اپل آیفون ایکس 2018

اپل آیفون ایکس 2018 : قیمت، مشخصات فنی و زمان عرضه

اگر برای گوشی های بعدی اپل و در راس آن‌ها آیفون ایکس 2018 کنجکاو هستید، ما در این مقاله به بررسی آخرین اخبار، قیمت، مشخصات فنی و زمان عرضه آن‌ها خواهیم پرداخت.

به دنبال معرفی معرفی آیفون 10 در سال 2017، بسیاری به دنبال آن هستند تا هرچه زودتر با گوشی های امسال اپل از نزدیک ملاقات کنند. طرفداران هیجان زده هستند تا ببینند آیا اپل از طراحی قدیمی خود در این محصولات استفاده خواهد کرد، یا طراحی مدرن مجهز به یک نمایشگر لبه به لبه را در آیفون های سال 2018 مورد استفاده قرار خواهد داد. در این مقاله به بررسی اخبار، شایعات و هرآنچه از گوشی اپل آیفون ایکس 2018 می‌دانیم خواهیم پرداخت.

طراحی

اپل سال گذشته از آیفون X خود با طراحی بسیار متفاوت نسبت به گوشی های 2-3 سال پیشین آن پرده برداشت. آن یک خوش آمدگویی برای تغییرات عمده بود و ما انتظار داریم بار دیگر امسال نیز تغییراتی را در طراحی آیفون ببینیم. معمولا اپل حداقل 2 سال معرفی یک طراحی جدید را به طول می‌انجامد، بنابراین اگر طراحی سال گذشته را دوست نداشته‌اید، احتمالا امسال نیز سال بهتری نخواهد بود.

اپل آیفون ایکس 2018

احتمالا طراحی‌های قدیمی استفاده شده در آیفون 6، 6 اس، 7 و 8 را دیگر نخواهیم دید. این را می‌توان بر اساس رندرهایی دانست که به تازگی منتشر شده‌اند و نشان می‌دهند اپل علاقه‌مند به دنباله روی از طراحی آیفون ایکس خود است. این به معنای حضور نمایشگرهای لبه به لبه و قاب شیشه‌ای پشتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ بیسیم است.

نمایشگر

این بخش، بخشی از آیفون ایکس 2018 است که ما به آن علاقه‌مندیم. شایعه شده است که اپل امسال هم سه گوشی آیفون به عرضه درخواهد آورد. یک مدل به نمایشگر 5.8 اینچی اولد مشابه آیفون ایکس سال گذشته و دیگر مدل به یک نمایشگر بزرگتر 6.5 اینچی تجهیز خواهند شد. دیگر مدل از یک نمایشگر 6.1 اینچی LCD به جای OLED استفاده می‌کند. گفته می‌شود این مدل به مراتب ارزان قیمت‌تر از دو مدل دیگر است و اپل برای پایین نگه داشتن قیمت آن از فناوری نظیر لمس سه بعدی نیز در آن استفاده نکرده است. اگر در آیفون های قدیمی خود از این فناوری بهره‌مند نشده‌اید، چیز بزرگی را از دست نداده‌اید.

به عنوان وضوح نمایشگر،‌ما انتظار داریم اپل همچنان از وضوح سوپر رتینا استفاده کند که حاصل آن تراکم پیکسلی 458ppi است. ما انتظار داریم مدل 5.8 اینچی از همین وضوح استفاده کند، در حالی که مدل 6.5 اینچی آن ارائه کننده وضوح 1242×2688 پیکسلی است. واضح نیست آیفون 6.1 اینچی اپل نیز از یک نمایشگر سوپر رتینا بهره‌مند باشد، یا اپل می‌خواهد برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها تصمیم دیگری بگیرد.

پردازنده و رم

با توجه به این که اپل در حال توسعه تراشه‌های سری A خود است، امسال نیز انتظار دارد آن‌ها از یک تراشه جدید به نام A12 بر روی گوشی های خود استفاده کنند که مبتنی بر فناوری 7 نانومتری شرکت TSMC به تولید خواهد رسید. به گفته نزدیکان شرکت TSMC این تراشه از قدرت بیشتر و کارآمدی بهتری برخرودار بوده که در نتیجه 20 درصد سریعتر و 40 درصد کارآمدتر شده است. ما انتظار داریم طبق روال نامگذاری گذشته، این تراشه A12 نام داشته باشد، اما هنوز از دیگر فاکتورهای موجود در این تراشه از جمله ظرفیت رم، سرعت حافظه و بهینه سازی نرم افزاری که به سرعت و کارایی کمک می‌کنند، اطلاعی کسب نشده است. مینگ چی کو، یکی از تحلیلگران اپل اوایل سال 2018 عنوان کرده بود که اپل قصد دارد ظرفیت رم دیوایس‌هایش را از 3 به 4 گیگابایت ارتقا ببخشد.

اپل آیفون ایکس 2018

آیفون های اپل معمولا از ظرفیت رم کمتری نسبت به دیوایس‌های اندرویدی برخوردارند، زیرا اپل به خوبی می‌تواند ارتباط نرم افزار و سخت افزار را در دیوایس‌هایش کنترل کرده و آن‌ها برا برای ارتباط با یکدیگر بهینه کند.

دوربین

اپل از سال 2016 و همزمان با عرضه آیفون 7 پلاس خود از طراحی دوربین دوگانه در گوشی های خود پرده برداری کرد و آن را برای آیفون های سال 2018 به جز آیفون 6.1 اینچی خود که گفته می‌شود تک لنزی است، حفظ خواهد کرد. در اینجا حتی شایعاتی مبنی بر عرضه یک آیفون مجهز به دوربین سه گانه نیز وجود دارد، اما بعید به نظر می‌رسد حداقل تا گوشی های سال آینده اپل این ایده عملی شود.

اپل همچنین قصد دارد تعداد مگاپیکسل دوربین آیفون های امسال خود را افزایش ببخشد. بنابراین مگاپیکسل دوربین آیفون ها از 12 مگاپیکسل در مدل‌های کنونی بیشتر خواهد بود. با این حال مگاپیکسل تنها بخشی از کیفیت دوربین است. پس تا زمانی که نخواهید عکس‌های تهیه شده توسط دوربین گوشی‌تان را به عنوان پوسترهای بزرگ یا بیلبوردهای شهری چاپ کنید، با انتشار آن‌ها بر روی شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانید تفاوتی حس کنید. ما انتظار داریم اگر هیچ تغییری در مگاپیکسل‌ها رخ نداد، حداقل باید انتظار داشته باشیم عکاسی در شرایط نوری کم و رنگ‌ها در این دوربین بهتر شده و شاید قابلیت‌های واقعیت افزوده بیشتری را نیز دریافت کند.

امنیت

اپل یک تصمیم جذاب برای حذف تاچ آی دی از آیفون ایکس سال گذشته خود گرفت و اگر رندرهای منتشر شده از آیفون ایکس 2018 واقعیت داشته باشد، ما این دکمه حاوی اسکنر اثر انگشت را در هیچ یک از مدل‌های امسال آیفون نخواهیم دید. این بدان معناست که اپل می‌خواهد فقط از یک روش امنیتی بیومتریک فیس آی دی بر روی گوشی های خود استفاده کند. همراه با آی او اس 12، اپل از تغییرات و بهبودهای فراوانی برای فیس آی دی پرده برداری کرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به شناسایی و ثبت چند چهره مختلف اشاره کرد. گفته می‌شود این قابلیت به صورت پیشفرض بر روی آیفون های جدید اپل نیز قرار خواهد داشت.

اپل آیفون ایکس 2018

اینکه دقیقا چه نوع بهبودی در عملکرد امنیتی آیفون ایکس 2018 اعمال می‌شود مشخصخ نیست، اما اگر تشخیص سریع‌تر و دقیق‌تر در میان آن‌ها باشد نباید شگفت زده شویم. در گذشته گزارش‌هایی از سوی کاربران آیفون 10 اپل منتشر شده بود که نشان می‌داد Face ID چندان هم به خوبی کار نمی‌کند. پس ما امیدواریم پس از حصول این بهبودها، دیگر کاربران مشکلی از این بابت نداشته باشند.

باتری

عمر باتری در آیفون های اپل همیشه یک موضوع مهم بوده است. در حالی که بسیاری از کاربران آیفون ها از عمر باتری دیوایس خود رضایت‌مند هستند، اپل می‌خواهد با بهبود این بخش، میخ خود را در بازار محکم‌تر بکوبد. خبر خوب این است که در سال جاری اپل می‌خواهد از باتری‌های بزر‌گتری در گوشی های خودش استفاده کند، اما اینکه چقدر بزرگ‌تر هستند، مشخص نیست.

معرفی، عرضه و قیمت آیفون ایکس 2018

اپل طی سالیان گذشته معمولا آیفون های خودش را در ماه سپتامبر معرفی کرده است و بعید هم به نظر می‌رسد بخواهد در این رویه تغییری ایجاد کند. با این حال آیفون ایکس سال گذشته کمی دیرتر از سایر مدل‌ها معرفی شد که به نظر این تاخیر جهت تامین تراشه‌های فیس آی دی مورد نیاز بوده است. حال اپل قدرت بیشتری در این زمینه کسب کرده و به نظر می رسد بدون هر گونه تاخیری این گوشی های جدید را به عرضه برساند.

از نظر قیمتی نیز اگر انتظار برچسب قیمتی ارزان‌تر از آیفون ایکس دارید باید شما را نا امید کنیم. فقط به نظر می‌رسد مدل LCD‌ آیفون های امسال ارزان‌تر خواهد بود و دو مدل OLED آن همچنان گران قیمت هستند. لازم به ذکر است که مدل پایه آیفون 10 سال گذشته 999 دلار بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. دوباره باتریش و یکاری کردن

  2. برا بچه مایه هاس دیگ
    ما فقط نگا و تماشا

  3. من خودم عاشق سر سخت ایفونم ولی با این قیمت بازار مگه تو خاب ببینیمش

  4. خدا بکشش بعد این همه سال نمیتونه رم گوشیش و ارتقا بده