توسعه پردازشگر گرافیکی سامسونگ

سامسونگ در حال توسعه یک پردازشگر گرافیکی برای گوشی های پایین رده است

بر اساس انتشار اسنادی جدید، سامسونگ در حال توسعه یک پردازشگر گرافیکی مختص استفاده در گوشی های پایین رده است. این می‌تواند به افزایش سودآوری شرکت سامسونگ کمک کند.

جدا از این که سامسونگ وابستگی شدیدی به تراشه های اسنپدراگون برای نسخه‌های آمریکایی گوشی هایش دارد، بیشترین میزان فروش گوشی های این شرکت مربوط به نسخه‌های مجهز به تراشه های اگزینوس ساخت خود سامسونگ، نظیر خانواده گلکسی اس 9 است. حال به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد یک گام به جلو برداشته و یک پردازشگر گرافیکی مختص خود را توسعه ببخشد.

به طور مشخص، این شرکت کره‌ای امیدوار است بتواند طیف جدیدی از پردازشگرهای گرافیکی را برای استفاده در گوشی های پایین رده توسعه ببخشد و تا حد ممکن هزینه‌های تولید این محصولات را کاهش دهد. با این حال غول کره‌ای به عنوان یک برند تجاری جدید برای تکمیل فناوری های خود، انتظار می‌رود پردازشگر گرافیکی خود را در جهت استفاده در محصولات مختلفی نظیر وسایل نقلیه خودران و شاید اینترنت اشیاء نیز مورد استفاده قرار دهد. علاوه بر این، اگر عملکرد این پردازشگر گرافیکی به اندازه کافی قابل قبول باشد، سامسونگ در نهایت می‌تواند نسخه‌ی ویژه‌ای از آن را برای استفاده در گوشی های پرچمدار خود نیز توسعه ببخشد تا حاشیه سود فروش این دسته از محصولات را نیز افزایش دهند.

زمان تجاری سازی پردازشگر گرافیکی سامسونگ

شرکت سامسونگ در همین راستا لیستی از مشاغل مورد نیاز برای استخدام را منتشر کرده است . حتی جدول زمانی خاصی نیز برای آن در نظر گرفته شده تا بتوانیم زمان آغاز تولید پردازشگر گرافیکی سامسونگ را حدس بزنیم، اما با در نظر گرفتن مراحل پیچیده توسعه، انتظار می‌رود نخستین پیشنهاد برای استفاده از این پردازشگرها به دو الی سه سال آینده موکول خواهد شد.

تا آن زمان انتظار می‌رود سامسونگ همچنان از پردازشگرهای گرافیکی سری Mali شرکت ARM در گوشی های هوشمند خود استفاده کند. متاسفانه در حال حاضر هیچ جزئیاتی از پردازشگر گرافیکی سامسونگ به بیرون درز پیدا نکرده است، اما در آینده‌ای نزدیک می‌توانیم به مشخصات فنی آن پی ببریم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*