نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock

نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock همراه با گلکسی نوت 9 معرفی می‌شود

یکی از افشاگران با انتشار ویدیویی کوتاه از نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock ، از امکان شخصی‌سازی بسیاری از بخش‌های رابط کاربری گوشی های سامسونگ از جمله گلکسی نوت 9 خبر داد.

چند سال پیش بود که اپلیکیشن Samsung Good Lock با امکان‌پذیر کردن شخصی‌سازی برخی از جنبه‌های رابط کاربری TouchWiz (که البته امروزه با نام Samsung Experience شناخته می‌شود) در اختیار کاربران قرار گرفت. چنین حرکتی معنی‌دار بود چرا که علاوه بر اصلاح سنگین رابط کاربری سامسونگ، انجمن کاربران هم پاسخی مثبت به آن داشتند. هرچند، “Good Lock” برای اندروید مارشملو توسعه داده شده بود و بعد از معرفی و عرضه اندروید نوقا، این اپلیکیشن بدون استفاده باقی ماند. خبر خوب این است که احتمالا نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock همراه با گلکسی نوت 9 از راه می‌رسد.

چند روز پیش بود که نسخه آپدیت‌شده این اپلیکیشن در کره جنوبی ارائه شد و کاربران انجمن XDA راهی را برای کار کردن آن در سایر مناطق پیدا کردند. البته این کار کمی خسته‌کننده بود و حتی باعث شد برخی قابلیت‌های نرم افزار از کار بیفتند. با این حال، همانند وضعیتی که معمولا پیش روی سایر اپلیکیشن های سامسونگ قرار می‌گیرد، این احتمال وجود دارد که طی چند هفته یا چند ماه آینده شاهد انتشار آن در سطح جهانی باشیم. در حقیقت، ما چندان غافلگیر نمی‌شویم اگر سامسونگ بخواهد نسخه جدید این نرم افزار را ماه آگوست و هم‌زمان با معرفی گلکسی نوت 9 نمایش دهد.

ولی این اپلیکیشن چه چیزی در خود دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، Good Lock نرم افزاری است که به شما اجازه می‌دهد برخی از قسمت‌های رابط کاربری Samsung Experience را متناسب با سلیقه خود تنظیم کنید. تغییر شکل ظاهری و عملکرد صفحه Recent Apps یکی از همین موارد است. اینجا یک گزینه وجود دارد که اجازه می‌دهد نحوه پیمایش کارت‌ها به صورت افقی باشند، در حالی که دیگری پخش شدن آنها همچون یک فن را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران همچنین می‌توانند از میان کارت‌های بلند و کوتاه، یکی را به دلخواه انتخاب کنند. کارت‌های کوتاه انتخاب مناسبی خواهند بود چرا که به شما اجازه می‌دهند فضای بیشتری از پس‌زمینه را ببینید، در حالی که کارت‌های بلند، امکان مشاهده قسمت‌های بیشتر از اپلیکیشن ها در هنگام پیمایش صفحه را فراهم خواهد کرد.

عملکرد این نرم افزار و نحوه نمایش کارت‌ها را می‌توانید در این ویدیو تماشا کنید:

این برنامه همچنین به شما اجازه می‌دهد رنگ بخش اعلان‌ها و استایل “Edge Lighting” را نیز تغییر دهید. شخصی‌سازی لاک اسکرین هم کاربردی‌تر و معنی‌دارتر از گذشته خواهد بود و کاربران می‌توانند با اضافه کردن بخش‌هایی همچون داکی متشکل از 6 اپلیکیشن مختلف، روح تازه‌ای به آن ببخشند.

سازندگان یک قابلیت Routine جدید را هم در نسخه آخر در نظر گرفته‌اند که به کاربران اجازه می‌دهد توابع IFTTT را بدون نیاز به دانلود اپلیکیشن جداگانه انجام دهند. به عنوان نمونه، شما می‌توانید یک Routine خاص را هنگام باز کردن اپلیکیشنی خاص -مثلا دوربین- تعیین کنید تا شدت روشنایی صفحه به صورت خودکار در حداکثر قرار گیرد. تعیین حالتی برای انجام عکس این عمل و رساندن شدت روشنایی صفحه به حداقل هنگام باز کردن اپلیکیشنی برای مطالعه کتاب، یکی دیگر از مثال‌های استفاده از ویژگی است.

تغییر حساسیت پنل Edge در نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock

“Edge Touch” دیگر قابلت جالبی است که به شما اجازه می‌دهد حساسیت بخش‌های خاصی از صفحه نمایش اج را تغییر داده و مانع لمس‌های تصادفی شوید. همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده هم می‌بینید، به واسطه این قابلیت، کاربران می‌توانند مناطق “Edge” مختلفی را تعیین کرده و حتی اندازه آن را تغییر دهند.

به این موارد باید حالت تازه +One-Handed Operation را که امکانات متعددی را در ژست‌های حرکتی و گزینه‌های مخصوص شخصی‌سازی شفافیت و اندازه در اختیار کاربران قرار می‌دهد، اضافه کرد.

هم‌اکنون نسخه جدید اپلیکیشن Good Lock در کره جنوبی در دسترس کاربران بوده و علاقه‌مندان به استفاده از این نرم افزار در سایر کشورها فعلا باید منتظر باشند. از آنجایی که زمان زیادی به معرفی گلکسی نوت 9 باقی نمانده و منابع مختلف از احتمال معرفی آن تا اوایل آگوست (اواسط مرداد) سخن می‌گویند، رونمایی از این اپلیکیشن در کنار پرچمدار آینده سامسونگ دور از انتظار نخواهد بود.

اگر برنامه‌ای برای خرید نسل جدید Galaxy Note ندارید، می‌توانید از Good Lock روی سایر گوشی های مجهز به اندروید 8.0 اوریو همچون گلکسی اس 7، گلکسی اس 8 و گلکسی اس 9 استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. میتونست جز آپدیتش بزارش

  2. ویژگی های خوبی رو در اختیار کاربرش گذاشته
    تنوع کاریش رو بالا برده