فروش لوازم خانگی

فروش لوازم خانگی در بازار ایران متوقف شده است

فروش لوازم خانگی در بازار ایران از سوی شرکت‌های مختلف متوقف شده است. تولیدکنندگان داخلی به دلیل عدم تخصیص ارز به کاهش تولید روی آورده‌اند و شرکت‌های خارجی نیز عرضه به بازار را محدود کرده‌اند.

این روزها اوضاع صنف‌های مختلف اقتصادی اصلا خوب نیست و نوسانات بازار ارز و به دنبال آن گرانی‌های بیش از حد منجر به رکود شدیدی شده است. بازار لوازم خانگی، یکی از آن بخش‌هایی است که کسب و کارشان کساد شده و هیچ خبری از مشتری نیست. تقریبا تمام مشتریان منتظر تعیین تکلیف بازار و شاید ارزان شدن اجناس هستند و به همین دلیل دست از خرید برداشته‌اند و یا شاید هم اصلا پولی نمانده که بخواهند خرید کنند. این رکود باعث شده تولیدکنندگان و فروشندگان لوازم خانگی هر روز با مشکلات متعددی مواجه شوند و دولت هم نه تنها هنوز هیچ راه علاجی برای آن‌ها ارائه نکرده است، بلکه با تصمیمات عجیب خود روز به روز اوضاع را بدتر می‌کند.

فروش لوازم خانگی

تولیدکنندگان لوازم خانگی در روزهای اخیر، عدم تخصیص ارز برای واردات مواد اولیه‌ی مورد نیاز را بهانه کرده‌اند و علاوه بر کاهش تولید، قیمت محصولات خود را گران‌تر می‌کنند. این در حالی است که فروشندگان لوازم خانگی معتقدند بازار کشش این گرانی‌ها را ندارد و در صورت افزایش قیمت، رکود بازار بیشتر و فروش لوازم خانگی کمتر خواهد شد. شرکت‌های خارجی نیز توزیع محصولات خود را به بازار محدود و حتی متوقف کرده‌اند، تا جایی که در حال حاضر بسیاری از فروشندگان لوازم خانگی، اصلا جنسی برای فروش ندارند.

توقف فروش لوازم خانگی از سوی 90 درصد شرکت‌ها

یکی از فروشندگان لوازم خانگی با اشاره به توقف عرضه محصولات از سوی تولیدکنندگان داخلی و خارجی، اظهار کرد:

ما قبلا کالاها را 45 روزه و یا یک ماهه از شرکت‌ها خریداری می‌کردیم، اما در حال حاضر شرکت‌ها می‌گویند کل قیمت کالا را باید بپردازیم تا اجناس را یک ماهه یا 45 روزه به شما تحویل دهیم. 90 درصد شرکت‌های خارجی لوازم خانگی، توزیع محصولات خود را به بازار متوقف کرده‌اند. هر یک از این شرکت‌ها در طول یک یا دو ماه اخیر قیمت محصولات را تا 30 درصد افزایش داده بودند، اما با این حال حاضر نیستند کالاهای خود را در بازار توزیع کنند.

یک فروشنده‌ی دیگر در بازار لوازم خانگی می‌گوید عمده کالاهای این بخش وارداتی است و اکنون مغازه‌داران اصلا فروشی ندارند و بیرون از مغازه‌های خود نشسته‌اند. نکته قابل تامل اینجاست که دولت با ممنوعیت واردات تعدادی از کالاهای لوازم خانگی، بر بلاتکلیفی بازار اضافه کرده و معلوم نیست چرا دولت به جای ساماندهی بازار، اوضاع را بدتر می‌کند.

فروش لوازم خانگی

وی افزود در هفته گذشته، کالاها را با 20 درصد افزایش قیمت خریداری کردیم و امروز که به شرکت درخواست خرید کالا داده‌ایم می‌گویند فعلا فروشی نداریم. قرار بود سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازار را مدیریت کند، اما هنوز خبری از ساماندهی اوضاع نیست و شرکت‌ها با وجود افزایش قیمت، فروش لوازم خانگی را متوقف کرده‌اند و جنسی به بازار عرضه نمی‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دلیلشو که دیگ همه میدونن کار خودشونه

  2. مملکت گل و بلبل شده

  3. چنان ریده شده تو بازار که هیچ رقمه نمیشه جمش کرد

  4. کجا هستن اونای که داد میزدن انرژی هسته ای حق مسلم ماست حالا چرا صداتون در نمیاد چرا خفه خون گرفتین

    • واقعا باید واسه امثال شماها متاسف بود که درکی از پیشرفت ندارید. شماها باید همیشه وابسته و رده پایین بمونین. شماهایین که با رای دادن به روحانی امید داشتین با برجام و حذف انرژی هسته ای کشور گل و بلبل میشه پس چرا الان اعتراض دارین؟ انرژی هسته ای رو ک نابود کردین تحریما هم که برگشت اینم از دولت دزد و سرمایه دارتونه که زندگی مردمو مختل کردن. حالا حالاها مونده تا گند کارای این دولت دربیاد. دولتی که از وقتی اومده تمام پیشرفت علمی کشور و نابود کرده و فقط دنبال وابستگی به غربه. همه کسایی که از روحانی حمایت میکردن در قبال 80میلیون ایرانی مسئولن.