تمام جزئیات گوشی اوپو فایند X

تمام جزئیات گوشی اوپو فایند X یک روز پیش از معرفی لو رفت

تنها ساعاتی مانده تا رونمایی از گوشی اوپو فایند X شما را با تمامی مشخصات فنی، قابلیت ها، طراحی و هرآنچه از پرچمدار جدید اوپو می‌دانیم آشنا خواهیم کرد.

اوپو فایند X یک گوشی تمام صفحه دیگر مشابه ویوو نکس است که فردا سه شنبه 29 خرداد ماه معرفی می‌شود. تا بدین لحظه جزئیات زیادی از این گوشی چینی به بیرون درز پیدا کرده است که در ادامه می‌توانید بخوانید.

چند سال قبل، ما تنها این را می‌دانستیم که یک شرکت کوچک چینی به نام اوپو فعالیت خودش را در صنعت گوشی سازی آغاز کرده است. شاید کمتر کسی فکرش را می‌کرد روزی این شرکت به یکی از 10 تولیدکننده برتر گوشی های هوشمند در جهان تبدیل شود. با گذری سریع به سال 2018، حالا اوپو به یکی از بزرگترین ها در این صنعت تبدیل شده است. این شرکت استراتژی‌های هوشمندانه‌ای را به دنبال می‌گیرد و افزایش فروش محصولات آن‌ها در طول چند مدت اخیر نیز گواهی بر این قضیه است.

اگرچه تمرکز اصلی اوپو بر روی گوشی های میان رده بوده است. این تمرکز به رشد سریع آن‌ها کمک کرده است، اما هرکسی می‌داند که سود واقعی و بازخورد در بازار پرچمدارها است. برای این هدف، اوپو در گوشی های سری فایند خودش بازنگری اساسی کرده است. نتیجه‌ی آن یک گوشی پرچمدار جذاب به نام اوپو فایند X است که ظاهرا فردا معرفی خواهد شد. این محصول، همراه با نمایشگر تمام صفحه خود می‌تواند جدی‌ترین رقیب گوشی ویوو نکس باشد که همین چند روز پیش معرفی شده بود و ویوو تبلیغات گسترده‌ای را برای شناساندن آن به جهانیان آغاز کرده است.

مشخصات فنی اوپو فایند X

اوپو تا به امروز محصولی نظیر فایند ایکس را عرضه نکرده است. این گوشی از بالارده‌ترین سخت افزارهای سال 2018 بهره می‌برد و می‌تواند با گوشی هایی نظیر هواوی پی 20 پرو، ویوو نکس اس و حتی گلکسی اس 9 سامسونگ به رقابت بپردازد. در زیر می‌توانید فهرستی از مشخصات فنی گوشی اوپو فایند X که در سایت تنا رویت شده را مشاهده کنید:

تمام جزئیات گوشی اوپو فایند X

  • نمایشگر 6.4 اینچی دولبه خمیده آمولد با وضوح 2360x1080p
  • نسبت ابعاد 19.5:9 با ناچ بالایی
  • ابعاد 156 در 74.2 در 9.6 میلی‌متر
  • وزن 186 گرمی
  • تراشه اسنپدراگون 845
  • رم 6/8 گیگابایتی
  • حافظه 128/256 گیگابایتی
  • اندروید 8.1 + ColorOS 5.1
  • دوربین دوگانه 20 + 16 مگاپیکسلی f/2.0
  • دوربین سلفی 25 مگاپیکسلی f/2.0
  • باتری 3730 میلی‌آمپر ساعتی

برخی از این مشخصات توسط تیزرهای اولیه منتشر شده توسط شرکت اوپو تایید شده است. پس ما حالا می‌توانیم به طور قطع از تراشه اسنپدراگون 845، رم 8 گیگابایتی و حافظه 256 گیگابایتی آن خبر دهیم. دیگر مشخصات فنی لیست فوق نیز در سایت تنا رویت شده است.

اما برخی از این جزئیات مایوس کننده هستند. به طور مثال سایت تنا خبر از ضخامت زیاد 9.6 میلی‌متری این گوشی داده است. اوپو تا بدین لحظه هیچ گوشی با چنین ضخامتی عرضه نکرده است، پس اوپو فایند X به عنوان یک پرچمدار قدرتمند، ضخامت زیادی را در بر می‌گیرد. دیگر مشکل نمایشگر گوشی است. بر اساس تیزر تبلیغاتی منتشر شده از این گوشی، گفته می‌شود اوپو فایند X به یک نمایشگر دو لبه خم مجهز خواهد بود که یک قسمت ناچ بالایی نیز بر روی آن قرار دارد. پس ممکن است که این گوشی، نخستین محصول در جهان باشد که از چنین ترکیبی بهره می‌برد.

تمام جزئیات گوشی اوپو فایند X

اما اگر این خبر واقعیت داشته باشد، ناچ بالایی برای یک دلیل بسیار خوب تعبیه شده است: این گوشی مشابه آیفون ایکس اپل به سیستم تشخیص چهره 3 بعدی تجهیز خواهد شد. همچنین نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی اوپو فایند ایکس نیز 93.8 درصد است که می‌تواند بالاترین نسبت در نوع خود باشد. همچنین از دیگر تکنولوژی‌های مدرن در این گوشی نیز می‌توان به پشتیبانی از تکنولوژی شارژ‌سریع Super VOOC که می‌تواند یک باتری 2500 میلی‌آمپر ساعتی را در 15 دقیقه به 100 درصد برساند، زوم اپتیکال 5 برابری) و اسکنر اثر انگشت درون صفحه اشاره کرد.

طراحی اوپو فایند X

همانطور که گفته شد، ما مطمئن نیستیم طراحی این پرچمدار به چه شکل خواهد بود. آن می‌تواند یک گوشی با طراحی تمام صفحه (نظیر ویوو نکس) باشد، اما ما نمی‌توانیم تا زمان عرضه رسمی در موردش نظر دهیم.

تمام جزئیات گوشی اوپو فایند X

ما همچنین بسیار کنکجاویم تا طراحی قاب پشتی فایند X را ببینیم. در این جا دو احتمال برای قاب پشتی این گوشی وجود دارد. یکی از آن‌ها از دوربین دوگانه عمودی و قاب پشتی با نورهای کم جذاب که می‌تواند قاب پشتی گوشی را همانند آسمانی درخشان کند بهره‌مند است. دیگر طراحی احتمالی می‌تواند یک طراحی منحصر به فرد مجهز به دوربین‌هایی به شکل M در قسمت پشتی است.

زمان رونمایی از اوپو فایند X

قیمت و زمان عرضه گوشی پرچمدار جدید اوپو، فردا سه شنبه 29 خرداد ماه مشخص خواهد شد. این رویداد در شهر پاریس فرانسه برگزار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. برند های بدون معنی بازارو گرفتن

  2. به جز دوربین حرفی برا گفتن نداره
    اونم تا عرضه نشه مشخص نمیشه چطوره باید صبر کرد دید چطوره

  3. دوربین سلفی 25 مگاپیکسل؟ تا این حد آخه؟
    خیلی مشتاقم یه بررسی ویدیویی ازش ببینم ممنون میشم تو سایت قرار بدید