واقعیت مجازی در کنسول ایکس باکس

مایکروسافت: کنسول ایکس باکس از واقعیت مجازی پشتیبانی نخواهد کرد

یکی از مسئولان شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای به صورت رسمی اعلام کرده است که این شرکت قصد ندارد پشتیبانی از واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی را به کنسول ایکس باکس بیاورد.

سونی و مایکروسافت در زمینه‌ی کنسولها و نوآوری‌های گیمینگ شانه به شانه‌ی یکدیگر به جلو می‌روند. به طور مثال کنسول های بازی پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در یک زمان معرفی می‌شوند و حتی قیمت گذاری این دو نیز بسیار نزدیک به هم است. به همین خاطر وقتی بشنویم مایکروسافت قصد دارد پشتیبانی از واقعیت مجازی را در کنسول ایکس باکس خود به ارمغان بیاورد نباید شگفت زده شویم.

اهداف کنسول ایکس باکس متفاوت است

پس از آن که سونی همراه با هدست پلی استیشن وی آر خود تلاش‌هایی را برای به ارمغان آوردن قابلیت‌های واقعیت مجازی در کنسول بازی خود انجام داد، این فکر به ذهن ما خطور کرد که مایکروسافت نیز احتمالا به دنبال چنین قضیه‌ای در کنسول ایکس باکس خود خواهد بود. اما حالا مایک نیکولز، مامور ارشد بازاریابی مایکروسافت اعلام کرده است که این شرکت ردموندی هیچ برنامه‌ای برای انجام این کار ندارد. وی در این باره گفته است:

ما هیچ برنامه‌ای برای به ارمغان آوردن واقعیت مجازی یا واقعیت ترکیبی در کنسول های Xbox نداریم. البته چشم انداز ما بر روی این فناوری‌ها است و به اعتقاد ما کامپیوترهای شخصی می‌توانند بهترین پلتفرم برای هر دو فناوری مذکور باشند.

این مسئول در ادامه عنوان کرده است:

به عنوان یک پلتفرم باز، آن اجازه‌ی سرعت بیشتر را خواهد داد. در اینجا شرکت‌های مختلفی هستند که فناوری‌های مذکور را چه در بخش سخت افزاری و چه در بخش محتوا یا حتی برخی ترکیبی از این دو بخش،‌ دنبال کنند. بدیهی است که بر روی گوشی ها، واقعیت افزوده یک سناریوی خوب است و شاهد رشد روز افزون آن نیز هستیم. اما در کنسول ایکس باکس چنین نیست. تمرکز ما ارائه تجربه بازی بر روی تلویزیون شما است است و در نهایت ما می‌خواهیم این تجارب را وسعت ببخشیم.

بنابراین اگر شما هم در انتظار پروژه‌ای نظیر PS VR بر روی کنسول ایکس باکس خود بودید، متاسفانه باید شما را از تجربه چنین چیزی بر روی کنسول های بازی مایکروسافت ناامید کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. ای بابا بدون واقعیت مجازی که ارزشی نداره
    ولی درکل سونی خیلی بهتره

  2. سونی باید منتظر سونی باشیم

  3. بنظر من اینجوری بهتره

  4. درسته که تهیه عینک واقعیت مجازی واسه هر کسی ممکن نیست چون هزینش زیاده ولی اینم به مرور زمان دچار افت قیمت میشه و البته بازی هاشم به مرور زمان گرافیکی تر میشن و شرکت های بازی سازی سعی میکنن عملکرد بهتری تو این زمینه داشته باشن لذا چنین تصمیمی هوشمندانه نیست و ممکنه به ضرر مایکروسافت تموم شه هرچند مایکروسافت توی زمینه های دیگه ای هم فعالیت میکنه طوری که ممکنه شکست این زیاد به چشم نیاد ولی بازم کار درستی نیست به نظرم در کل من خودم اول از همه طرفدار کامیپوترم و لپ تاپم چرا که غیر از بازی میشه خیلی کارهای دیگه رو باهاشون انجام داد بعد از اونم کنسول که فقط پی اس 4 رو ترجیح میدم البته آتاری قراره رونمایی بشه باید ببینیم چی از آب در میاد