدا کرده و این موضوع موجب افزایش قیمت گوشی های تلفن همراه شده است.

مهدی محبی، رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی در مورد این که شنیده می‌شود قرار است تخصیص دلار 4200 تومانی برای واردات موبایل قطع شود گفت در ماه‌های گذشته به دلیل عدم تخصیص به موقع ارز و کندی‌هایی که در واردات پیش می‌آید، تامین نیاز بازار با دشواری‌های زیادی همراه شده است. محبی افزود در این مدت گوشی های تلفن همراه بین 20 تا 30 درصد افزایش قیمت داشتند، چرا که به واسطه کاهش واردات، موجودی بازار کاهش پیدا کرده است.

رکود جدی در بازار به دلیل مشکلات واردات موبایل

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی اظهار کرد این که ارز 4200 تومانی به واردات موبایل اختصاص پیدا کند یا خیر یک موضوع است و بحث این که چه زمانی این رقم تخصیص داده شود، موضوع دیگری محسوب می‌شود. در حال حاضر مدت‌هاست بسیاری از واردکنندگان تلفن همراه موفق به دریافت ارز با این نرخ نشده‌اند و بر همین اساس، قیمت یک گوشی 8 میلیون تومانی تا بیش از 10 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل اکنون تعداد زیادی از واحدهای ما در معرض تعطیلی قرار دارند و کار آن‌ها با رکود جدی مواجه شده است. محبی در همین رابطه عنوان کرد:

حتی اگر نرخ ارز اختصاص یافته برای موبایل بالغ بر 6 هزار تومان هم باشد، در صورتی که ثبات وجود داشته باشد و مجوز ورود کالا به راحتی صادر شود، حداقل نیاز بازار تامین خواهد شد و مردم هم برای خرید بر اساس قدرت خود اقدام می‌کنند. اما این که یک روز واردات انجام شود و روز دیگر نباشد، جرات فعالیت را از بخش‌های مختلف می‌گیرد.

وی همچنین اضافه کرد این روزها روند ثبت سفارش و تامین کالا امر زمان‌بری شده و اگر لازم بود چنین تصمیماتی گرفته شود باید از چند ماه قبل اطلاع‌رسانی شده و برای آن‌ها پیش‌بینی‌های مورد نیاز صورت می‌گرفت. اکنون در موارد زیاد مشاهده می‌کنیم که کالاها به دلیل ثبت سفارش نشدن قبل از ورود، در گمرک‌های کشور باقی مانده‌اند، اما در همین شرایط با کمبود کالا در بازار مواجه هستیم.

رئیس اتحادیه تجهیزات مخابراتی در پایان تاکید کرد تا زمانی که انتقال ارز صورت نگرفته باشد، اصلا واردات موبایل انجام نمی‌شود، اما در زمینه تجهیزات و لوازم یدکی موبایل به دلیل این موضوع، مشکلات متعددی به وجود آمده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. خندم میگیره از این همه دروغی که میگن اخه دلار کجاش 4200؟؟؟

  2. اخه من نمیدوتم چجوری میتونن دلار 7200 رو 4200 جلوه بدن

  3. دوستان گوشی موبایل جزو ضروریات زندگی نیست ومیشه یک مدتی نخرید یا خریداران یک مدتی صبر کنن تا قیمتا بشکنه

  4. دلار چهارهزار و دویست تومنی این بود؟؟؟؟؟نه واقعا این بود؟؟؟؟؟من دیگه حرفی ندارم

  5. ای بابا ، مردم چه گناهی کردن ؟ چرا یه عده یه شبه با انبار کردن همین موبایل میلیاردر میشن؟ در واقع این مردم هستن که نباید گوشی بخرن ، فروشنده ها که حتی نشویق میکنن مردم گوشی بخرن که گرون تر هم میشه
    امنیت اقتصادی ایران صفر هست متاسفانه…

  6. به نظر من همه اعتصاب کنن هیشکی هیچی نفروشه