سونی اکسپریا XZ2 premium

سونی اکسپریا XZ3 : بررسی تمامی شایعات،‌ مشخصات، قابلیت‌ها و قیمت

گوشی سونی اکسپریا XZ3 به عنوان پرچمدار جدید سونی در نمایشگاه IFA 2018‌ معرفی خواهد شد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تمامی شایعات، مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت سونی اکسپریا ایکس زد 3 بپردازیم.

سونی هر شش ماه نسخه‌ی به روز شده‌ی گوشی های پرچمدار خودش را به عرضه می رساند. پس در حالی که آن‌ها گوشی XZ2 را در نمایشگاه MWC 2018 بارسلونا در ماه فوریه گذشته معرفی کردند، حالا پرده برداری از گوشی سونی اکسپریا XZ3 نمی‌تواند چندان هم دور دست باشد. بسیاری از شایعات ادعا می‌کنند شرکت سونی مطابق گذشته در نظر دارد از جدیدترین پرچمدار گوشی های اندرویدی خود، در نمایشگاه IFA 2018 برلین که در ماه آگوست (9 الی 14 شهریور ماه) برگزار می‌شود، پرده برداری کند. از همین رو ما در این مقاله قصد داریم جمع بندی کاملی از هرآنچه در مورد گوشی اکسپریا ایکس زد 3 می‌دانیم را در اختیار شما قرار دهیم.

طراحی و نمایشگر

پسر کوچک‌تر و سبک‌تر XZ2 و XZ2 Premium

با قضاوت بر روی سبک طراحی به بیرون درز پیدا کرده از این گوشی باید عنوان کرد که سونی اکسپریا XZ3 در اصل مشخصات فنی XZ2 Premium را در بدنه‌ی XZ2 جای خواهد داد. این محصول از طراحی بلندتر و باریک‌تر در مقایسه با پرچمدارهای گذشته سونی بهره‌مند خواهد بود، با این حال همچنان حاشیه‌های بالا و پایین صفحه قابل توجه هستند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد این گوشی از طراحی صابونی شکل و بدنه‌ی شیشه‌ای مشابه XZ2 بهره‌مند خواهد بود و به یک نمایشگر 5.7 اینچی با وضوح +Full HD به جای پنل 5.8 اینچی 4K در مدل پریمیوم تجهیز می‌شود.

با این حال XZ2 از دوربین تک لنزی در قسمت پشتی خودش پشتیبانی می‌کرد، این درحالیست که سونی اکسپریا XZ3 به دوربین دوگانه پشتی مجهز است که با توجه به نمونه تصاویر منتشر شده در گذشته، به نظر می‌رسد این ماژول را از مدل XZ2 Premium به ارث برده است. با دریافت این فناوری‌های جدید، XZ3 همچنان از بدنه‌ای باریک‌تر (10 میلی‌متر نسبت به 11 میلی‌متر) و وزن کمتر برخوردار است. این خبر خوبی برای طرفداران سونی خواهد بود که از ضخامت زیاد XZ2 گله می‌کردند.

مشخصات فنی

بیشتر از XZ2، کمتر از XZ2 Premium

تصویری از یک جدول مشخصات فنی این گوشی در ژاپن به بیرون درز پیدا کرده است که نشان می‌دهد پنل این گوشی مشابه XZ2 است، اما حالا آن باریک‌تر و سبک‌تر شده، از رم بیشتری برخوردار است و یک باتری کمی بزرگ‌تر نیز وظیفه‌ی تامین انرژی آن را بر عهده دارد.

سونی اکسپریا XZ3

شما همچنین می توانید در زیر قاب این گوشی تراشه اسنپدراگون 845 را بیابید که با یک رم 6 گیگابایتی به جای 4 گیگابایت و یک باتری 3240 میلی‌آمپر ساعتی به جای باتری 3180 میلی‌آمپر ساعتی در XZ2 بیابید. البته این اختلاف ظرفیت زیاد نیست و سونی موفق شده تنها 60 میلی‌آمپر ساعت را به ظرفیت این باتری بی‌افزاید. اما صفحه نمایش این گوشی به طرز شگفت انگیزی کم مصرف است تا ما بتوانیم عمر باتری بالایی را در پرچمدار آینده سونی مشاهده کنیم.

دوربین‌ها

در اینجا سونی گام‌ها را بلند برمی‌دارد

اینطور به نظر می‌رسد که سونی قصد دارد از دوربین گوشی XZ2 Premium خود بر روی قاب پشتی سونی اکسپریا XZ3 استفاده کند. ایکس زد 2 پریمیوم، نخستین گوشی برند سونی بود که به دوربین دوگانه تجهیز شده است.

سونی اکسپریا XZ3

در حالی که نسل پیشین این گوشی به یک سنسور 19 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 مجهز شده بود، حال ایکس زد 3 از دوربین دوگانه‌ای متشکل از سنسور 19 مگاپیکسلی با دیافراگم باز f/1.8 و سنسور 12 مگاپیکسلی ثانویه با دیافراگم بازتر f/1.6 بهره‌مند خواهد بود. دوربین جلوی این گوشی نیز حالا به 13 مگاپیکسل ارتقا پیدا کرده تا دقیقا مشابه آنچیزی باشد که بر روی قاب جلوی گوشی ایکس زد 2 پریمیوم جای گرفته بود.

قیمت و زمان عرضه سونی اکسپریا XZ3

زیر 800 دلار، شکار مقرون به صرفه امروزی است

همراه با چند پیشرفت سخت افزاری کوچک نسبت به XZ2، یک طراحی پیشرفته‌تر و پیشرفت چشمگیر در زمینه‌ی دوربین، سونی اکسپریا XZ3 را می‌توانیم محصولی جذاب از سوی غول ژاپنی گوشی ساز برای امسال بدانیم.

اگر شایعات به انتشار رسیده در این بررسی درست باشد، ما باید XZ3 را محصولی مشترک از مدل اصلی Z2 و پریمیوم آن بدانیم که حالا قرار است با قیمتی بین 600 الی 800 دلار روانه‌ی بازار شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

12 دیدگاه

  1. سونی گوشیه باحالیه ولی مهم تر از همه چیز سرعت گوشی و سی پی یو و اندروید بالا و حافظه ی داخلی و کیفیت و اندازه ی دوربین هست و حالا اگه بخوام اشاره کنم به اینکه یک موبایل هوشمند هنگ کم میکنه یا زیاد هنگ میکنه یا اصلا هنگ میکنه باید بگم که اکثر موبایل ها هنگ میکنن حالا یا زیاد یا کمشو کاری ندارم ولی در کل برند نوکیا از سونی بهتره موبایل های برند سامسونگ هم تا فعلا حرفی برای گفتن دارن ولی تا سال 2020 به بالا قطعا همه برند سامسونگ رو به چشم یک برند مزخرف میبینن و شاید هم تا تا کمتر از دو یا سه سال دیگه برند اپل هم مثل سامسونگ بشه

  2. من فقط 1 گوشی از سونی داشتم اونم Xperia Z بود . واقعا تو زمانِ خودش کم نظیر و عالی بود همون گوشی باعث شد که به سونی ایمان بیارم . اگه تا الآن از مدلای سونی استفاده نکردین حتما یکی از مدلای خانوادهدی X رو بخرین به حرف هیچ مغازه داری هم گوش ندین . توی این بازار شاید مناسب ترین برند ها همین سونی و هواوی و شیائومی و وان پلاس باشن . گوشی الآنم ال جیه بخدا قسم از اون موقعی که گرفتم این گوشی هر دفعه یه مشکلی داره سامسونگم مثل همینه .

  3. چقدر از این برند و قیافه و همه چیش بدم میا
    مضخرف ترین گوشی که بین گوشیام داشتم

    • از این که همچنان پست های مربوط به غول برتر تکنولوژی (سونی)رو دنبال میکنی و زیر پستاش کامنتای چرت و بی پایه میذاری مشخصه چقد میسوزی و ترول کم سن و سال دهه هشتادی تشریف داری

  4. سونی خریدن اشتباهه محظه
    یا سامسونگ یا هواوی ولاغیر

    • داداش آشغال خری وگرنه نمیگفتی هواوی و سامسونگ چون چینیا جون به جونشون کنی چینی ان و جنس مضخرف سامسونگ هم ک قابلیت انفجار و دزدی هاش بر هیچکس پوشیده نیست.باتری هایی ک استفاده کرده بود تو بمب هاش همه ارزون قیمت بودن ینی چی؟ینی مشتریا رو گاگول فرض کرده بود

  5. قیمتش خیلی زیاده

    • خسته نباشی

      ساناز خانوم شما اگه بخوای یه موبایل ارزون بخری بهت از همون موبایل های ساده و دکمه ای رو پیشنهاد میکنم، ولی اگه یه موبایل خوب میخوای دیگه فکر نکنم از این ارزون تر گیرت بیاد مگه بری برند سامسونگ رو انتخاب کنی از اون مدل های قدیمیش مثل گوشی galexi j1 یا s2 که اینا چون هیچکس نمیخره ارزونن ولی بدرد نمی‌خورن

  6. خیلی هاشو از سامسونگ ببرداشته

  7. خیلی عالیه 800 دلار هیچی نیست واسش