موتورولا

راهکار موتورولا برای دفرمه نشدن نمایشگر تاشو در گوشی های موبایل

اطلاعات موجود در یک پتنت متعلق به موتورولا، از یافتن راهکاری برای جلوگیری از دفرمه شدن نمایشگر تاشو در گوشی های هوشمند حکایت دارد؛ مشکلی که یکی از اصلی‌ترین موانع بر سر راه تولید چنین محصولاتی است.

در بسیاری از گزارش‌های اخیر، از سامسونگ به عنوان تنها تولیدکننده‌ای یاد شده که با جدیت، در تلاش برای ساخت گوشی های هوشمند مجهز به نمایشگر تاشو است. اما ظاهرا موتورولا نیز روی نمونه‌های آزمایشی چنین محصولی کار کرده و پتنتی را نیز به ثبت رسانده که از پتانسیل لازم برای جلوگیری از دفرمه شدن این نوع نمایشگر برخوردار است.

با وجود طبیعت انعطاف پذیر نمایشگرهای اولد (OLED)، تا کردن مکرر آن‌ها می‌تواند در نهایت منجر به از شکل افتادگی برخی از قسمت‌های پنل شود. هر چند این دفرمه شدن لزوما دائمی نیست؛ اما به هر حال تجربه کاربری را تحت تاثیر قرار می‌دهد. موتورولا راهکار مساله را در نوعی تکنولوژی گرمایی یافته است که می‌تواند قسمت تاشده‌ی نمایشگر را بلافاصله به حالت اول برگرداند.

نمایشگر تاشو

این پتنت موتورولا که به سال 2016 بازمی‌گردد، حاوی جزئیاتی در مورد یک لولای مجهز به سنسور دمایی و المنت حرارت‌زا است که با داغ کردن قسمت‌هایی از پنل اولد، برگشت آن به حالت اول و از بین رفتن اثر تاشدگی را تسریع می‌بخشد.

لولای این نمایشگر تاشو مجهز به سنسور دمایی، المنت حرارت‌زا و یک ماژول ویژه است

بر اساس اطلاعات موجود در این اسناد، دفرمه شدن پنل اولد تنها هنگامی پدیدار می‌شود که به طور ممتد و طولانی مدت در حالت تا شده قرار گرفته باشد. به منظور پیشگیری از بروز این عارضه، گوشی توصیف شده در این پتنت به یک ماژول ویژه هم تجهیز شده است که مدت زمان قرار داشتن نمایشگر در حالت تاشده را رصد و ثبت می‌کند. حتی یک باتری کمکی هم پیش‌بینی شده است تا عملکرد این ماژول در هنگام خاموش بودن دستگاه نیز ادامه پیدا کند. چنانچه نمایشگر بیش از مدت مجاز در وضعیت تاشده قرار داشته باشد، حالت ریکاوری به طور خودکار فعال می‌شود تا به محض باز شدن گوشی توسط کاربر، پروسه ترمیم نمایشگر انجام بگیرد.

راهکار ارائه شده در این پتنت، موثر و کارا به نظر می‌رسد، اما از آنجایی که موتورولا از ارائه هرگونه اطلاعات در مورد تلاش برای ساخت یک گوشی هوشمند با نمایشگر تاشو خودداری کرده است؛ احتمالا این کمپانی مستقر در شیکاگو برای پیاده‌سازی تکنولوژی موصوف در محصولات خود، به چند سال زمان نیاز دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عه ینی تغییرش با دماس؟اگه دما ثابت بمونه چی