قابلیت تازه اینستاگرام

قابلیت تازه اینستاگرام از غرق شدن کاربران در آن جلوگیری می‌کند!

قابلیت تازه اینستاگرام که به زودی به آن اضافه خواهد شد، میزان استفاده روزانه کاربران از این اپلیکیشن را نمایش و در صورت لزوم، به آن‌ها در مورد استفاده بیش از حد هشدار می‌دهد.

اخیرا اپل در iOS 12 قابلیتی موسوم به Screen Time را وارد کرده است که کاربران را از مدت زمانی که به طور روزمره پای گوشی خود صرف می‌کنند آگاه می‌سازد. ظاهرا قابلیت تازه اینستاگرام نیز چنین امکانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این اطلاعات ابتدا با بررسی کد APK نسخه اندروید اینستاگرام توسط یکی از کاربران با نام “جین وانگ” به دست آمد. بر این اساس، قابلیت تازه اینستاگرام با نام Usage Insights این امکان را به کاربران می‌دهد که تایم مشخصی را برای استفاده روزانه خود از اپلیکیشن تعیین کنند تا در صورت صرف زمان بیش از حد در اینستاگرام، یک هشدار دریافت نمایند؛ مشابه قابلیتی که پیش‌تر یوتیوب نیز برای کاربران خود در نظر گرفته بود.

قابلیت تازه اینستاگرام ، Usage Insights نام دارد که در آینده نزدیک وارد آن می‌شود

از قرار معلوم، یک منوی همبرگری جدید در صفحه پروفایل ظاهر می‌شود که کاربران را به لینک Usage Insights ارجاع خواهد داد.

همچنین ظاهرا این امکان نیز فراهم خواهد شد تا کاربران روی تعداد نوتیفیکیشن‌های دریافتی خود محدودیت اعمال کنند که به صورت تئوری، کاهش استفاده آن‌ها از اینستاگرام را در پی دارد.

کوین سیستروم (Kevin Systrom) مدیر عامل این پلتفرم محبوب اشتراک گذاری عکس و ویدیو نیز با انتشار یک توییت، ضمن تایید ادعای مطرح شده، از ورود این قابلیت جدید به اینستاگرام در آینده نزدیک خبر داد. به گفته‌ی او:

ما در حال ساخت ابزاری هستیم تا کاربران از مدت زمانی که در اینستاگرام صرف می‌کنند آگاه شوند؛ چرا که میزان حضور در فضای مجازی روی زندگی مردم تاثیر می‌گذارد و این مسئولیت هر کمپانی است که در این مورد شفاف و صادقانه عمل کند.

با وجود اینکه هنوز زمان دقیق ورود قابلیت Usage Insights به اینستاگرام اعلام نشده است؛ اما این را می‌توان تلاشی در راستای جنبش «استفاده سالم» از تلفن های هوشمند تعبیر کرد. انتظار می‌رود که در آینده، گردانندگان سایر اپلیکیشن های محبوب نیز رویکرد مشابهی را در پیش بگیرند؛ اما اینکه چنین تدابیری تا چه حد مانع استفاده افراطی کاربران از گوشی های موبایل می‌شود مشخص نیست، به ویژه در مورد افرادی که به این کار اعتیاد دارند. چه بسا راه حل نهایی، توسعه قابلیتی برای خاموش شدن خودکار گوشی در صورت استفاده بیش از حد از آن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. این محدود کردن نوتیفیکیشناش واقعا به درد بخوره ولی بقیش نه

  2. این با عقل جور میاد ؟؟؟

  3. ای بابا اینم ازمون بگیرن دیگ
    برنامه بعدیتون چیه میخواید اصا نفس نکشیم تا جمعیت هم کمتر شه منابع بیشتر شه؟

  4. این خودش باعث اعتیاد بیشتره که

  5. این یکی رو خوشم اومد