هنر چهره پردازی

تغییر چهره به مونالیزا و سلبریتی‌های هالیوودی با هنر چهره پردازی !

یک بلاگر چینی با مهارتی که در هنر چهره پردازی دارد، به هر کسی که بخواهد تغییر قیافه می‌دهد؛ از مونالیزا گرفته تا سلبریتی‌هایی چون تیلور سوییفت و سلینا گومز!

بی دلیل نیست که چهره پردازی را یک هنر می‌دانند. اگر تاکنون نسبت به ارزش این کار هنری تردید داشته‌اید، باید نمونه کارهای یک بلاگر چینی به نام هی یوهونگ (He Yuhong) را تماشا کنید که اقدام به بازآفرینی برخی از مشهورترین آثار نقاشان بنام تاریخ کرده است؛ البته نه روی بوم نقاشی، بلکه روی صورت خود!

این زن 26 ساله برای اولین بار به درخواست یکی از مخاطبانش چهره مونالیزا، شاهکار لئوناردو داوینچی را روی صورت خود پیاده‌سازی کرد و پس از به اشتراک گذاشتن ویدیوی این کار، با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. ویدیویی که در زیر مشاهده خواهید کرد تاکنون میلیون‌ها بار توسط کاربران فضای مجازی مشاهده شده است.

هنر چهره پردازی

این هنرمند اعتقاد دارد که اگر صورت خود را یک بوم نقاشی تصویر کنید، درهای فراوانی برای شکوفایی ذوق هنری به روی‌تان گشوده خواهد شد. کمااینکه، او به مونالیزا بسنده نکرده و برای تغییر قیافه، از سایر آثار کلاسیک دنیای هنر و همین‌طور چهره برخی از سلبریتی‌های چینی و غربی هم الهام گرفته است.

هی یوهونگ خود را شیفته نقاشی های رنگ روغن معرفی کرده و استقبال مخاطبان از ویدیوی مونالیزا او را بر آن داشته است که برای به سراغ یکی دیگر از آثار معروف داوینچی به نام «بانویی با قاقم» نیز برود. انجام هر یک از این چهره پردازی ها بین 4 تا 6 ساعت زمان می‌برد؛ اما این هنرمند به پشتوانه حمایت خیل عظیم طرفدارانش، قصد ادامه دادن به کار گریم و خلق چهره‌های جدید را دارد.

نگاهی به سایر کارهای چهره پردازی «هی یوهونگ»

هنر چهره پردازی

بانویی با قاقم

هنر چهره پردازی

تیلور سوییفت

هنر چهره پردازی

سلینا گومز

کیت بلانشت

هنر چهره پردازی

تیلدا سویینتون

ویدیوی مونالیزا