سامسونگ گلکسی Note 9

سامسونگ گلکسی Note 9 ؛ مشخصات فنی، قیمت و زمان عرضه

سامسونگ گلکسی Note 9 پرچمدار بعدی پرفروش‌ترین گوشی‌ساز دنیا است. در این مطلب تصمیم داریم با توجه به نزدیک شدن به تاریخ معرفی رسمی سامسونگ گلکسی نوت 9 (Samsung Galaxy Note 9)، مروری بر شایعات، اخبار، قابلیت ها، ویژگی‌ ها و قیمت و زمان عرضه دقیق این گوشی داشته باشیم.

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مدل‌های پلاس سری S محصولات سامسونگ شبیه به محصولات سری Note این شرکت شده‌اند. با این حال، سامسونگ همچنان برترین تکنولوژی‌های تحت اختیارش را در محصولات سری نوت به کار می‌برد. این موضوع سبب شده تا معرفی سامسونگ گلکسی نوت 9 لحظه‌شماری کنیم.

با این حال نباید فراموش کرد امسال اصلی‌ترین رقیب گوشی سامسونگ گلکسی Note 9 محصولی از سایر شرکت‌ها نیست، بلکه گلکسی اس 9 پلاس را باید سرسخت‌ترین رقیب این مدل بدانیم. این گوشی برای از میان برداشتن مدل پلاس پرچمدار سری S سامسونگ در سال 2018، باید ویژگی‌هایی بیش از یک قلم کاربردی همچون S Pen در چنته داشته باشد.

سامسونگ رفته رفته با انتشار اخباری پیرامون سامسونگ گلکسی Note 9 به شایعات پیرامون آن پایان می‌دهد. به عنوان نمونه اکنون می‌دانیم این گوشی در تاریخ نهم آگوست (هجدهم مرداد) به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

سامسونگ گلکسی Note 9

این زمان در مقایسه با تاریخ رونمایی گلکسی نوت 8 چند هفته زودتر محسوب می‌شود. اما در این روز، قرار است گلکسی نوت 9 به وسیله ارائه چه ویژگی‌هایی ما را تحت تاثیر خود قرار بدهد؟

باتری سامسونگ گلکسی Note 9

اگرچه از نظر ظرفیت باتری، محصولات سری میت هواوی را باید پرچمدار خطاب کرد، اما گوشی های سری نوت سامسونگ نیز جزو بهترین‌ها محسوب می‌شوند. با این حال به لطف گلکسی نوت 9، سامسونگ از این نظر هم‌رده هواوی قرار خواهد گرفت.

سامسونگ برای نخستین مرتبه در گلکسی نوت 7، از یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرد، اما مشکلات پدید آمده پیرامون باتری این گوشی و انفجارهای پی در پی آن سبب شد این شرکت محتاط شود، به طوری که در گوشی گلکسی نوت 8 با وجود داشتن یک نمایشگر 6.3 اینچی، یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی قرار داد!

سامسونگ گلکسی Note 9

اما سامسونگ مجددا جرات قبل را به دست آورده و با کسب تجربه از اشتباهات پیشین، این مرتبه تصمیم دارد مرز 3500 میلی‌آمپر ساعت را نیز رد کند. Ice Universe به عنوان یکی از مورد اعتمادترین کاربران توییتر که اطلاعاتی را پیرامون گوشی های هوشمند منتشر می‌کند، با قاطعیت اطمینان دارد سامسونگ گلکسی Note 9 دارای یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود.

طراحی

تا امروز تعداد زیادی رندر از سامسونگ گلکسی Note 9 منتشر شده که به عنوان نمونه‌ای از آن‌ها می‌توان به تصویر زیر اشاره کرد. برخلاف گلکسی اس 9 پلاس، در این مدل قرار نیست سنسورها به صورت عمودی کنار یکدیگر قرار بگیرند. به همین دلیل ساختار دوربین گوشی همانند گلکسی نوت 8 خواهد بود. اما حسگر اثر انگشت به جای کنار، زیر دوربین قرار خواهد گرفت که خبر خوبی برای کاربران محسوب می‌شود.

سامسونگ گلکسی Note 9

در پنل جلویی قرار نیست تغییر خاصی رخ بدهد. همچنان از یک نمایشگر Infinity Display در آن استفاده خواهد شد که در مقایسه با نوت 8، در پایینش حاشیه‌های کمتری وجود دارد. پنل پشتی از جنس شیشه بوده و گوشی از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری پشتیبانی خواهد کرد. می‌توان بر اساس تصویری که بر روی آن تاریخ رونمایی گوشی حک شده است، انتظار داشت یک نسخه متفاوت زرد رنگ نیز عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی

پرچمداران سری نوت همیشه در زمره قدرتمندترین گوشی های هوشمند قرار گرفته‌اند و سامسونگ گلکسی Note 9 نیز استثنا نخواهد بود. بر اساس شایعاتی که تا امروز پیرامون این گوشی منتشر شده‌اند، می‌توان مشخصات فنی زیر را برای این گوشی متصور شد.

  • سیستم عامل: اندروید 8.1 اوریو / دریافت اندروید 9 تا انتهای سال 2018
  • تراشه: اسنپدراگون 845 (نسخه آمریکا، چین و ژاپن) / اگزینوس 9810 (نسخه جهانی)
  • نمایشگر: 6.4 اینچی / رزولوشن کوآد اچ‌دی (2960 در 1440 پیکسل) / پنل سوپر AMOLED / نسبت ابعاد تصویر 18.5:9
  • حافظه رم: 6 گیگابایت
  • ظرفیت داخلی: 64 گیگابایت تا 256 گیگابایت
  • باتری: 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی

سامسونگ گلکسی Note 9

در لیست مشخصات فنی سامسونگ گلکسی Note 9 هیچ چیز به اندازه ظرفیت باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی آن جلب توجه نمی‌کند. بر اساس بسیاری از شایعات، این قابلیت فوق‌العاده‌ای که است که حتما محقق خواهد شد.

تاریخ عرضه

گوشی در تاریخ هجدهم مرداد ماه، در جریان رویداد Unpacked سامسونگ که در شهر نیویورک برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود. سامسونگ خوشبختانه پرچمدارانش را همواره با فاصله یک الی دو هفته‌ای از زمان معرفی، روانه بازارهای سراسر جهان می‌کند.

قیمت

نسخه آنلاک گلکسی نوت 8 دارای قیمت 950 دلار است. قیمت سامسونگ گلکسی Note 9 بدون شک از این میزان کمتر نخواهد بود. بعید نیست این گوشی در صورت داشتن دوربینی پیشرفته‌تر، نمایشگری بزرگتر و حافظه رم بیشتر در مقایسه با مدل سال گذشته، هم گام با آیفون ایکس، هزار دلاری شود.