اپلیکیشن Measure

گوگل اپلیکیشن Measure را با ویژگی‌های فوق‌العاده عرضه کرد

اپلیکیشن Measure رسما برای تمام گوشی هایی که از فناوری ARCore پشتیبانی می‌کنند، منتشر شد. در ادامه با قابلیت‌های نرم افزار واقعیت افزوده گوگل آشنا خواهیم شد.

اپلیکیشن Measure نام نرم افزار مبتنی بر واقعیت افزوده گوگل است که به کاربران اجازه می‌دهد طول یا ارتفاع اشیای مختلف را اندازه بگیرند. هم‌اکنون این نرم افزار به صورت رایگان از طریق پلی استور در اختیار علاقه‌مندان قرار دارد. هرچند، پیش از استفاده باید اپلیکیشن ARCore را دانلود و نصب کرده باشید.

این برنامه بسیار ساده بوده و از دوربین گوشی سازگار با فناوری ARCore برای اندازه‌گیری ارتفاع یا طول اشیا استفاده می‌کند. Measure برای عملکرد صحیح به سطح بافت‌دار و حجم خوبی از نور نیاز دارد، ولی به محض شناسایی سطح صاف، کاربران می‌توانند محل نوار اندازه‌گیری را با لمس صفحه حرکت داده و آن را روی لبه سوژه‌ای که قصد اندازه‌گیری آن را دارند، قرار دهند. پس از آن، اشتراک‌گذاری تصویر مورد نظر امکان‌پذیر خواهد بود.

در استفاده کوتاهی که از این نرم افزار داشتیم، عملکرد آن روی گوشی وان پلاس 6 تقریبا دقیق بود. شاید برای کارهای مهم‌تر و جدی، استفاده از نوار برای تعیین اندازه اجسام مناسب‌تر باشد، اما در صورتی که قصد محاسبه تخمینی اندازه‌ها را داشته باشید، اپلیکیشن Measure می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

پیش‌تر این نرم افزار تنها در دسترس دستگاه‌های پروژه تانگو گوگل بود، ولی به نظر می‌رسد تصمیم اپل برای اضافه کردن ابزار اندازه‌گیری اختصاصی خود به iOS 12 سبب تغییر ذهنیت گوگل و ارائه آن برای تمام دستگاه‌هایی شده است که از ARCore پشتیبانی می‌کنند. هرچند، ممکن است چنین اتفاقی کاملا تصادفی باشد. ویدیوی ضمیمه‌شده عملکرد این نرم افزار را نشان می‌دهد.

آشنایی با عملکرد اپلیکیشن Measure

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. سلام
    امکانش هست لینک دانلود مستقیمش رو بگزارین..ایران امکان دانلود این اپ واسش نیست

  2. گوگل مسخره بازیا چیه در میاره

  3. بیشتر به درد کسایی میخوره که حرفشون توی این زمینه هاس