شرکت خودروسازی فیات

شرکت خودروسازی فیات با برنامه تولید مشترک به ایران می‌آید

شرکت خودروسازی فیات به ایران بازمی‌گردد. رئیس انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد شرکت ایتالیایی FIAT با ارائه چند محصول مختلف و برنامه تولید مشترک خودرو، فعالیت خود در ایران را از سر می‌گیرد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو از فعالیت شرکت خودروسازی فیات در ایران خبر داد. میثم رضایی با اشاره به تولید محصولات فیات در کشور آذربایجان، اظهار کرد آذربایجان در سال‌های اخیر رشد اقتصادی و تولید ناخالص داخلی بالایی داشته و با وجود منابع بسیار کمتر از ایران توانسته پیشرفت خوبی داشته باشد. به گفته رضایی، همکاری فیات با آذربایجانی‌ها نیز در راستای همین پیشرفت است که البته این شکل از همکاری با حمایت‌های دولت آذربایجان از بخش خصوصی شکل می‌گیرد. وی ابراز امیدواری کرد که مسئولان ما در دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز از این الگوها استفاده کنند.

قرارداد شرکت خودروسازی فیات با آرتمن موتور کیش

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو در خصوص فعالیت شرکت خودروسازی فیات در ایران گفت مجوزهای قانونی و لازم در این حوزه اخذ شده و در این قرارداد مشترک، مقرر شده که به واسطه دانش فنی و توانایی گروه فیات در طراحی و تولید خودروهای سواری و تجاری سبک و نیاز ما به آموزش فنی و پشتیبانی در این رابطه، شرکت FIAT امتیاز تولید انحصاری، فروش و خدمات پس از فروش محصولات خود در بازار ایران را به شرکت آرتمن موتور کیش به عنوان نماینده رسمی فیات در ایران واگذار کند. وی در ادامه افزود:

شرکت خودروسازی فیات در قالب قرارداد همکاری که با شرکت آرتمن موتور کیش داشته، امکان فعالیت در ایران را دارد، اما فعالیت‌های این شرکت در کشورمان به دلایلی متوقف شده بود و حالا با تغییرات مدیریتی، قرار است شاهد ورود محصولات و تولید مشترک برند فیات در کشورمان باشیم.

میثم رضایی در مورد محصولات فیات و نحوه عرضه آن‌ها در بازار کشورمان بیان کرد 16 محصول برای همکاری تولیدی و وارداتی پیش‌بینی شده که این محصولات با توجه به نیاز بازار، قوانین صنعت خودروی ایران و استانداردهای داخلی انتخاب شده و به بازار کشورمان عرضه خواهند شد. طبق قرارداد، ارائه محصولات به صورت CBU خواهد بود و پس از آن به صورت گام به گام و در یک برنامه زمان‌بندی شده، توسعه و بهبود پیدا کرده و در ادامه، پس از فراهم کردن زیرساخت‌ها، امکان تولید محصولات به صورت CKD فراهم می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو همچنین اظهار کرد در شرایط فعلی بازار خودروی ایران و خصومت کشورهای اروپایی و آمریکایی، انتظار کارشکنی در قراردادهای تجاری وجود دارد که این امر باعث عدم تایید واضح همکاری شرکت‌های اروپایی با ایران می‌شود. این موضوع به همکاری و حمایت دولت از شرکت‌ها برای ادامه فعالیت‌هایشان نیاز خواهد داشت. به گفته رضایی، شرکت های واردکننده خودرو با توجه به تاکید بر عدم واردات مطلق و همکاری با شرکت‌های خارجی با هدف انتقال دانش فنی، تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولات خارجی را در ایران تولید کنند.

شرکت خودروسازی فیات

وی در پایان تاکید کرد در شرایط فعلی امیدواریم وزارت صنعت برای ورود شرکت‌های خارجی و آغاز فعالیت‌هایشان با هدف تولید مشترک، همکاری داشته باشد و مانند قبل با صدور بخشنامه‌های دست و پاگیر، در این رابطه مشکل ایجاد نکند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

11 دیدگاه

  1. سلام بعد از اینکه هر چی آشغال از سایپا وایران خودرو
    بود رو کردید توی پاچه این مردم مظلوم شاید یه کیسه
    جدید برا جیب این مردم مظلوم پیدا کردید

  2. با اینکه فیات رو دوست دارم و خودرو ساز بزرگیه ولی ننگ بیاد بهش تو این وضعی که ایران داره و همه دارن میرن از ایران کجا مبای؟! نبا جون مادرت

  3. این قبلا هم بود بعد رفت الان دوباره باز برگشته

  4. اصلا مال کدوم قبرستونیه این؟؟

  5. اینا اومدن مردمو ایرانو از اینی که هست سیاه بخت تر کنن

  6. هر برند مسخره الان میان تو ایران

  7. بنده همینجا به شخصه تسلیت میگم به این شرکت عزیزمون چون بد جایی رو انتخاب کرده

  8. امیدوارم بعد یه هفته اینم بیرون نکشه

  9. اون قدر بازار ایران مهمه که همشون می دوند!!

    می دونه اگه نیاد تو ایران، ایران پلی میشه برای صادرات ماشین های چینی به کشورهای در حال توسعه

    با سپاس