فناوری هوش مصنوعی انویدیا

فناوری هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند ویدیوها را صحنه آهسته کند

فناوری هوش مصنوعی انویدیا می‌تواند ویدیوهای معمولی را با دقتی فوق‌العاده بالا به یک ویدیوی صحنه آهسته تبدیل کند. انویدیا این ویژگی را با انتشار یک ویدیو نشان داده است.

در حالی که شرکت‌های مختلف با اضافه کردن ماژول‌ها و تکنولوژی های متنوع به محصولات خود تلاش می‌کنند فیلم‌برداری صحنه آهسته را امکان‌پذیر کنند، انویدیا با انتشار یک ویدیوی جدید نشان داده است که چگونه هوش مصنوعی این شرکت می‌تواند ویدیوهایی با نریخ 30 فریم بر ثانیه را به ویدیویی با نرخ بسیار بالای 240 فریم بر ثانیه تبدیل کند.

این تکنولوژی با آنالیز دو فریم مختلف از یک تصویر و همچنین ردیابی حرکت سوژه‌ها از یک فریم به فریم دیگر، فیلم میانی آن را خود می‌سازد. انویدیا می‌گوید این تکنولوژی قادر به ایجاد حداکثر 7 فریم میانی است که در نتیجه آن می‌توانیم شاهد خروجی بسیار دقیقی باشیم.

البته هوش مصنوعی انویدیا هم محدودیت‌های خاص خود را دارد که شاید مهم‌ترین آنها، نیاز به آموزش AI باشد. به عنوان مثال، این قابلیت پیش از ایجاد صحنه‌ای دقیق از ترمز کردن و چرخیدن خودرو (چیزی که در ویدیوی ضمیمه‌شده تماشا خواهید کرد) باید با صحنه‌ای مشابه آموزش داده شود تا بتواند ویدیوی اسلوموشن را با دقتی بالا ایجاد کند.

هنوز فناوری هوش مصنوعی انویدیا برای ارائه اقتصادی آماده نیست، اما این کانسپت نشان می‌دهد که AI نقشی اساسی را در آینده ویدیوهای صحنه آهسته و تولید  آنها توسط گوشی های هوشمند ایفا خواهد کرد.

آشنایی با فناوری هوش مصنوعی انویدیا

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. هیچجی اسلوموشن اس9 نمیشه

  2. کاری که دیگ الان همه گجت ها انجام میدن