سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus

سامسونگ سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus را معرفی کرد

سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus با بهره‌گیری از جدیدترین فناوری ها و بهبود قابلیت‌ها توسط سامسونگ معرفی شد. گلکسی نوت 9 از نخستین گزینه‌های احتمالی برای مجهز شدن به این دوربین است.

ژوئن سال گذشته و در خلال کنگره جهانی موبایل شانگهای 2017 بود که سامسونگ سری جدیدی از سنسورهای دوربین ISOCELL را معرفی کرد. این سنسورها در چهار دسته کلی با نام‌های Birght ،Dual ،Fast و Slim طبقه‌بندی می‌شوند. حالا نیز سری جدیدی با نام ISOCELL Plus و ویژگی‌هایی مثل تعادل رنگ و دقت بهبودیافته معرفی شده است.

سامسونگ این هفته و در کنگره جهانی موبایل شانگهای 2018 قصد دارد تکنولوژی دوربین ISOCELL Plus را نمایش دهد. تولید انبوه این سنسورهای دوربین از نیمه دوم سال جاری میلادی آغاز خواهد شد؛ در نتیجه، ممکن است امسال شاهد به‌کارگیری این سیستم جدید در گلکسی نوت 9 باشیم. به علاوه، احتمال تجهیز Galaxy S10 به این دوربین هم بالاست.

سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus

فناوری جدید سامسونگ به سنسورهای تصویر CMOS اجازه می‌دهد نور بیشتری را دریافت کنند. این موضوع باعث بهبود حساسیت به نور و دقت رنگ شده و در نتیجه، ثبت تصاویر دقیق‌تر و واضح‌تر در محیط‌های کم‌نور را امکان‌پذیر می‌کند.

سنسورهای CMOS با دریافت و نگه داشتن حداکثر میزان نور ممکن و سپس تبدیل اطلاعات دقیق رنگ به فوتودیودها، عکس‌های باکیفیت می‌گیرد. تکنولوژی ISOCELL سامسونگ، نیاز به حائل فیزیکی بین پیکسل‌های کنار یکدیگر را از بین برده است؛ کاری که سبب کاهش تداخل رنگ‌ها و گسترش ظرفیت می‌شود. در این حالت، هر پیکسل در مقایسه با سایر سیستم‌های مرسوم و به منظور افزایش کیفیت نهایی تصویر، نور بیشتری را جذب کرده و نگه می‌دارد.

سامسونگ با به‌کارگیری معماری پیکسل بهینه‌شده، توانایی‌های سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus را به شکل قابل توجهی افزایش داده است. در ساختار فعلی دوربین‌ها، شبکه‌های فلزی برای کاهش تداخل بین پیکسل‌های مختلف روی فوتودیودها شکل گرفته‌اند؛ در این طراحی احتمال از دست رفتن بخشی از نور وجود دارد چرا که فلزات بیشتر مایل به جذب یا بازتاب نور هستند. اما سامسونگ حائل فلزی موجود را با متریالی جدید که توسط فوجی فیلم تولید شده، جایگزین کرده است تا بازتاب یا از دست رفتن نور به حداقل برسد.

سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus

سامسونگ می‌گوید سنسور دوربین جدید ISOCELL Plus حساسیت به نور را با تعادل بیشتر رنگ، تا 15 درصد بهبود خواهد بخشید. این فناوری همچنین به سازندگان اجازه می‌دهد برای سنسورهای تصویر از پیکسل‌هایی با اندازه 0.8 میکرومتر یا کوچکتر، بدون افت عملکرد، استفاده کنند؛ بنابراین، سنسورهای جدید سامسونگ شرایط را برای توسعه دوربین‌های توانمندی با دقت بالاتر از 20 مگاپیکسل فراهم خواهند کرد.

گلکسی نوت 9 احتمالا نخستین موبایل با فناوری ISOCELL Plus خواهد بود. شایعات اخیر نیز با اشاره به تغییر سیستم دوربین پرچمدار آینده سامسونگ، به نوعی این اطلاعات را تایید می‌کنند. انتظار می‌رود گلکسی نوت 9 در ماه آگوست (مرداد) به صورت رسمی معرفی شود.