دوربین سه گانه

آیفون های سال 2019 به دوربین سه گانه و زوم پریسکوپی مجهز می‌شوند

یک تامین کننده بزرگ لنزهای دوربین ادعا می‌کند آیفون های سال 2019 به دوربین سه گانه و تکنولوژی زوم پریسکوپی تجهیز خواهند شد. این لنزها از سال آینده به تولید انبوه می‌رسند.

شایعات چند روز اخیر ادعا می‌کردند که آیفون ایکس پلاس امسال اپل به دوربین سه گانه پشتی مجهز می‌شود. اما یکی از تامین کنندگان سخت افزاری اپل به نام Largan Precision با رد این شایعات، ادعا کرده‌اند که این اتفاق تا سال آینده و در واقع تا عرضه آیفون های سال 2019 اپل رخ نخواهد داد.

شرکت Largan Precision، به عنوان یکی از تامین کننده‌های اصلی ماژول‌های لنز دوربین برای گوشی های هوشمند، تبلت ها و دوربین های دیجیتالی در گزارش خود در مورد اختراع لنزهای پلاستیکی 7 لایه جدید برای گوشی های هوشمند سخن گفته است که می‌تواند به گوشی های سال 2019 میلادی اجازه دهد 3 دوربین یا بیش از آن را همراه با زوم اپتیکال واقعی بر روی قاب پشتی خود جای دهند. این تامین کننده سال آینده قادر است تولید لنزهای پلاستیکی جدید خود را از سال آینده آغاز کند. در حال حاضر آیفون ها و گوشی های اندرویدی اغلب از لنزهای 6 لایه استفاده می‌کنند، اما سال آینده مدل‌های بالارده ممکن است این مدل 7 لایه را تصاحب کنند.

لارگان می‌گوید علاوه بر دوربین های چند لنزه، در سال 2019 می‌توانیم برنددهای بیشتری را ببینیم که از تکنولوژی زوم پریسکوپی بهره می‌برند و از آنجایی که ساخت این کیت‌ها بسیار دشوار است، ممکن است دسترسی به آن‌ها محدود باشد و تنها در مدل‌های بالارده مورد استفاده قرار گیرند. انتظار می‌رود نخستین گوشی مجهز به لنز حاوی زوم اپتیکال 5 برابری، گوشی اوپو فایند ایکس باشد که این هفته در پاریس رسما معرفی خواهد شد.

آیفون های سال 2019 ضخیم‌تر می‌شوند

در حال حاضر گوشی های هوشمند از لنزهای تله فوتو با زوم 2 برابری یا 3 برابری بهره می‌برند، در حالی که کیت موجود در اپو فایند ایکس از زوم اپتیکال واقعی استفاده می‌کند که در داخل بدنه‌ی یک گوشی با ضخامت 10 میلی‌متر جای خواهد گرفت. اگر گلکسی اس 10 نیز از این تراشه با دوربین سه گانه بهره‌مند باشد، پس مطمئنا اپل نیز در مدل‌های بالارده آیفون های سال 2019 خود از آن بهره‌مند خواهد شد.