سنسور CMOS بزرگ کانن

با سنسور CMOS بزرگ کانن به تماشای اجرام آسمانی بپردازید

سنسور CMOS بزرگ کانن با توانایی‌هایی باور نکردنی حدود هشت سال پیش معرفی شد. به تازگی مشخص شده این محصول، توانایی‌هایی دارد که هنوز نمی‌توان از جدیدترین سنسورهای دوربین توقع داشت. با استفاده از این سنسور غول‌آسای کانن می‌توان به فیلم برداری از شهاب سنگ‌ها و دیگر اجرام آسمانی پرداخت.

برای اولین مرتبه سنسور CMOS بزرگ کانن که حساسیت بسیار بالایی در برابر نور دارد، در سال 2010 معرفی شد. ابعاد آن برابر 202 در 205 میلی‌متر بود که در مقایسه با سنسورهای متداول غول‌پیکر محسوب می‌شود. کافی است بدانید ابعاد این سنسور دارای حساسیت بالای کانن چهل برابر از یک سنسور CMOS فول فریم 35 میلی‌متر ببیشتر است!

کانن به تازگی اعلام کرده از این سنسور به منظور ضبط ویدیو از شهاب سنگ‌ها در تاریک‌ترین شرایط استفاده می‌شده است! جالب است بدانید میزان دریافت نور این سنسور CMOS کانن حتی از سنسور دوربین Rebel T3i نیز بیشتر است که جزو بهترین‌ها در این زمینه محسوب می‌شود. کانن در زمان ساخت تصور می‌کرد این سنسور دارای ابعاد 20 سانتی‌متر مربع قادر خواهد بود تنها با دریافت 0.3 لاکس روشنایی، ویدیوهایی با نرخ 60 فریم بر ثانیه ضبط کند!

ساخت سنسور CMOS بزرگ کانن

شرکت سازنده به تازگی اعلام کرده برای دریافت حداکثر بازدهی ممکن از سنسور غول‌پیکر خود، آن را در محیطی فوق‌العاده تمیز ساخته است تا بلکه وجود گرد و خاک در محیط را به حداقل برساند. همچنین سنسور CMOS کانن از طریق مدار پردازش موازی ایجاد شده و اعوجاح در آن نزدیک به صفر است.

با توجه به این تعاریف که کانن هشت سال بعد از ارائه سنسور CMOS غول‌پیکر خود در اختیار ما قرار داد، کاملا مشخص است چرا این سنسور به دوربین‌های DSLR عادی راه پیدا نکرده است! در صورت ساخت یک دوربین عادی برای استفاده عموم با استفاده از این سنسور CMOS کانن ابعاد دستگاه غیر قابل تصور خواهد بود! کافی است اندازه این سنسور را با اندازه سنسور یک دوربین عادی DSLR مقایسه کنید.

سنسور CMOS کانن