پشتیبانی واتس اپ

پشتیبانی واتس اپ از آی او اس 7 در سال 2020 متوقف می‌شود

پشتیبانی واتس اپ از سیستم عامل‌های قدیمی مانند آی او اس 7 و اندروید Gingerbread برای مدت زیادی ادامه نخواهد داشت. مدیران WhatsApp به تازگی تاریخ پایان پشتیبانی از نسخه‌های قدیمی سیستم عامل اپل و گوگل را اعلام کرده‌اند.

سیستم عامل آی او اس 12 در اواخر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد و این بدان معناست که آی او اس 7، سیستم عامل پنج نسل قبل اپل بوده و به نظر می‌رسد دیگر وقت آن رسیده تا کم کم پشتیبانی از دیوایس‌های دارای iOS 7 متوقف شود.

به تازگی اعلام شده که برنامه واتس اپ تا سال 2020 میلادی از آی او اس 7 پشتیبانی خواهد کرد. به طور مشخص از تاریخ اول فوریه 2020 کاربران دیوایس‌های دارای سیستم عامل آی او اس 7 و پایین‌تر نمی‌توانند از برنامه WhatsApp استفاده کنند. بنابراین پشتیبانی واتس اپ از iOS 7 تا حدود دو سال دیگر ادامه خواهد داشت و این بدان معناست که این نسخه از سیستم عامل اپل در مجموع به مدت 7 سال تحت پشتیبانی WhatsApp قرار گرفته است. پشتیبانی 7 ساله بسیار جالب توجه بوده و این یکی از کارهای قابل تحسین اپل است که حتی نسخه‌های قدیمی سیستم عاملش تا مدت‌ها به‌روزرسانی شده و مورد پشتیبانی قرار می‌گیرند.

پایان پشتیبانی واتس اپ از اندروید Gingerbread

همچنین واتس اپ اعلام کرده که پشتیبانی از نوکیا S40 از تاریخ 31 دسامبر 2018 به بعد و پشتیبانی از سیستم عامل اندروید 2.3 موسوم به Gingerbread در سال 2020 متوقف خواهد شد که البته این موضوع قابل انتظار بوده و اصلا جای تعجب نیست، چرا که دیگر دوره‌ی این سیستم عامل‌های قدیمی به سر‌ آمده است.