تراشه A13 اپل

احتمال تولید تراشه A13 اپل توسط شرکت سامسونگ

تراشه A13 اپل که احتمالا قدرت‌بخش آیفون های 2019 خواهد بود، توسط سامسونگ ساخته می‌شود. این در حالی‌ست که TSMC مسئولیت تولید تراشه A12 را بر عهده دارد.

آخرین پردازنده اپل که سامسونگ مسئولیت تولید آن را بر عهده داشت، A9 بود؛ چیپستی که سال 2015 شاهد به‌کارگیری آن در آیفون 6s بودیم. از آن زمان، شرکت تایوانی TSMC طرف قراداد اهالی کوپرتینو بوده و حتی تولید انبوه تراشه A12 هم توسط این شرکت انجام می‌شود. اما حالا “DigiTimes” در گزارشی تازه از تغییر این شرایط برای پردازنده‌های نسل جدید خبر داده است.

با تولید پردازند‌های 2018 اپل، TSMC از فرآیند ساخت جدیدتر 7 نانومتری استفاده کرده و با آغاز سه ماهه سوم سال جاری میلادی، گفته می‌شود این شرکت خود را برای معرفی فناوری EUV برای طراحی‌های دقیق‌تر آماده خواهد کرد. هرچند با توجه به ریسک‌های مرتبط با این فناوری و به منظور ادغام کامل، TSMC تا زمان تولید چیپ‌های 5 نانومتری در نیمه دوم سال 2019 برنامه‌ای برای پیاده‌سازی آن ندارد. این در حالی‌ست که سامسونگ در این زمینه جلوتر از TSMC بوده و در حال آماده کردن خود برای تولید چیپ‌های 7 نانومتری با فناوری EUV است؛ چیزی که مدیران امیدوارند به واسطه آن، توجه اپل را به خود جلب کنند. علاوه بر این، گفته می‌شود سامسونگ روی نسخه بهبودیافته فناوری InFO که هم‌اکنون رقبا در حال استفاده از آن هستند، کار می‌کند.

اگرچه بعید است سامسونگ به عنوان تنها تولیدکننده تراشه A13 اپل در نظر گرفته شود، اما افزایش توانایی‌های این شرکت می‌تواند انگیزه‌ای مضاعف را در آمریکایی‌ها برای همکاری ایجاد کند. به هر صورت، اپل با وجود بیشتر از یک تامین‌کننده می‌تواند هزینه‌ها را در صورت توافق سازندگان برای تضمین درصد مشخصی از عرضه، کاهش دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خخخخ،اول از پنل آیفون ایکس،اینم از تراشه،فک کنم بهتره امتیاز ساخت گوشی آیفونو بدن به سامسونگ

  2. دنیا محتاج سامسونگه چه برسه به اپل

  3. فک کن سامسونگ و اپل بشن یکی
    چی میشههههههههه

  4. الان میان میگن اینم دزدیدن ازشون