بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 را بشناسید

اگر به دنبال خرید یک تبلت اندرویدی هستید، ما در این مقاله به شما بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 را با برندهای معتبری همچون سامسونگ، ایسوس، هواوی و غیره معرفی خواهیم کرد.

ما در این مقاله به معرفی بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 خواهیم پرداخت تا اگر همچنان به دنبال خرید یک دیوایس اندرویدی با صفحه نمایشی بزرگ‌تر از گوشی ها هستید، بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

بازار تبلت های اندرویدی فروکش کرده، بسیار آرام همراه فعالیت برخی از برندها و سازندگان ناآشنا است. برخی از آن‌ها در راه درستی گام برمی‌دارند، اما پیدا کردن بدون زحمت یک برند درست در بین صدها شرکت چینی موجود می‌تواند کاری سخت باشد. با این حال هنوز هم برخی از نام‌های بزرگ در این آشفته بازار باقی‌مانده‌اند. گرچه مثل گذشته فعال نیستند.

با این حال اگر به دنبال خرید یک تبلت اندرویدی جذاب با اهداف مالتی مدیا، هنرمندانه یا کاری، ارزان قیمت، گران قیمت یا چیزی بین این‌ها هستید، همچنان دیوایس‌های خوبی در بازار وجود دارند که شما می‌توانید بین آن‌ها یکی را برگزینید. کسی چه می‌داند، شاید امسال نیز بتوانیم نام‌های تازه‌ای را در صحنه ببینیم. شاید سونی یا ایسر ستاره‌های جدید این آسمان باشند یا حتی شاید از سوی گوگل یک تبلت پیکسل جدید عرضه شود. ما بیش از همه آماده‌ی استقبال از یک تبلت پیکسل هستیم. زمانی که نخستین تبلت گوگل با نام پیکسل C در سال 2015 عرضه شد، همگان شاهد محصولی زیبا و جذاب بودیم، اما حالا آن نیازمند یک به روزرسانی گسترده است.

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 بی‌اندازیم.

سامسونگ گلکسی تب اس 3

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

نمایشگر

9.7 اینچی

2048x1536px

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسلی

سلفی 5 مگاپیکسلی

تراشه

اسنپدراگون 820

4 هسته 2150MHz

سایر

رم: 4 گیگابایت

حافظه: 32 گیگابایت + میکرو اس دی

باتری: 6000 میلی‌آمپر ساعت

مزایا

↑ نمایشگر آمولد زیبا با پشتیبانی از HDR

↑ طراحی شیک باکیفیت

↑ قلم S-pen داخل جعبه

↑ درگاه مدرن USB-C

معایب

↓ قیمت بالا

↓ مالتی‌تسکینگ عالی نیست

↓ اسکین اندرویدی سامسونگ باعث لگ می‌شود

سامسونگ گلکسی تب اس 3 یکی از بهترین تبلت های اندرویدی حال حاضر جهان است. با یک نمایشگر سوپر آمولد 9.7 اینچی، نخستین پنل HDR بر روی یک تبلت است. این محصول همچنین از 4 اسپیکر استریو مناسب نیز بهره می‌برد تا بتوان از تب اس 3 به عنوان یکی از بهترین تبلت ها با اهداف چندرسانه‌ای و سرگرمی نام برد.

علاوه بر این در جعبه‌ی S3 یک قلم S-pen سامسونگ نیز قرار گرفه است که می‌تواند به مزیت‌های نمایشگر آن بی‌افزاید. این قلم گزینه‌ی مناسبی برای یادداشت‌برداری بوده و حتی می‌تواند ابزاری قدرتمند برای هنرمندان باشد. از آنجایی که گلکسی تب پرو با یک نمایشگر 12.2 اینچی به تازگی عرضه شده، شاید گلکسی تب اس 3 با نمایشگر 9.7 اینچی خود کمی برای استفاده‌ی این قلم کوچک باشد، اما همچنان محصولی جذاب است.

این تبلت از طراحی تلفیقی شیشه‌ای و فلزی برخوردار است که سبک طراحی کلاسیک سامسونگ را به تصویر می‌کشد؛ طراحی که این روزها کمتر از قبل آن را می‌بینیم. حاشیه‌های نمایشگر صفحه چندان باریک نیستند. چانه زیری و قاب بالایی بسیار ضخیم هستند، اما دو قاب چپ و راست صفحه نازکتر هستند. به هر حال این قاب ضخیم، ظاهر محصول را بد جلوه نمی‌دهد.

گلکسی تب اس 3 از تراشه اسنپدراگون 820 قدرت می‌گیرد که شاید از توانایی تراشه جدیدتر اسنپدراگون 835 برخوردار نباشد، اما همچنان قادر به ارائه یک تجربه کاربری نرم است. همانطور که بارها گفته شده است، متاسفانه اسکین اندرویدی سامسونگ در برخی اوقات با تاخیر عمل می‌کند که باید این نکته را در نظر داشته باشید.

این تبلت به صورت پیشفرض از 32 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است و از یک باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی انرژی می‌گیرد که این باتری می‌تواند عمر باتری 7 ساعت و نیمی را با تماشای بدون توقف ویدیو به ارمغان بیاورد. شما می‌توانید به لطف یک کیبورد متصل شونده، گلکسی تب اس 3 را به یک تبلت 2 در 1 نیز تبدیل کنید، اما توجه داشته باشید که این کیبورد به صورت جداگانه به فروش می‌رسد، پس باید هزینه‌ای جدا از خود تبلت را نیز پرداخت کنید.

هواوی مدیاپد ام 5

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

نمایشگر

10.8 اینچی

2560x1600px

دوربین

اصلی 13 مگاپیکسلی

سلفی 9 مگاپیکسلی

تراشه

های سیلیکون کایرین

8 هسته 2360MHz

سایر

رم: 4 گیگابایت

حافظه: 128 گیگابایت + میکرو اس دی

باتری: 7500 میلی‌آمپر ساعت

مزایا

↑ طراحی باریک و شیک

↑ قلم جذاب M-Pen

↑ سیستم صوتی جذاب Harman Kardon

↑ عمر باتری عالی

معایب

↓ دوربین‌های بی‌مصرف

↓ تقلا در هنگام اجرای برخی بازی‌ها

مدیاپد M5 یک دیوایس متمرکز بر روی اهداف چندرسانه‌ای با ظاهری شیک است. این محصول از یک نمایشگر 10.8 اینچی با وضوح 2560×1600 پیکسل در فریمی فلزی با حاشیه‌های صفحه بسیار کم برخوردار است. در این اندازه و وضوح، این پنل IPS‌ ارائه کننده تراکم پیکسلی عالی 280ppi (برای یک تبلت) است. هرچند این تراکم پیکسلی بهترین نیست، اما مناسب تماشای ویدیوها و اجرای بازی‌ها است. ظرفیت‌های چندرسانه‌ای این تبلت هواوی با یک جفت اسپیکر استریو Harman Kardon که می‌توانند وسعت صدای بالا و کیفیت صوتی مناسب در حجم صوتی بالا را به ارمغان بیاورند، تکمیل می‌شود.

در بخش سخت افزاری، مدیاپد M5 از تراشه HiSilicon Kirin با پردازنده 8 هسته‌ای قدرت می‌گیرد که یک رم 4 گیگابایتی LPDDR4 نیز آن را همراهی می‌کند. این سخت افزار عملکرد نرم در اکثر زمان‌ها را تضمین می‌کند، اما متاسفانه در هنگام اجرای برخی بازی‌ها تقلا می‌کند. این تبلت از حافظه داخلی 128 گیگابایتی بهره می‌برد که می‌توانید به لطف یک کارت حافظه آن را به 256 گیگابایت ارتقا ببخشید. یک باتری 7500 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی مورد نیاز آن را بر عهده دارد.

گوگل پیکسل سی

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

نمایشگر

10.2 اینچی

2560x1600px

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسلی

سلفی 2.1 مگاپیکسلی

تراشه

انویدیا تگرا ایکس 1

8 هسته

سایر

رم: 3 گیگابایت

حافظه: 64 گیگابایت

مزایا

↑ نمایشگر عالی

↑ سخت افزار با ظرفیت

↑ طراحی شیک و پریمیوم

معایب

↓ همچنان گران قیمت

↓ راهی برای ارتقا حافظه نیست

Pixel C نخستین دخالت مستقیم گوگل در طراحی تبلت های خودش است و در حالی که این دیوایس در این لیست جدید نیست، اما همچنان جزو بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018 شناخته می‌شود و گزینه‌ی عالی برای خرید است. این تبلت با حاشیه‌های متقارن و ظاهری شبیه به کروم بوک بسیار زیبا به نظر می‌رسد، اما مهم‌تر از آن، از اندروید خالص بهره می‌برد. نظیر گوشی های پیکسل و نکسوس، پیکسل سی گوگل نیز از یک نسخه خام اندروید برخوردار است که حتی پس از گذشت چندین سال از عمر آن، اندروید 8 اوریو را نیز دریافت کرده است.

پیکسل سی از یک پردازنده 4 هسته‌ای Nvidia Tegra X1 همراه پردازشگر گرافیکی Maxwell و 3 گیگابایت رم عرضه می‌شود. این تبلت همچنین دارای یک نمایشگر 10.2 اینچی با وضوح 2560×1080 پیکسل است که حاصل آن، تراکم پیکسلی 308ppi است. این نمایشگر روشن، رنگارنگ و وضاضح است که می‌تواند از آن گزینه‌ای مناسب برای مالتی‌مدیا بسازد. علاوه بر این، نمایشگر تبلت پیکسل سی قادر به ارائه سطح روشنایی 500 نیت است که می‌تواند باعث شود در زیر نور آفتاب نیز عملکرد خوبی را ارائه کند.

ایسوس زن پد 3 اس 10

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

نمایشگر

9.7 اینچی

2048x1536px

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسلی

سلفی 5 مگاپیکسلی

تراشه

اسنپدراگون 650

6 هسته 1800MHz

سایر

رم: 4 گیگابایت

حافظه: 32 گیگابایت + میکرو اس دی

باتری: 7800 میلی‌آمپر ساعت

مزایا

↑ طراحی باکیفیت، سبک

↑ نمایشگر جذاب 2K

↑ اسپیکرهای خوب

↑ حافظه قابل ارتقا

معایب

↓ رابط کاربری ایسوس قدیمی به نظر می‌رسد

↓ عمر باتری زیاد عالی نیست

در نخستین نگاه شاید ایسوس زن پد 3 اس 10 گران‌تر از آنچه که هست به نظر برسد. طراحی تمام فلزی این تبلت، در پروفایل بسیار باریک 5.8 میلی‌متری و نسبت ابعاد صفحه به بدنه‌ی 78 درصدی همگی از این محصول تبلتی جذاب ساخته‌اند تا با نگاه کردن به آن به فکر قیمت بسیار بالایی بی‌افتید. نمایشگر 9.7 اینچی این تبلت از وضوح 2K برابر با 2048×1536 پیکسل برخوردار است که 2 اسپیکر 5 مگنتی باکیفیت نیز آن را همراهی می‌کنند تا تماشای فیلم و ویدیو در این تبلت جذاب باشد.

قلب تپنده ی ایسوس زن پد 3 اس 10 یک پردازنده 6 هسته‌ای به نام مدیاتک 8176 است که یک رم 4 گیگابایتی نیز آن را همراهی می‌کند. بازی های سنگین شاید به خوبی در این تبلت اجرا نشوند، اما به خوبی از پس وظایف نرمالی نظیر مرور در شبکه‌های اجتماعی، چک کردن ایمیل، استریم ویدیوهای HD و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف برخواهد آمد. یک باتری 5900 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تامین انرژی تبلت ایسوس را بر عهده دارد و آن در دو نسخه با حافظه‌های داخلی متفاوت 32 یا 64 گیگابایتی به فروش می‌رسد.

اما یکی از نقاط ضعف این تبلت دوربین ها و نرم افزار آن است. اگر دوربین در تبلت برای شما مناسب نیست می‌توانید این تبلت را خریداری کنید، چرا که کیفیت پخش ویدیو و عکس در آن بسیار زیاد است. رابط کاربری سفارشی ایسوس نیز مورد دیگری است که باید در نظر داشته باشید. کمبودهای زیادی در آن قرار دارد که باعث می‌شود کمی تجربه کاربری تحت تاثیر قرار گیرد. خوشبختانه تمامی این موارد را می‌توان با نصب یک لانچر سفارشی حل کرد.

لنوو یوگا بوک

بهترین تبلت های اندرویدی سال 2018

نمایشگر

10.1 اینچی

1920x1200px

دوربین

اصلی 8 مگاپیکسلی

سلفی 2 مگاپیکسلی

تراشه

Intel Atom x5-Z8550

2.4 گیگاهرتزی

سایر

رم: 4 گیگابایت

حافظه: 64 گیگابایت

باتری: 8500 میلی‌آمپر ساعت

مزایا

↑ طراحی بسیار چشمگیر

↑ بدنه‌ی بسیار باریک، ساخت منعطف

↑ قیمت عالی همراه با قلم و کیبورد

معایب

↓ سرعت آرام شارژ

↓ نمایشگر به خوبی دیگر تبلت های لنوو نیست

↓ عملکرد زیر متوسط

یوگا بوک لنوو یک تبلت جذاب است. این محصول از طراحی منحطفی برخوردار بوده که کاربر اجازه می دهد آن را به صورت 360 درجه‌ای چرخانده و به دو حالت مختلف از آن استفاده کنید. این کار به لطف یک لولا با طراحی شگفت انگیز  امکان پذیر است که اجازه می‌دهد صفحه نمایش و کیبورد به دو سمت چرخش داشته باشند، بدون آنکه تحت فشار یکدیگر قرار گیرند. بله این تبلت به یک کیبورد نیز تجهیز شده است که البته متفاوت از هر کیبوردی است که دیده‌اید. این صفحه کلید به جای کلیدهای واقعی، از کلیدهای خازنی برخوردار است. خبر خوب این که شما می‌توانید از این کیبورد به عنوان یک صفحه دوم نیز استفاده کنید. در واقع می‌توانید یک کاغذ را در بالای آن قرار داده و با استفاده از قلم هوشمند “Real Pen” یک نسخه دیجیتالی از نوشته‌ها یا نقاشی‌هایتان بسازید.

این صفحه کلید کاملا مسطح است تا بتوان آن را به صورت 360 درجه‌ای چرخاند. یک نمایشگر 10.1 اینچی با وضوح 1920×1200 پیکسلی نیز در قاب جلویی تبلت جای خوش کرده است. گرچه این وضوح خیلی زیاد نیست، اما تراکم پیکسلی مناسب باعث شده است تا کیفیت خیلی پایینی را نیز در اختیار شما قرار ندهد. به جز این، یوگا بوک از پردازنده 2 هسته‌ای Inel Atome x5-Z8550 با سرعت 2.4 گیگاهرتز، 4 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار است. گرچه بر روی کاغذ این‌ها شیرین است، اما نمی‌تواند خیلی هم مناسب ظاهر شود. یک باتری 8500 میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی این باتری را در اختیار دارد که می‌تواند بیش از 7 ساعت با هر بار شارژ، روشن بماند.