سامسونگ

سامسونگ متد جدیدی برای طراحی گوشی تمام صفحه ارائه داد

پتنت تازه‌ی سامسونگ، حاوی اطلاعاتی در مورد چگونگی طراحی گوشی تمام صفحه به شیوه‌ای نوین و متفاوت است؛ البته در آن، شباهت‌هایی با پتنت اخیر هواوی نیز دیده می‌شود.

چند روز قبل، مشخص شد که پتنت تازه‌ای در ارتباط با طراحی گوشی تمام صفحه به نام هواوی ثبت شده است که احتمالا پایه و اساس تولید چنین محصولاتی در آینده را شکل خواهد داد. اما پتنت اخیر سامسونگ، از آن حکایت دارد که کمپانی کره‌ای نیز روی شیوه‌ی مشابهی کار کرده است.

البته در طرح ارائه شده توسط هواوی، اگرچه حاشیه‌های کناری کاملا حذف خواهند شد؛ اما برای از بین بردن حاشیه بالا و پایین نمایشگر راهکار موثری دیده نمی‌شود؛ موضوعی که در پتنت جدید سامسونگ به آن پرداخته شده است.

برخلاف هواوی، کمپانی کره‌ای به جای استفاده از یک پنل پشتی برای سوار کردن نمایشگر روی آن، از چهار نوار فلزی با قابلیت اتصال مستقیم به نمایشگر استفاده کرده است که می‌توانند نقش فریم دستگاه را ایفا کنند. نتیجه کاربرد چنین متدی در طراحی گوشی تمام صفحه ، نه تنها دستیابی به بالاترین نسبت نمایشگر به بدنه خواهد بود، بلکه مقاومت و دوام‌پذیری بیشتر دستگاه را نیز در پی دارد.

طراحی گوشی تمام صفحه

این نوع طراحی گوشی تمام صفحه ، به کاربران امکان شخصی‌سازی می‌دهد

همچنین سامسونگ برای اتصال نوارهای فلزی به یکدیگر، آهن‌رباهای قدرتمند را جایگزین مواد چسبنده کرده است که این امر، دست کاربران برای شخصی سازی را باز می‌گذارد؛ زیرا به راحتی می‌توانند این قاب استاندارد را از گوشی جدا کرده و قاب‌هایی با جنس متفاوت یا رنگ دلخواه خود تهیه کنند.

البته کمپانی کره‌ای با به کارگیری این متد چندان هم غریبه نیست و در برخی از تلویزیون های تولیدی خود موسوم به Frame TV نیز از شیوه مشابهی بهره می‌گیرد که می‌تواند چراغ راهی برای پیاده‌سازی این نوع طراحی در گوشی های هوشمند سامسونگ باشد. این کمپانی تولید دستگاه‌های منعطف و دارای نمایشگر تاشو را نیز در دستور کار خود قرار داده است و باید دید سرانجام چه زمانی چنین محصولاتی به مرحله تولید تجاری خواهند رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

15 دیدگاه

  1. ای هی اینم دل خوشی داره

  2. ینی این طراحی برای سری s10 , s10+ باید باشه دیگ؟

  3. اینو چه به تمام صفحه

  4. سامسونگ هیچ وقت کاری رو اشتباه نمیکنه

  5. همیشه بهتر از قبل ظاهر میشه

  6. فک نمیکنم بتونه بسازه

  7. گجت نیوز شده تبلیغ نماد غربی