برنامه IGTV

آموزش استفاده از برنامه IGTV اینستاگرام برای تماشای ویدیوهای طولانی

به دنبال معرفی برنامه IGTV اینستاگرام برای پخش ویدیوهای طولانی، در ادامه، آموزش استفاده از این اپلیکیشن ویدیویی را تشریح خواهیم کرد. با گجت نیوز همراه باشید.

IGTV نام جدیدترین اپلیکیشن اینستاگرام است که به سلبریتی‌ها، اینفلوئنسرها و دیگر کاربران اجازه می‌دهد ویدیوها را به شکلی تازه برای مخاطبان منتشر کنند. IGTV منحصرا برای پخش ویدیوهای عمودی باکیفیت که بیشتر از 60 ثانیه زمان دارند، ساخته شده و نصب آن به صورت یک اپلیکیشن مستقل روی دستگاه‌های مجهز به اندروید یا آی او اس امکان‌پذیر خواهد بود. علاوه بر این، کاربران می‌توانند آن را مستقیما از داخل خود اپلیکیشن اینستاگرام نیز تجربه کنند.

نرم افزار IGTV هم‌اکنون از طریق اپ استور و گوگل پلی در دسترس کاربران قرار دارد و اگر طی 24 ساعت گذشته اینستاگرام خود را آپدیت کرده باشید، احتمالا متوجه اضافه شدن دکمه IGTV به آن شده‌اید. اما از این سرویس جدید چگونه باید استفده کرد؟

روش استفاده از برنامه IGTV

برنامه IGTV

از آنجایی که IGTV و Instagram به نزدیکی با یکدیگر کار می‌کنند، نیازی به حساب کاربری جداگانه برای IGTV نخواهد بود. تا زمانی که شما وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده‌اید، تمام کاری که نیاز به انجام آن دارید، لمس گزینه “Continue” است.

برنامه IGTV

این نخستین چیزی‌ست که هنگام وارد شدن به IGTV می‌بینید. اپلیکیشن به صورت خودکار ویدیوهایی که احتمالا شما دوست خواهید داشت را در زبانه “For You” نمایش می‌دهد. ویدیوی پس‌زمینه به صورت خودکار پخش می‌شود، اما نیازی به نگرانی نیست چرا که صدای آن غیر فعال خواهد بود. برای مشاهده ویدیوهای در دسترس هم می‌توان از کاشی‌های پایینی استفاده کرد.

برنامه IGTV

زیر زبانه “Following”، شما می‌توانید ویدیوهای افرادی که در اینستاگرام آنها را دنبال می‌کنید، تماشا کنید. در زبانه “Popular” هم می‌توان ویدیوهای روز از اکانت‌هایی که مشترک آنها نیستید را ببینید.

“Popular” مشابه بخش “Explore” در اینستاگرام بوده و به شما در پیدا کردن افراد جدید برای دنبال کردن کمک خواهد کرد.

برنامه IGTV

هنگام پیدا کردن ویدیویی که مایل به دیدن آن هستید، کافی‌ست صفحه را لمس کنید تا کاشی‌های موجود کنار رفته و ویدیو به صورت تمام‌صفحه نمایش داده شود.

ویدیوهای IGTV برای پخش در حالت عمودی ساخته شده‌اند، نه در حالت افقی. حتی اگر شما موبایل خود را برای تماشا در حالت افقی بچرخانید، ویدیو به صورت عمودی پخش خواهد شد.

برنامه IGTV

سازندگان ویدیوها قادر به اضافه کردن لینک‌ها و اطلاعات بیشتر به آنها هستند. برای دیدن جزئیات، روی عنوان ویدیو در بخش بالایی صفحه ضربه بزنید.

برنامه IGTV

کاربران همچنین قادر به لایک کردن ویدیوها در IGTV و ثبت کامنت برای آنها هستند. برای این کار کافی‌ست مثل اپلیکیشن اینستاگرام، علامت قلب را لمس کرده و یا روی گزینه مورد نظر برای ثبت کامنت ضربه بزنید.

اینستاگرام ایموجی‌های پیش‌فرض را هم برای این بخش در نظر گرفته است که می‌توان از آنها استفاده کرد.

برنامه IGTV

قابلیت‌های اشتراک‌گذاری اینستاگرام را در برنامه IGTV هم می‌توان پیدا کرد. از جمله این موارد امکان دریافت لینک مستقیم به ویدیو یا ارسال آن به دایرکت است.

برنامه IGTV

اگر ویدیو را هنگام پخش متوقف کنید، IGTV محل آن را به خاطر خواهد سپرد. کاربران بعدا می‌توانند ادامه ویدیو را از بخش “Continue Watching” تماشا کنند.

برنامه IGTV

اگر آماده راه‌اندازی کانال اختصاصی خود هستید، تنها عکس پروفایل خود را هر جایی که می‌بینید، لمس کنید. این کار شما را به صفحه اختصاصی‌تان هدایت خواهد کرد.

اگر روی علامت “+” ضربه بزنید، قادر به آپلود ویدیوی خود در IGTV خواهید بود.

برنامه IGTV

یکی از موارد قابل توجه، عدم امکان ضبط ویدیو در داخل خود برنامه IGTV است. اگرچه ممکن است در آینده انجام این کار امکان‌پذیر شود، ولی نرم افزار برای اضافه کردن ویدیوی جدید از دوربین گوشی استفاده خواهد کرد.

برنامه IGTV

اما در ویدیوهای IGTV خود اینستاگرام، تصاویر و نوشته‌های مختلف هم روی ویدیوها قرار می‌گیرند و این حالت کاملا مشابه استوری‌ها در اینستاگرام است. این موضوع می‌تواند حاکی از اضافه شدن قابلیت‌های تصویربرداری و ویرایش ویدیو به IGTV باشد.

برنامه IGTV

آن دسته از کاربرانی که نمی‌خواهند نرم افزار مستقل IGTV را نصب کنند، این سرویس از طریق خود اپلیکیشن اینستاگرام در دسترس آنها خواهد بود. برای تماشای ویدیوهای طولانی‌تر کافی‌ست علامت تلویزیون کوچک را در گوشه سمت راست بالای صفحه و کنار دکمه پیام‌های دایرکت پیدا کنید.

هم‌اکنون برنامه IGTV برای هر دو سیستم عامل آی او اس و اندروید در دسترس علاقه‌مندان است و کاربرانی که قصد نصب این اپلیکیشن را ندارند، کافی‌ست اینستاگرام خود را به‌روز کنند.