نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

نقاشی های قدیمی و شناخته‌شده‌ای که در این مطلب آن‌ها را بررسی می‌کنیم، طرح‌هایی دارند که به تفسیر طرفداران نظریه فضانوردان باستانی، اسنادی از دخالت فرازمینی‌ها در گذشته بشر هستند.

نقاشی های قدیمی و جالب‌توجهی از قرن‌های گذشته به جا مانده‌اند که توسط هنرمندان کشورهای مختلف خلق شده‌اند و همانند تابلوی مونالیزا داوینچی، در حال حاضر از ارزش فوق‌العاده بالایی برخوردارند؛ در همین رابطه، نقاشی‌هایی هم هستند که در کنار شهرت بالا، جزئیات عجیب و مرموزی را در خود داشته و جنجال‌های زیادی را در خصوص تئوری فضانوردان باستانی (Ancient Astronaut theory) و بحث موجودات فضایی به پا کرده‌اند.

بر اساس این نظریه فرازمینی‌ها در زمان‌های دور، با انسان‌ها در ارتباط بوده‌اند و در گذشته ما نقش قابل‌توجهی داشته‌اند؛ آثار باستانی مختلفی هم در سراسر جهان کشف شده که بحث‌های مربوط به این نظریه را جنجالی‌تر کرده‌اند و به عنوان مدارکی برای اثبات ادعاهای طرفداران آن در نظر گرفته شده‌اند.

با این تفاسیر، آثار هنری که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم شامل نقش‌هایی از اجسام پرنده ناشناسی هستند که تفسیرهای مختلفی در مورد آن‌ها ارائه شده است. در حالی که بسیاری از صاحب‌نظران معتقدند که این اشیا تصورات هنرمندان، نمادهایی از فرشته‌ها، ابرها و یا اجرامی مرتبط با پدیده‌های طبیعی هستند، عده‌ای از علاقه‌مندان به موضوعات مربوط به موجودات فضایی می‌گویند که در زمان خلق این نقاشی های قدیمی هنرمندان اشیا مورد نظر را به چشم دیده‌اند و قصد داشتند که از طریق آثار خود پیامی را به نسل‌های آینده منتقل کنند.

در ادامه تعدادی از معروف‌ترین نقاشی های قدیمی و جنجالی موجود در این رابطه را معرفی می‌کنیم و قضاوت در مورد معنا و مفهوم نقش‌های مرموز موجود در آن‌ها را به عهده شما می‌گذاریم؛ با ما همراه باشید.

نقاشی های قدیمی مرتبط با نظریه فضانوردان باستانی

غسل تعمید مسیح، اثر آرت دو گلدر

اولین و به اعتقاد بعضی، قوی‌ترین سند مربوط به بحث فرازمینی‌های باستانی در این رابطه،‌ نقاشی قدیمی به نام «غسل تعمید مسیح» (The Baptism of Christ)،‌ اثر هنرمند هلندی، آرت دو گلدر (Aert de Gelder) از قرن‌های هفدهم و هجدهم میلادی‌ است که در نگاه اول، شی دیسک مانند قسمت بالایی آن با اشعه‌های نورانی که به زمین فرستاده توجه بیننده را به خود جلب می‌کند:

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

در میان سایر نقاشی های قدیمی مرتبط با این موضوع، اثر دو گلدر به دلیل جزئیات واضح شی پرنده مرموز به تصویر کشیده شده، شهرت زیادی دارد؛ در جواب به افرادی که چنین نقش‌هایی را به پدیده‌های طبیعی ارتباط می‌دهند، گفته شده که اگر هنرمند هلندی قصد داشت تا ابر،‌ خورشید و یا جرم آسمانی دیگری را بکشد می‌توانست این کار را به روشی کارآمدتر انجام دهد و به احتمال قوی جرم دیسک مانند نورانی بالای تصویر که به یوفوهای توصیف‌شده در عصر حاضر هم شباهت دارد، شی ناشناسی بوده که دو گلدر در مرحله‌ای از زندگی خود با آن مواجه شده است.

معجزه برف، اثر ماسولینو دا پانیکال

مورد بعدی از لیست که «معجزه برف» (The Miracle of the Snow) نام دارد، توسط نقاشی ایتالیایی از قرن‌های 14 و 15 پس از میلاد به اسم ماسولینو دا پانیکال (Masolino da Panicale)‌ خلق شده و در کمال تعجب، تعداد زیادی شی ناشناس دیسک مانند در آن به تصویر کشیده شده است:

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

بسیاری از افراد معتقدند که قصد پانیکال از رسم این اشیا، نشان دادن ابرهای آسمان بوده، اما با نگاهی دقیق‌تر و با توجه به ظاهر دیسک مانند نقش‌ها طرفداران نظریه فضانوردان باستانی گفته‌اند که این نقاشی دسته‌هایی از اشیا ناشناس پرنده را به تصویر کشیده است.

به صلیب کشیده شدن مسیح، صومعه ویسوکی دکانی

بر روی دیوار یکی از صومعه‌های منطقه کوزوو به نام ویسوکی دکانی (Visoki Dečani)، نقاشی جالب‌توجهی از به صلیب کشیده شدن عیسی ناصره وجود دارد که جزئیات زیادی در آن به تصویر کشیده شده است؛ پس از نگاهی دقیق‌تر به قسمت‌های مختلف این مورد از نقاشی های قدیمی و مرموز، دو جسم پرنده گرد در گوشه‌های چپ و راست بالای تصویر خودنمایی می‌کنند:

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

در حالی که کارشناسان این دو شی را نشانه‌هایی از خورشید و ماه تفسیر کرده‌اند، علاقه‌مندان به تئوری‌های توطئه می‌پرسند که چرا داخل این اجرام کروی و معلق، انسان‌هایی به عنوان خلبان کشیده شده‌اند و چرا خالق اثر به جای رسم دو نقش عادی از اجرام اسمانی مورد نظر، آن‌ها را به شکل وسایل پرنده کشیده است؟

بشارت، اثر کارلو کریولی

یکی از نقاشان شناخته‌شده ایتالیایی از دوره رنسانس، کارلو کریولی (Carlo Crivelli)‌ است که به خاطر جزئیات بسیار زیاد آثار و به‌ کار بردن گیاهان و میوه‌های مختلف برای تزئین نقاشی‌های قدیمی خود شهرت دارد. در یکی از آثار معروف کریولی که با نام بشارت (The Annunciation) شناخته می‌شود، قسمتی از نقاشی در نگاه اول توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب می‌کند:

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

ابر دیسک مانندی که در آسمان قرار دارد، از سایر ابرهای داخل نقاشی متمایز است و علاوه بر فرشته‌هایی که در این قسمت از اثر به تصویر کشیده شده‌اند، پرتو نوری که از داخل ابر دایره‌ای به زمین تابیده و با عبور از یک کبوتر به زنی که گفته شده مریم مقدس است، رسیده، سوالات زیادی را در ذهن طرفداران نظریه فضانوردان باستانی ایجاد کرده است.

گفته شده که هنرمندان دوره کریولی پرتوهای ملکوتی داخل آثار خود را از سمت خورشید و یا فرشته‌ها به زمین می‌فرستادند، اما تصمیم این نقاش ایتالیایی برای رسم منبع نور به صورت ابری دایره‌ای کمی غیرمعمول به نظر می‌رسد. در میان جزئیات فوق‌العاده جالب‌توجه اثر، فردی هم در زیر دروازه کشیده شده که در کمال بی‌توجهی سایر شخصیت‌های نقاشی، متوجه قسمت دیسک شکل موجود در آسمان شده است.

مریم مقدس و سنت جیووانینو

آخرین اثر هنری در میان نقاشی‌های قدیمی معروف و جنجالی ما مریم مقدس و سنت جیووانینو (Madonna with Saint Giovannino) نام دارد که در قرن 15 میلادی کشیده شده است. در آسمان پس‌زمینه نقاشی مجددا شیئی به شکل دیسک را می‌بینیم که با جزئیات شگفت‌انگیزی کشیده شده و مردمی هم در فاصله دور، توجه خود را به این جسم پرنده ناشناس جلب کرده است:

نقاشی های قدیمی و مرموزی که شامل طرح‌‌هایی از اشیا ناشناس پرنده هستند

در حالی که خورشید در این اثر، در گوشه سمت چپ تصویر قرار دارد، به نظر می‌رسد که شی مورد نظر به نسبت نورانی بوده و در حالی که احتمال ابر بودن آن ‌هم زیاد نیست،‌ این سوال به ذهن می‌رسد که منظور خالق نقاشی از به تصویر کشیدن چنین جسمی چه بوده است؟ متخصصان می‌گویند که به واسطه جزئیات زیاد رسم شده،‌ این شی در نظر هنرمند اهمیت زیادی داشته است.

همانطور که اشاره شد، تفسیر مخاطبان از نقاشی های قدیمی که معرفی کردیم متفاوت است، اما به نظر می‌رسد که با وجود نکات مطرح‌شده در مورد این آثار هنری، نمی‌توان ادعاهای علاقه‌مندان به بحث حضور موجودات فضایی در گذشته بشر را به صورت کلی نادیده گرفت. شما در این رابطه چه نظری دارید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

17 دیدگاه

  1. من این کتابو خوندم کتاب خوبیه اثر اریک ون دنیکنه کتاب طلای خدایان رو هم توصیه میکنم مال همین نویسنده هست

  2. همان طورکه خدا تو قران فرموده تو فضا هم موجود زنده افریده به نظر من هرچی که ما ادما بهش فکر میکنیم یا تو گذشتمون بوده یا تو اینده خواهیم دید حتی ادم فضای شاید اونا دیو یا پری باشن.

  3. شکی نیست که درسیارات دیگه زندگی وجود داشته باشه اما دوستان شما تو گوگل اسم تک تک این نقاشی ها رو سرچ کنید مثلا غسل تعمید مسیح اصلا این چیزی نیست که اینجا گفته غسل تعمید یکی از آثار داوینچی ست اما اینجا یه اسم دیگه گفت آرت دو گلدر که وقتی این اسمو تو گوگل سرچ کردم فقط و فقط دوباره به همین سایت برخوردم یعنی اسمش بجز این سایت جایی دیده نمیشه. کاملا مشخصه این نقاشیها بصورت اماتودر دستکاری شده اند!!!

  4. سلام ممنون
    مطالب بسیار دقیق و تکان دهنده ای بودن در این رابطه کتابی هست که خواندنش خالی از لطف نیست و من خودمم هم تازه پیداش کردم و مطالب جالبی بیان میکنه که نمیشه انکارش کرد
    کتاب “ارابه ی خدایان” پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

  5. سلام ممنون
    مطالب بسیار دقیق و تکان دهنده ای بودن در این رابطه کتابی هست که خواندنش خالی از لطف نیست و من خودمم هم تازه پیداش کردم و مطالب جالبی بیان میکنه که نمیشه انکارش کرد
    کتاب “ارابه ی خدایان” پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

  6. روی عکس اول « غسل حضرت مسیح » زوم کنید پرنده که دورش هاله نور داره این UFO نیست.
    تو روایات انجیل هم جبرئیل به صورت پرنده ظاهر میشده .

  7. اینطور که من سالها در مورد بشقاب پرنده و بیگانه ها مطالعه داشتم به این نتیجه رسیدم این بیگانه ها که انواع مختلف و ممکنه حتی از دنیا های مختلف باشندهزاران سال است که بر روی کره زمین وجود داشتند و شاید ارتباط نزدیکتری نسبت به حال حاضر با انسانها داشته اند و بر وقایع بزرگ تاریخ جهان تاثیر زیادی داشته اند و خواهند داشت

  8. درود بر شما
    به نظر من هیچ چیز غیرممکن نیست ، دنیا پر از رمز و رازه
    یه زمانی در مورد اجنه من داستانهایی میخوندم یا میشنیدم
    ولی چون ندیده بودم خیلی راحت میتونستم انکارشون کنم
    ولی وقتی اجنه پای منو لمس کرد و فشرد نزدیک بود از وحشت بمیرم

    و امروز هر کس هر داستانی تعریف کنه میگم بله میشه ، ممکنه

  9. تو یکیشون خیلی واضح یه بشقاب پرنده نمایانه

  10. اکثر هنرهای قدیمی نشون دهنده ی آگاهی کم افراد اون موقع و خرافی گراییشون بوده
    اگه کمی دقت کنید توضیحات اغلبشون بر میگرده به ایده برداری از عقایدی که داشتنن

  11. واقعا داستان و زندگی های باستان خیلی رموز جالبی رو توی خودش داره
    شاید با کشف اونا بشه به خیلی چیزا درباره ی آینده رسید

  12. در کشفیات باستانی که در مصر بدست امده تمثالهای از فراعنه بدست امده که سر انها به شکل نا متعارف دراز است این به این سبب است که انها میخواستن خود را به شکل خدایان یا همان(gray) ها که نژادی از ادم فضایها هستند خود را در اورند.

  13. حتما با اجنه در ارتباط بودن