گوشی اوپو فایند X

گوشی اوپو فایند X نسبت ابعاد صفحه بیشتری از ویوو نکس را ارائه می‌کند

تصویر تبلیغاتی جدیدی از گوشی اوپو فایند X به بیرون درز کرده که به نسبت ابعاد صفحه فوق‌العاده آن اشاره می‌کند. Oppo Find X یک گوشی تمام صفحه واقعی فاقد طراحی ناچ، مشابه گوشی وویو نکس است.

یک تصویر تبلیغاتی نشت کرده به بیرون نشان داد که گوشی گوشی اوپو فایند X فاقد نمایشگر ناچ است، در حالی که شایعات ادعا می‌کردند این محصول همانند دیگر گوشی های اندرویدی مدرن بازار از نمایشگری با طراحی ناچ بهره می‌برد. پس از آن تصویر تبلیغاتی دیگری از سوی اوپو به انتشار رسید که نشان می‌دهد گوشی Oppo Find X از نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی بیش از 90 درصدی بهره می‌برد. حالا افشاگر مطرح حوزه فناوری تصویری را در حساب توییتری خود به انتشار رسانده که به طور خاص نشان می‌دهد این گوشی چینی ارائه کننده‌ی نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 93.8 درصدی است.

همانطور که می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید، فایند ایکس از طراحی بدون حاشیه از سه سمت، بدون هرگونه وجود قسمت ناچ است. رندر منتشر شده از این گوشی فوق‌العاده به نظر می‌رسد، زیرا آن می‌تواند چانه‌ی بسیار باریک در زیر صفحه را همراه با حاشیه‌های بسیار کم در سه سمت دیگر به نمایش بگذارد. نسبت ابعاد 93.8 درصدی صفحه نمایش می‌تواند حتی از نسبت صفحه 91.24 درصدی گوشی ویوو نکس نیز بیشتر باشد.

گوشی اوپو فایند X

ویوو، اوپو و وان پلاس همگی شرکت‌های گوشی ساز زیرمجموعه شرکت چینی BBK Electronics هستند. اوایل امسال، ویوو و اوپو هر دو از گوشی های ناچ استایل خود پرده برداری کردند. شرکت وان پلاس نیز چند هفته پیش با پرده برداری از گوشی وان پلاس 6 خود به جمع آن‌ها اضافه شد. حالا ویوو از یک گوشی فاقد ناچ ارائه کننده نسبت ابعاد صفحه شگفت انگیز به نام ویوو نکس پرده برداشته است و شرکت اوپو نیز در صدد آن است تا از گوشی مورد نظر خود با این سبک طراحی پرده بگشاید. آیا وان پلاس 7 نیز می‌تواند دنباله رو این گوشی ها باشد؟

طبق لیست منتشر شده در سایت تنا، گوشی اوپو فایند X به یک نمایشگر عظیم‌الجثه 6.4 اینچی با وضوح 2K معادل 2340×1080 پیکسل همراه نسبت ابعاد 19.5:9 تجهیز خواهد شد. ابعاد این گوشی نیز برابر با 156.7 در 74.3 میلی‌متر هستند که تنها کمی بلندتر از گشی اوپو R15 با ابعاد 155.1 در 75.2 میلی‌متر و مجهز به یک نمایشگر کوچکتر 6.28 اینچی است.

مشخصات فنی اوپو فایند X

از دیگر مشخصات فنی این گوشی می‌توان به تراشه اسنپدراگون 845، رم 8 گیگابایتی، حافظه 128 / 256 گیگابایتی، اندروید 8.1 اوریو و یک باتری با ظرفیت 3645 یا 3730 میلی‌آمپر ساعت اشاره کرد. بر اساس شایعات قاب پشتی این گوشی از یک ماژول دوربین دوگانه با فلاش LED میزبانی می‌کند. این دوربین ارائه کننده زوم 5 برابری اپتیکال است که به جذابیت‌های آن می‌افزاید. همچنین شارژ سریع Super VOOC، اسکنر اثر انگشت زیر صفحه و سیستم تشخیص چهره 3 بعدی نیز دیگر جزئیاتی است که در این گوشی می‌توان یافت.

لازم به ذکر است که گوشی اوپو فایند X قرار است در روز سه شنبه 19 ژوئن (29 خرداد ماه) طی یک رویداد خبری ویژه در پاریس فرانسه معرفی شود.